Багатство душі людської в образотворчому мистецтві
Мистецтво світлом рятує людей
від темряви, яка в нас сидить.
Анна Ахматова
Складність і багатогранність навчальної, виховної просвітницької діяльності вчителів мистецьких дисциплін у загальноосвітній школі в нових умовах інформаційно-культурного розвитку суспільства зумовлюють необхідність суттєвого оновлення їх змісту: впровадження нових форм і технологій, педагогічних інновацій, зокрема і комплексних підходів до вирішення освітніх проблем на міждисциплінарному рівні.
Увага до інтеграційних процесів на міждисциплінарному рівні вчителів художньо-естетичного циклу пов’язана також із проблемою готовності вчителів до гнучкого і мобільного реагування на потреби сучасного освітнього простору та його оптимізацію.
Проблемі інтегрованого та комплексного підходів до художньо-естетичного розвитку учнів було присвячено засідання методичного об’єднання вчителів образотворчого мистецтва мм. Дрогобича і Стебника, яке відбулось 03.03.2015 року в Дрогобицькій гімназії. Учасникам було запропоновано бінарний урок в 6-му класі «Образ в портреті головного героя новели Р.Бредбері «Усмішка»». Захід проведено вчителями образотворчого мистецтва Л.Волотко та світової літератури Н.Файчак.
Педагоги запропонували авторський підхід до розв’язання завдань щодо поглиблення знань про портрет як жанр мистецтва та розвитку умінь передавати характер людини, її психологічну характеристику почуття засобами образотворчого мистецтва і мистецтва слова.
Високий результат заходу забезпечили: добре продумана структура уроку, доцільність педагогічного та дидактичного інструментарію в організації роботи учнів впродовж уроку, злагоджена та емоційно рівна взаємодія двох вчителів, демократичний і партнерський стиль взаємодії вчителів з учнями. Окремо хочеться звернути увагу на емоційну атмосферу уроку, високий рівень активності, ініціативності та прояв творчих здібностей учнів. Вчителями вдало використано інтерактивні методи роботи, такі як: «Очікування», «Асоціативний ряд», «Незакінчене речення», «Гронування» тощо. З метою оптимального залучення учнів до теми уроку вчителі уміло використали диференційований підхід у постановці та реалізації освітніх завдань, що сприяло максимальному прояву їх творчого потенціалу.
Обговорення відкритого уроку відбулося у формі синтезу думок. Вчителям образотворчого мистецтва важливо було почути думку вчителя світової літератури Н.Файчак щодо її погляду на співучасть у бінарному уроці та аналізу його результатів. Особливе бачення цього заходу представила заступник директора гімназії з освітньо-виховної роботи Г.Соневицька, яка акцентувала увагу на академічних аспектах предметів мистецького циклу. Вчителі прийшли до спільної думки щодо високої результативності уроку, якому сприяли високий рівень фаховості Л.Волотко і Н.Файчак, а також їх готовність налагоджувати міжпредметні партнерські відносини у досягненні спільного результату – вихованні гуманістичних якостей особистості сучасного учня.
На завершення Л.Волотко запропонувала своїм колегам творчий звіт про свою педагогічну діяльність у міжатестаційний період. Педагог поділилась своїм досвідом з проблем розвитку творчого потенціалу своїх учнів засобами образотворчого мистецтва, презентувала свої основні досягнення – вихованці п. Людмили є неодноразові переможці шкільних мистецьких акцій, міських та обласних конкурсів.
Разумна Л.М., методист ММК
Стахів О.Й., керівник м/о