Турбота про дітей з особливими освітніми потребами

30.01.2015 18:25

Від ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, розуміння їх проблем, інтересів та потреб залежить їх доля і розвиток суспільства загалом.

В Україні кожна десята дитина має порушення психофізичного розвитку. І  Дрогобич – не виняток.

Найприкріше, що кількість таких дітей  продовжує зростати дуже швидкими темпами.

 За результатами психолого-медико-педагогічного вивчення  у порівнянні з минулим роком за 2013-2014 рік спостерігається тенденція до збільшення кількості дітей із затримкою психічного розвитку, порушенням мовлення, зору, опорно-рухового апарату, слуху. Вражаючим є те, що кількість дітей з розумовою відсталістю  збільшилася   у два рази (див. таблицю).

 

Порівняльна таблиця домінування видів порушень

Види порушень

2012-2013 н.р.

2013-2014 н.р.

 

Затримка психічного розвитку

 

91

117

Порушення мовлення

76

90

Порушення опорно-

рухового апарату

 

37

52

Порушення зору

 

34

45

Розумова відсталість

 

9

21

Порушення слуху

 

4

5

Аутизм

 

3

6

 

Для визначення адекватних умов навчання і виховання, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку необхідне комплексне  вивчення, яке проходить в міській психолого-медико-педагогічній консультації.

На жаль, деякі діти не потрапляють на вивчення лише з тої причини, що батьки не розуміють, -  їхній дитині потрібна своєчасна спеціальна допомога, без якої її стан буде лише ускладнюватися.

Треба  пам’ятати: все, що є на світі може зачекати – тільки не дитина, їй не можна сказати – зачекай, її ім’я – сьогодні.