Турбота про дітей з особливими освітніми потребами
Від ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, розуміння їх проблем, інтересів та потреб залежить їх доля і розвиток суспільства загалом.
В Україні кожна десята дитина має порушення психофізичного розвитку. І Дрогобич – не виняток.
Найприкріше, що кількість таких дітей продовжує зростати дуже швидкими темпами.
За результатами психолого-медико-педагогічного вивчення у порівнянні з минулим роком за 2013-2014 рік спостерігається тенденція до збільшення кількості дітей із затримкою психічного розвитку, порушенням мовлення, зору, опорно-рухового апарату, слуху. Вражаючим є те, що кількість дітей з розумовою відсталістю збільшилася у два рази (див. таблицю).
Порівняльна таблиця домінування видів порушень
Види порушень |
2012-2013 н.р. |
2013-2014 н.р.
|
Затримка психічного розвитку
|
91 |
117 |
Порушення мовлення |
76 |
90 |
Порушення опорно- рухового апарату
|
37 |
52 |
Порушення зору
|
34 |
45 |
Розумова відсталість
|
9 |
21 |
Порушення слуху
|
4 |
5 |
Аутизм
|
3 |
6 |
Для визначення адекватних умов навчання і виховання, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку необхідне комплексне вивчення, яке проходить в міській психолого-медико-педагогічній консультації.
На жаль, деякі діти не потрапляють на вивчення лише з тої причини, що батьки не розуміють, - їхній дитині потрібна своєчасна спеціальна допомога, без якої її стан буде лише ускладнюватися.
Треба пам’ятати: все, що є на світі може зачекати – тільки не дитина, їй не можна сказати – зачекай, її ім’я – сьогодні.