Краще засвоїти навчальний матеріал допомагають бінарні уроки
Переорієнтація суспільства на розвиток людини зумовили якісно нові вимоги до вивчення шкільних предметів. Важлива роль у цьому плані відводиться міжпредметним зв’язкам у навчально-виховному процесі. Одним із напрямів методичного забезпечення уроків є проведення їх на основі інтеграції, змісту, відібраного з кількох предметів і об’єднаного навколо однієї теми. Інтегровані уроки спрямовані на розкриття загальних закономірностей, законів, теорій, відображених у різних науках і відповідних їм навчальних предметах. Через інтеграцію успішно здійснюється особистісно орієнтований підхід до навчання, оскільки учень сам у змозі обирати “опорні” знання з різних предметів.
Серед форм інтеграції навчального матеріалу в Дрогобицькій спеціалізованій школі №2 часто практикується проведення бінарних уроків. Нещодавно відбулося два таких уроки, де інтегрувалися знання з української літератури та трудового навчання.
28 січня пройшов бінарний урок з трудового навчання та української літератури в 5-Б та 5-В класах «Види загадок. Загадки про тварин. Технологія виготовлення помпонів та об’ємної іграшки з них» (учителі – Веретко Наталія Петрівна та Процикевич Галина Львівна). На уроці учні мали можливість поринути в цікавий казковий світ. Вони і фантазували, перевтілившись у якогось чарівного звірятка, і демонстрували свою кмітливість та ерудицію, розгадуючи загадки. У дітей викликала захоплення чарівна скринька, адже у ній були загадки, які передавали один одному під музику. Та найбільше їм сподобалося виготовляти власноруч таких же казкових звіряток. Дівчатка вправно намотували нитки на паперові кільця, потім обрізали їх, а згодом декорували: приклеювали оченята, носик, вушка. Коли ж утомилися, то зробили фізкультхвилинку. Наприкінці заняття кожен презентував свій виріб, склавши при цьому загадку про нього. Після уроку можна було побачити щасливі усмішки на обличчях дівчаток та радість, яку випромінювали їхні цікаві очі.
2 березня бінарний урок із української літератури та трудового навчання відбувся в 11-А класі (учителі – Качмарик Ігор Мирославович та Веретко Наталія Петрівна). Тема уроку: «Дмитро Павличко. Основні відомості про поета, перекладача, літературного критика, громадсько-політичного діяча. «Два кольори» – вірш, що став народною піснею. Значення та особливості української вишитої сорочки, колористика її орнаментації. Творчий етап розробки ескізу чоловічої сорочки». Познайомившись з історією створення пісні «Два кольори», учні дізналися про символіку поєднання червоного і чорного кольорів у вишиванні чоловічої сорочки, самі створювали ескіз сорочки, досліджували особливості вишивки Дрогобицького регіону.
Впевнені, що бінарні уроки дозволили учням краще засвоїти навчальний матеріал, проявити свої таланти й уміння, і майбутнє саме за такими уроками.
Процикевич Г.Л., Качмарик І.М., Веретко Н.П.,
учителі Дрогобицької спеціалізованої школи №2