Освітній моніторинг як інструмент модернізації управління закладом освіти

20.03.2014 16:14

 

В наш час проблема якості освіти   розглядається як одна з найбільш актуальних в сфері управління навчальним  закладом. Найбільш ефективним механізмом, який забезпечує вимірювання якості освіти, є технологія освітнього моніторингу. Оцінка освітньої діяльності школи важлива не тільки для держави, а й для самої школи, адже дозволяє намітити програму дій для свого подальшого розвитку, представити інформацію батькам та іншим суб'єктам освіти, а тим самим поліпшити результати освітньої діяльності.

18 березня 2014 року в  Дрогобицькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №2 відбувся семінар-практикум заступників керівників з навчально-виховної роботи загальноосвітніх  шкіл мм. Дрогобича та Стебника з проблеми «Освітній моніторинг як інструмент модернізації управління закладом освіти». У роботі семінару взяли участь Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради, Лариса Тертека, головний спеціаліст відділу освіти.

Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету,  у своїй доповіді наголосила на тому, що моніторинг – це сучасна, об’єктивна і коректна форма діагностики, оскільки:  моніторинговий підхід дозволяє виявити зміни, що відбуваються в навчальному процесі, дає матеріали для порівняння, для постійного аналізу та корекції;  дозволяє визначити позитивні тенденції функціонування освітньої системи та виявити резерви її розвитку; моніторинг  дозволяє ухвалювати стратегічні рішення щодо напрямків  розвитку школи, вибору  стратегії і тактики.

Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2 є опорною школою з проблеми моніторингу якості освіти  в місті. Досвідом використання  моніторингових досліджень в управлінні якістю освіти навчального закладу поділилась Оксана Кіліян, заступник директора Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 . Вона  є членом творчої групи з моніторингових досліджень, що працює   при Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти.  Оксана Іванівна ознайомила присутніх з Програмою моніторингових досліджень у своїй школі та  планом його реалізації, основними напрямками моніторингу якості загальної середньої освіти.  

Учасники семінару мали можливість побувати у творчій лабораторії вчителя початкових класів СШ №2 Гоцій Тетяни Дмитрівни – переможця Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2014» у номінації «початкові класи». Вчитель розповіла про особливості проведення конкурсу в цьому навчальному році. У 2014 році  запроваджене нове конкурсне випробування  «Інтернет-ресурс», яке  передбачає створення учасниками  конкурсу особистого інтернет-сайту та розміщення на ньому  навчальних, методичних та інші авторських розробок. Тетяна Дмитрівна продемонструвала власний «Інтернет ресурс», який розміщений на платформі https://tgotcij.net.ua/

Учасники семінару в ході роботи прийшли до висновку,що  моніторинг у сучасному закладі освіти дозволяє: урізноманітнювати форми і методи адміністративного контролю, посилити демократичні засади шкільного управління; систематично і цілеспрямовано здійснювати контроль за результатами, регулювати освітній процес; фіксувати хід інноваційних освітніх процесів у момент їх актуальності, визначати динаміку інноваційних змін; здійснювати ефективне  планування роботи, виходячи з отриманих даних; активізувати роботу адміністрації закладу освіти і педагогічного колективу, розвивати професіоналізм.

 

ФОТО 1   ФОТО2   ФОТО3  ФОТО4  ФОТО5  ФОТО6

Галина Марчук, завідувач ММК відділу освіти

 виконавчих органів Дрогобицької міської ради