Освітній моніторинг як інструмент модернізації управління закладом освіти
В наш час проблема якості освіти розглядається як одна з найбільш актуальних в сфері управління навчальним закладом. Найбільш ефективним механізмом, який забезпечує вимірювання якості освіти, є технологія освітнього моніторингу. Оцінка освітньої діяльності школи важлива не тільки для держави, а й для самої школи, адже дозволяє намітити програму дій для свого подальшого розвитку, представити інформацію батькам та іншим суб'єктам освіти, а тим самим поліпшити результати освітньої діяльності.
18 березня 2014 року в Дрогобицькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №2 відбувся семінар-практикум заступників керівників з навчально-виховної роботи загальноосвітніх шкіл мм. Дрогобича та Стебника з проблеми «Освітній моніторинг як інструмент модернізації управління закладом освіти». У роботі семінару взяли участь Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради, Лариса Тертека, головний спеціаліст відділу освіти.
Галина Марчук, завідувач міського методичного кабінету, у своїй доповіді наголосила на тому, що моніторинг – це сучасна, об’єктивна і коректна форма діагностики, оскільки: моніторинговий підхід дозволяє виявити зміни, що відбуваються в навчальному процесі, дає матеріали для порівняння, для постійного аналізу та корекції; дозволяє визначити позитивні тенденції функціонування освітньої системи та виявити резерви її розвитку; моніторинг дозволяє ухвалювати стратегічні рішення щодо напрямків розвитку школи, вибору стратегії і тактики.
Спеціалізована школа І-ІІІ ступенів №2 є опорною школою з проблеми моніторингу якості освіти в місті. Досвідом використання моніторингових досліджень в управлінні якістю освіти навчального закладу поділилась Оксана Кіліян, заступник директора Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №2 . Вона є членом творчої групи з моніторингових досліджень, що працює при Львівському обласному інституті післядипломної педагогічної освіти. Оксана Іванівна ознайомила присутніх з Програмою моніторингових досліджень у своїй школі та планом його реалізації, основними напрямками моніторингу якості загальної середньої освіти.
Учасники семінару мали можливість побувати у творчій лабораторії вчителя початкових класів СШ №2 Гоцій Тетяни Дмитрівни – переможця Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2014» у номінації «початкові класи». Вчитель розповіла про особливості проведення конкурсу в цьому навчальному році. У 2014 році запроваджене нове конкурсне випробування «Інтернет-ресурс», яке передбачає створення учасниками конкурсу особистого інтернет-сайту та розміщення на ньому навчальних, методичних та інші авторських розробок. Тетяна Дмитрівна продемонструвала власний «Інтернет ресурс», який розміщений на платформі https://tgotcij.net.ua/
Учасники семінару в ході роботи прийшли до висновку,що моніторинг у сучасному закладі освіти дозволяє: урізноманітнювати форми і методи адміністративного контролю, посилити демократичні засади шкільного управління; систематично і цілеспрямовано здійснювати контроль за результатами, регулювати освітній процес; фіксувати хід інноваційних освітніх процесів у момент їх актуальності, визначати динаміку інноваційних змін; здійснювати ефективне планування роботи, виходячи з отриманих даних; активізувати роботу адміністрації закладу освіти і педагогічного колективу, розвивати професіоналізм.
ФОТО 1 ФОТО2 ФОТО3 ФОТО4 ФОТО5 ФОТО6
Галина Марчук, завідувач ММК відділу освіти
виконавчих органів Дрогобицької міської ради