Пісні на шляху до свободи

02.10.2013 20:06

«Пісні на шляху до свободи» - так називався міжнародний проект, над яким упродовж року працювали учні СШ №2 м. Дрогобича спільно з їхніми ровесниками із Польщі та Німеччини: ліцеїстами з м. Жешова (Подкарпатське воєводство) та гімназистами з м. Заарбрюкен (федеральна земля Заарлянд). Цей проект стартував восени 2012 року в Польщі. Друга зустріч проектантів відбулася у березні 2013 року у Львові та Дрогобичі. А нещодавно учні другої школи повернулися з Німеччини, де в екологічному шкільному центрі Шпонс Гаус (м. Герсгайм) пройшла заключна третя зустріч, під час якої відбулася презентація кінцевого продукту всієї проведеної роботи – тримовного пісенника під назвою «Ми плекаємо свободу».

Фото 1  Фото 2

Підтримку у створенні пісенника забезпечувала фундація EVZ ( Erinnerung, Verantwortung und  Zukunft ) – Спогад, Відповідальність і Майбутнє в рамках програми « Європейці за мир» .

Працюючи над українською частиною пісенника, учні разом з їхніми наставниками, вчителями німецької мови Ю.С. Михайлишин та С.О. Василюк досліджували історичну роль патріотичних пісень на шляху до становлення української державності, умови їх написання та вплив на визвольний рух українського народу. До роботи над створенням цієї пісенної збірки  долучилися й інші педагоги школи: вчитель укр. мови І.М.Качмарик, вчитель історії У.В. Угрин та вчитель нім. мови Г.О. Дячок. Музичне оформлення виступів учнів забезпечили вчителі музики А.Д. Пінчак та О.І. Мурза. Змістовну передмову написав відомий правозахисник, філософ, публіцист, Почесний громадянин Дрогобича і  до того  ж випускник другої школи Мирослав Маринович.

Було проведено інтерв’ю з громадськістю Дрогобича та знято фільм, який демонструвався під час презентації. Матеріали досліджень, зібрані учнями трьох націй, направлено у Берлін, де за підсумками усієї роботи буде дано оцінку пошукової праці школярів.

Приємною несподіванкою для учасників проекту стало запрошення посла Німеччини у Польщі відвідати Краків і ознайомити місцеву громаду з напрацюваннями молоді.