Практичні психологи ДНЗ вирішують проблеми профілактики емоційних розладів педагогів
Останні події в Україні, що викликали складну соціально-політичну ситуацію у суспільстві показали необхідність соціально-психологічного захисту і психологічної допомоги як дітям і окремим людям, так і цілим соціальним групам.
У зв’язку з цим, суттєво підвищується роль та значення професійної діяльності працівників психологічної служби системи освіти, спрямованої на підтримку, регулювання і формування здорового соціально-психологічного клімату у педагогічному колективі і закладі в цілому, подолання негативних психологічних наслідків подій, що відбуваються в країні, для всіх учасників навчально-виховного процесу.
08.10.2014 року в дошкільному навчальному закладі № 2 «Калинонька» було проведено методичне об’єднання практичних психологів ДНЗ мм. Дрогобича і Стебника з метою попередження або мінімізації негативних наслідків конфліктних подій, профілактики стресових станів, формування знань у педагогічних працівників про ситуацію, що склалася та вироблення навичок опановування себе за різних життєвих ситуацій.
Практичний психолог ДНЗ № 2 Захаряк Л.І. презентувала своїм колегам семінар «Виявлення та подолання стресу». Під час семінару яскраво проявився стиль взаємодії психологічної і методичної служби дошкільного закладу з керівником, партнерська діяльність практичного психолога і педагогів, готовність членів педагогічного колективу спільно долати виклики сьогодення.
Л.Захаряк вдало використала елементи тренінгу з метою створення емоційного комфорту учасників семінару, уміло налаштувала їх на відкрите довірливе висловлення думок, прояв рівня компетентності з проблем подолання стресів і стресових станів. Практичний психолог продемонструвала оптимальну форму роботи з педагогами через використання міні-лекції, мозкового штурму «Що для мене стрес?», інтерактивних вправ «Кошик очікувань», «Історії з торбинки», «Мікрофон» тощо. Нею вдало використано поезію, притчу, релаксацію у супроводі приємної ліричної мелодії, що особливо вплинула на емоційний комфорт як педагогів так і слухачів методичного об’єднання.
Особливим було і завершення семінару. Кожний учасник семінару взяв участь в підведення підсумків колективної роботи, додавши усміхненому сонечку свій промінчик оптимізму, впевненості у подоланні будь-яких негативних проявів. Педагоги висловили спільну думку щодо необхідності проведення таких форм роботи, оскільки дуже важливо, щоб у вихованців та їх батьків формувався образ впевненого в собі та своїх силах фахівця.
В обговоренні заходу взяла участь завідувач ДНЗ № 2 Чорній Я.Й., яка позитивно оцінила професіоналізм Захаряк Л.І. за усіма напрямками психологічної діяльності та під час семінару. Керівник підкреслила важливість психолого-педагогічного супроводу усіх учасників освітньо-виховного процесу. Вихователь-методист Сосяк З.П. вказала на тісну співпрацю з практичним психологом у реалізації важливих завдань педагогічного колективу, окреслених програмовими документами дошкільної освіти та плану роботи дошкільного навчального закладу на 2014 -2015 н.р.
Високу оцінку заходу дали колеги Захаряк Л.І., а саме Слотило В.Н. (ДНЗ № 19), Лапчук Н.О. (ДНЗ№27), Земко Л.І. (ДНЗ № 13), Петрик М.С. (ДНЗ № 26) та інші. Захаряк Л.І. надала кожному учаснику методоб’єднання матеріали семінару. В підсумках засідання керівник методичного об’єднання Старух Н.І. (ДНЗ № 15) надала методичні рекомендації щодо організації профілактичної діяльності з педагогічними працівниками та батьками вихованців. Фото1 Фото2 Фото 3 Фото4 Фото5
Разумна Л.М. методист ММК