Семінар-практикум заступників керівників ЗНЗ з навчально-виховної роботи у ЗОШ №3

14.12.2014 20:53

…Найголовніше заохочення та найсильніше покарання в педагогічній праці – оцінка. Це найбільш гострий інструмент, використання якого потребує величезного вміння та культури… Якщо хочете, то оцінка – це один з найбільш тонких інструментів виховання

 В. Сухомлинський

 

09 грудня 2014 року у Дрогобицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 відбувся семінар-практикум заступників керівників загальноосвітніх навчальних закладів з навчально-виховної роботи на тему: «Проблема оцінювання навчальних досягнень учнів в контексті особистісно орієнтованого навчання». Зі вступним словом до учасників семінару звернувся директор школи №3 І.Лук’янчук. Він розповів про те, що в школі працює невеликий педагогічний колектив. Славиться навчальний заклад  спільними колективними справами вчителів та учнів, такими як «Третя школа колядує!», різноманітними флешмобами  «Чисте місто», «Останній дзвоник» та ін. Фрагменти відео цих заходів мали можливість переглянути присутні.

Про теоретичні аспекти оцінювання навчальних досягнень учнів розповіла Г. Марчук, завідувач міського методичного кабінету. Зокрема, вона наголосила, що оцінювання результатів навчання є досить складним і непростим аспектом педагогічної діяльності.  Як показує практика, знання  багатьох вчителів з цього питання є недостатніми і суб’єктивними. Аналіз сучасної методичної літератури з різних предметів свідчить про те, що відбувається суттєвий перегляд орієнтирів не тільки щодо методики викладання, а й у системі оцінювання. Галина Марчук звернула увагу на дефініції понять з даної  проблеми, характеристиках повноцінності знань учнів, моделях оцінювання. «Нові підходи до  оцінювання полягають в тому, щоб утвердити у свідомості вчителя розуміння оцінки не як фіксатора невдач учня, а як умовної позначки його особистих досягнень», - сказала завідувач ММК.

  

З доповіддю «Здійснення контролю адміністрацією школи за дотриманням вимог щодо оцінювання навчальних досягнень учнів» виступив заступник директора ЗОШ І-ІІІ ступенів №3 Ю. Стасів. Він звернув  увагу на нормативно-правових документах, що регламентують вимоги до рівня загальноосвітньої підготовки учнів. Також розповів про основні види педагогічного оцінювання, їх  функції, методи контролю адміністрації.

Під час виконання невеликої практичної роботи учасники семінару мали можливість пригадати загальні підходи до рівня знань школярів на основі Критеріїв оцінювання навчальних досягнень учнів у системі загальної середньої освіти.

Про особливості оцінювання навчальних досягнень учнів з окремих навчальних предметів розповіли вчителі ЗОШ №3: Гром О.В., вчитель української мови та літератури; Лебіщак Г.І., вчитель математики; Мацьків І.В., вчитель англійської мови; Плесканка О.Є., вчитель історії; Хомин О.М., вчитель географії; Хомич Л.О., вчитель фізики.

Під час підведення підсумків роботи семінару було наголошено на необхідності опрацювання вчителями орієнтовних вимог оцінювання учнів із  базових дисциплін у системі загальної середньої освіти, які набуватимуть чинності поетапно: у 7 класах - з 2015/16 навчального року; 8 класах - з 2016/17 навчального року; 9 класах - з 2017/18 навчального року відповідно.

Рекомендовано також проведення педагогічних рад з даної проблеми.

Г. Марчук, завідувач ММК

відділу освіти виконавчих органів

Дрогобицької міської ради