Серце віддаю дітям
Виховання – це постійне духовне спілкування вчителя і учня
В.Сухомлинський
28 лютого 2014р. на базі Дрогобицької СШ №16, опорної школи з національного виховання, проведено круглий стіл на тему «Педагогічна спадщина В.Сухомлинського: теорія і сучасність».
В роботі круглого столу взяли участь гості з кафедри педагогіки ДДПУ ім. І.Франка: О.Вишневський, Т.Пантюк, О.Кубрій, О.Невмержицька, В.Городиська – професори, доценти, кандидати педагогічних наук; методист ММК О.Іваник, вчителі-предметники, класні керівники шкіл мм. Дрогобича і Стебника, голови шкільних методичних об’єднань, творча група класних керівників.
Учасників круглого столу привітав Ю.Модрицький – заступник директора з навчально-виховної роботи СШ №16.
З історичною довідкою про українського педагога, публіциста, поета, письменника В.Сухомлинського виступила модератор круглого столу С.Криса, вчитель СШ №16. Дослідники педагогічної науки запропонували вживати термін «Сухомлиністика», яким користуються дисертанти, викладачі вузів, бібліотекарі.
В своєму виступі «Українська педагогіка на роздоріжжі ХХ ст.» О.Вишневський – патріарх кафедри педагогіки ДДПУ, акцентував на формуванні патріота-характерника, для якого є головним «служіння Богові і Україні».
Пантюк Т.І. звернула увагу на «Систему підготовки до школи у педагогічній спадщині В.Сухомлинського»; Кубрій О.М. на «Розвивальне навчання у педагогічній спадщині В.Сухомлинського»; Невмержицька О.В. на «Навчання життя - як важливий аспект педагогічної спадщини В.Сухомлинського»; Городиська В.В. на «Питання гендерного виховання у педагогіці В.Сухомлинського».
Власним досвідом ділилися:
голова творчої групи класних керівників Л.Стельмащук, вчитель ЗОШ №11, з проблеми «Виховання всебічно-розвиненої особистості»;
вчитель християнської етики СШ №16 Н.Ільницька - «Роль особи вчителя в духовному житті колективу та особистості»;
керівник Школи молодого виховника Л.Онисько, вчитель Дрогобицької гімназії, - «Поради вчителеві, який починає працювати в школі з класом»;
Творча група класних керівників Т.Степанчук (ЗОШ №17) - «Роль сім’ї у вихованні дітей»;
Творча група класних керівників І.Сеньків (ЗОШ №17) - «Як учити вихованців виховувати самих себе»;
керівник шкільного методичного об’єднання О.Постойко (ЗОШ №4) - «Емоційне та естетичне виховання учнів»;
керівник міського методичного об’єднання класних керівників С.Криса (СШ №16) «Які якості треба мати педагогу як вихователеві».
Життя переконує, що вихованець – дзеркало вихователя. Діти переростають своїх батьків, учні своїх вчителів. Євромайдан започаткувала студентська молодь, а за три місяці Революція гідності змінила свідомість людей. Учасники круглого столу хвилиною мовчання вшанували пам’ять Небесної сотні – Героїв Майдану, України.
Виступаючі наголошували, що В.Сухомлинський мужньо ставив та успішно розв’язував проблему формування в молоді національного, естетичного світобачення. У душах дітей потрібно прищеплювати кращі народні традиції, які повинні стати святим законом, бо не можна уявити народ без імені, без пам’яті, без історії. У дусі українських культурно-історичних традицій великий педагог констатував, що мудрість є найважливішою прикметою людини: «Тільки той стане справжнім вчителем, хто ніколи не забуває, що він сам був дитиною», «Однією із головних якостей вихователя є людяність, глибока любов до дітей, любов в якій поєднується сердечна ласка з мудрою строгістю і вимогливістю батька, матері».
Учасниками засідання прийнято одностайне рішення продовжити співпрацю з ДДПУ, створити в СШ №16 психолого-педагогічну лабораторію. Підсумки роботи круглого столу підвела представник міського методичного кабінету методист О.М.Іваник, яка виступила із заключним словом.
О. Іваник, методист ММК,
С. Криса, керівник ММО класних керівників