Школа психолога розпочала роботу
В умовах діяльності сучасного навчального закладу суттєво підвищується роль та значення професійної діяльності працівників психологічної служби системи освіти. З метою активізації психологічної просвіти серед педагогічних працівників з 2011 року запроваджено діяльність школи психолога.
Важливим напрямком її діяльності є психолого-педагогічний супровід учасників освітньо-виховного процесу в умовах адаптації учнів до навчання в 1-х та 5-х класах.
10.09.2014 року відбулось перше засідання школи психолога. Практичний психолог ЗОШ № 4 Свойкіна Н.Б. провела засідання з класними керівниками «Адаптація учнів в 5-му класі».
Під час роботи розв’язувались наступні питання:
- Адаптація, її показники
- Методи діагностики адаптації
- Основні показники адаптації
- Причини дезадаптації
- Форми роботи з дітьми та батьками в період адаптації учнів до навчання в 5-ому класі.
Класні керівники активно обговорювали проблеми адаптації учнів у своїх класах, обмінювались досвідом роботи з їх подолання. Спілкування з практичним психологом проходило в атмосфері відкритості і довіри. В підсумку педагоги висловили свою думку щодо важливості та необхідності надання психолого-педагогічної допомоги в період адаптації усім учасникам освітньо-виховного процесу.
1.10.2014р. на базі ЗОШ № 15 відбулось друге засідання школи з вчителями початкових класів загальноосвітніх навчальних закладів мм. Дрогобича і Стебника на тему «Особливості адаптації першокласників до шкільного навчання». Роботу проведено у формі семінару з елементами тренінгу практичним психологом ЗОШ №15 Хован З.В.
В ході семінару розв’язувались наступні питання:
- зміст поняття «адаптація»;
- психофізіологічні особливості шестирічних першокласників; - причини шкільної дезадаптації;
- взаємозв’язок між особливостями протікання адаптаційного періоду та подальшим соціальним визначенням дитини у шкільному житті, успішністю в навчанні, формування активної життєвої позиції.
З.Хован використала презентацію з даної проблеми, інтерактивні вправи «Мої очікування», «Мікрофон». Робота з педагогами відбувалась в атмосфері довіри і відкритості. Практичному психологу вдалось налаштувати педагогів на відверт е обговорення проблем адаптації дітей до шкільного навчання.
До обговорення проблеми долучились методисти міського методичного кабінету Дятко Г.М., Разумна Л.М. та керівник методичного об’єднання практичних психологів і соціальних педагогів Свойкіна Н.Б.
В обговоренні результатів роботи семінару вчителі були одностайні в тому, що проблема адаптації успішно розв’язується за тісної співпраці навчального закладу і родини.
Разумна Л.М. методист ММК