Сучасний урок
27.01.2015 13:30
Сучасний урок у школі… Яким повинен він бути? Що робити, щоб учням було цікаво, щоб використати різноманітні форми і методи навчання, сучасні технології і домогтися очікуваного результату? Як провести сучасний інноваційний урок з образотворчого мистецтва?
Оскільки мої уроки образотворчого мистецтва будуються на зоровому сприйнятті, то застосування мультимедійного обладнання полегшує мені підготовку до уроків та сприймання учнями навчальної інформації. Слайд-шоу, презентації, відеоролики та музика підсилюють сприймання дітьми програмового матеріалу. Я застосовую їх на різних етапах уроків, а також, як на початку вивчення теми чи розділу, так і під час систематизації та узагальнення знань.
Сьогодні хочу поділитися досвідом проведення «музейних уроків».
«Музейна педагогіка». Цей термін з’явився у Німеччині в 1934 році для позначення напрямку музейної діяльності, яка зорієнтована на роботу з учнями при вивченні різних предметів. Музейна педагогіка розглядає музей як основне джерело формування почуттів і охоплює не лише проведення уроків-екскурсій, але й виставок робіт дитячої художньої творчості з метою популяризації творів юних художників. Прикладом цього є виставки малюнків учнів Дрогобицьких шкіл, присвячені творчості відомого українського поета та художника Т.Г.Шевченка, вернісажі робіт учасників художніх шкіл та шкіл-студій, організація навчальних занять у залах музею чи галереї. Учні малюють, безпосередньо спостерігаючи твори мистецтва, знайомлячись з живописними та графічними техніками, течіями та напрямками у мистецтві, історією розвитку світового та вітчизняного образотворчого мистецтва. А ще проведення музичних вечорів, вечорів поезії, коли мистецькі твори супроводжуються зоровим живописним рядом, творчі зустрічі, під час яких відбувається живе спілкування з художником , а також зустрічі під час проведення персональних виставок. Таким чином школярі вбирають атмосферу, яка панує у залах галереї, чи музею.
Вважаю, що уроки, які я проводжу, сприяють розвитку пізнавальної активності учнів, розширюють їхній кругозір, дають можливість широко застосовувати міжпредметні зв’язки.
Використання інтернет ресурсів дозволяє гімназистам подорожувати залами відомих музеїв світу, відвідувати найвідоміші пам’ятки архітектури, знайомитись із світовими шедеврами живопису, графіки чи скульптури не залишаючи своїх робочих місць, адже художні музеї світу, галереї створюють сайти, на яких розміщують віртуальні копії творів мистецтва, що експонуються у їх залах, чи знаходяться у запасниках.
Інноваційна діяльність вчителя на уроках приносить гарні результати. Гімназисти постійно стають переможцями різноманітних конкурсів, виставок, вміють оцінити мистецькі твори, охарактеризувати їх, висловити свої думки та судження. Фото 1 Фото2 Фото3 Фото4 Фото5
Л.В. Волотко
учитель образотворчого мистецтва Дрогобицької гімназії ім. Б.Лепкого