Творча спадщина В.О.Сухомлинського у діалозі з актуальними проблемами сучасного дошкільного закладу
Виховання в широкому
розумінні – це багатогранний процес
постійного духовного збагачення й оновлення
і тих, кого виховують, і тих хто виховує.
В.Сухомлинський
Педагогічна спадщина В.О. Сухомлинського, великої Людини, мудрого Учителя – цілюще джерело педагогічних ідей, рекомендацій, знахідок і добрих порад, які особливо актуальними стають сьогодні в умовах становлення нашої держави та розбудови педагогічної теорії і практики. Саме тому творчий досвід В.О. Сухомлинського став актуальним для педагогів дошкільних навчальних закладів мм. Дрогобича і Стебника.
З проблеми впровадження педагогічної спадщини В.Сухомлинського пройшов семінар-практикум завідувачів та вихователів-методистів ДНЗ мм. Дрогобича і Стебника на базі дошкільного навчального закладу № 2 «Калинонька» (Програма семінару).
Педагогічний колектив закладу під керівництвом завідувача Чорній Ярослави Іванівни та вихователя-методиста Сосяк Зоряни Петрівни поділився своїм досвідом впровадження спадщини В.Сухомлинського в практику освітньо-виховної роботи з дошкільниками.
Свою роботу семінар-практикум розпочав з виступу методиста міського методичного кабінету Галушко Н.О., яка обґрунтувала актуальність вибраної теми, повідомила мету семінару. Також акцентувала увагу на спрямованості педагогів на реалізацію принципів особистісно-орієнтованої освіти, окреслила завдання, які стоять перед методичною службою дошкільного закладу щодо впровадження педагогічних ідей В.О. Сухомлинського.
До уваги учасників семінару було запропоновано перегляд інтегрованого заняття соціально-морального спрямування з елементами оригамі в середній групі «Маленька праця краща за велике безділля», вихователь Паньків Т.Й. та інтегрованого заняття народознавчого спрямування з використання ІКТ в старшій групі, вихователь Сенидяк Г.Ф. Відкриті заняття, які проводили вихователі показали, що весь процес навчання був пройнятий духом творчості, стимулював дітей до активної мисленнєвої діяльності. Адже педагог Василь Сухомлинський писав «Досягне успіху той вихователь, який будує навчання з урахуванням розвитку і творчих сил дитини, так щоб процес пізнання навколишнього завжди дітьми переживався і давав радість учіння, радість відкриття».
Цікавим матеріалом з використання інноваційних технологій мнемотехніки у роботі з літературним твором поділилась вчитель-логопед Голик І.Р.. Вихователь-методист Сосяк З.П. розкрила основні принципи організації методичної роботи з впровадження ідей Василя Сухомлинського в освітній процес дошкільного закладу, форми та методи роботи з дітьми .
Учасники семінару мали можливість переглянуті представлені на виставці художні книги, дидактичні ігри, картини-ілюстрації виготовлені членами творчої групи за оповіданнями та казками В. Сухомлинського.
Атмосфера яка панувала на семінарі стимулювала керівників та вихователі-методистів до обміну думками, ідеями щодо організації навчально-виховної роботи та вироблення спільних підходів та рекомендацій до впровадження педагогічної спадщини великого Вчителя.
На завершення семінару-практикуму перед присутніми виступив різдвяний вертеп дітей старшої групи компенсуючого типу для дітей з порушеннями зору (вихователь Хащівська Г.М., музкерівник Міхович О.Т.), який подарував глядачам відчуття світлої радості різдвяних свят.
Методичні рекомендації щодо реалізації педагогічної концепції В.О. Сухомлинського.
Н. Галушко, методист ММК відділу освіти;
З. Сосяк, вихователь-методист ДНЗ №2