Від юного дослідника – до креативної особистості

08.04.2014 07:35

 

Дитина за своєю природою –

допитливий  дослідник, відкривач світу

Василь Сухомлинський

Кожна людина за своєю природою дослідник, постійно відкриває для себе навколишній світ. Але у більшості ця якість особистості з часом слабшає. Дуже важливо підтримувати і розвивати прагнення дитини досліджувати навколишній світ із  самого дитинства.

Підготовка дитини до дослідницької діяльності, навчання її умінням і навичкам дослідницького пошуку стає найважливішим завданням освіти і сучасного вчителя. Адже оволодівши інструментом дослідження у школі, людина згодом використовуватиме його у всьому подальшому житті.

З метою створення умов для  розвитку здібностей школярів до дослідницької та експериментальної роботи, стимулювання творчого самовдосконалення 25 березня 2014 року в приміщенні Дрогобицької гімназії відбувся міський природничий конкурс дослідницьких робіт «Первоцвіт» для учнів 5-6 класів загальноосвітніх навчальних закладів мм. Дрогобича та Стебника.

Роботи дітей оцінювало компетентне журі у такому складі: Гевко Я. Й, методист ММК –– голова журі; Хомин О. М., вчитель ЗОШ №3, керівник ММО вчителів природознавства – заступник голови журі; члени журі: Чайківська А. Ю., вчитель-методист ЗОШ№5, керівник ММО вчителів біології; Кулик І. Л., вчитель-методист СШ №7, керівник ММО вчителів географії; Пилипів Н. В., методист по роботі з обдарованою молоддю при ПДЮТ; Дятко Г. М. – методист ММК; Хлопик Р. М., вчитель-методист, вчитель фізики педагогічного ліцею.

Журі відзначило надзвичайно велику кількість дійсно цікавих робіт, бажання дітей досліджувати навколишній світ. За підсумками роботи журі переможцями міського природничого конкурсу дослідницьких робіт «Первоцвіт» для учнів 5-6 класів стали:

Марчук Олег, учень 6 класу Стебницької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів №7; Чукла Орест, учень 5 класу Стебницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №11; Куриленко Анастасія, учениця  5 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №15.

Посівши І місце, призерами конкурсу стали  

у номінації «фізика» - Сидоряк Єгор, учень 5 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №1;

у номінації «біологія» - Гончарик Юрій, учень 6 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №14;

у номінації «географія» - Яким Марія, учениця 5 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №10;

у номінації «хімія» - Файфер Софія, учениця 5 класу Стебницької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №18;

у номінації «екологія» - Стаськів Софія, учениця 6 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №3.

Посівши ІІ місце, призерами конкурсу стали 

у номінації «фізика» - Блищак Роман та Білий Микита, учні 6 класу Дрогобицької гімназії;

у номінації «біологія» - Микитин Софія, учениця 5 класу Дрогобицької спеціалізованої школи  І-ІІІ ступенів № 2;

у номінації «біологія» - Ілик Лілія, учениця 5 класу Дрогобицької спеціалізованої школи  І-ІІІ ступенів № 14.

Посівши ІІІ місце, призерами конкурсу стали

Стасюк Марта, учениця 6 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів №8;

Іванус Іванна, учениця 6 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 17;

Гатала Вікторія, учениця 5 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІ ступенів № 9;

Дякун Тетяна, учениця 6 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 4;

Грицай Ростислав, учень 6 класу Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 16;

Павлюх Назар, учень 5 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 5;

Ших Андріана, учениця 5 класу Дрогобицької загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів № 6.

Переможці та призери конкурсу були нагороджені сертифікатами.

Дослідницькі роботи дали юним дослідникам чудову можливість  спробувати себе у науковому пошуку, побачити результативність власного дослідження, відчути радість від успіху. У свій час В. О. Сухомлинський сказав: «Може, маленька дитина повторює те, що було вже зроблено, створено іншими людьми, але якщо це діяння – плід її власних зусиль, - вона творець; її розумова діяльність – творчість». Враження шкільного дитинства відкладаються в пам’яті на все життя і впливають на подальший розвиток дитини. В емоційному сприйнятті дитинства зароджуються витоки майбутньої творчої особистості. Тому залучаючи дітей до дослідницької діяльності та  творчості, створюючи постійно «ситуацію успіху», поважаючи дитину, ми в змозі виховати творчо працюючу особистість.

Вітаємо переможців, призерів конкурсу та їх вчителів. Бажаємо  творчих пошуків та подальших перемог!

Галина Марчук, завідувач ММК