Відбулося засідання Школи молодого вчителя

03.11.2014 14:16

У м. Дрогобичі другий рік поспіль працює Школа молодого вчителя. Тематику засідань ШМВ було вибрано з врахуванням запитів молодих педагогів. Зокрема, перше засідання, яке відбулося 29 жовтня 2014 р. у ЗОШ №1, було присвячене проблемі «Диференціація навчання – запорука розвитку дітей з різними здібностями й інтересами». Участь у заході взяли 24 молоді вчителі із ЗОШ №№ 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 15, 16, ліцею, гімназії. Також на засіданні були присутні студенти 5-го курсу ДДПУ ім. І.Франка та їх викладач  Скворок Оксана Андріївна.

Із вступним словом до молодих вчителів звернулась Галина Марчук, завідувач ММК відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради. Вона наголосила, що єдність і диференціація – два плеча освітнього важеля. У радянській школі співвідношення між цими процесами становили 90:10 відповідно. Дослідження показують, що 95% учнів можуть засвоїти шкільну програму на високому рівні, якщо створити для цього відповідні умови. Учень має мати свободу засвоєння матеріалу з врахуванням його здібностей. Це можливо за умови диференціації навчання.

         Ольга Гнатик, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ №1, керівник ШМВ, провела майстер-клас, на якому ознайомила присутніх із технологією проведення диференційованого уроку у 3-му класі за методикою С.П. Логачевської. Ольга Андріївна наголосила, що основним принципом індивідуалізації навчання є не диференціація змісту навчання, а диференціація допомоги або ускладнення завдання кожній  дитині без зниження складності його змісту. Дозуючи допомогу, вчитель полегшує процес виконання завдання, не знижуючи програмових вимог, на рівні навчальних компетентностей учня. 

        Людмила Роман, вчитель математики ЗОШ №1, вчитель-методист, поділилась досвідом роботи щодо використання  диференційованого навчання на уроках математики у старшій школі.

         Під час обговорення молоді педагоги висловили велике зацікавлення проблематикою засідання. Керівник Школи молодого вчителя Гнатик О. А. задала молодим вчителям домашнє завдання: провести до наступного засідання ШМВ, яке відбудеться у лютому, хоча б один урок із застосуванням технології диференційованого навчання.