Забезпечення наступності та перспективності дошкільної та початкової освіти в освітніх закладах
Відповідно до чинного законодавства та нормативно-правових документів, саме наступність є однією з обов’язкових умов реалізації неперервності здобуття освіти, яка має забезпечити єдність, взаємозв’язок та узгодженість мети, змісту, методів, форм навчання й виховання з урахуванням вікових особливостей дітей на суміжних рівнях освіти.
З метою підвищення рівня компетентності педагогів у розв’язанні проблеми наступності в роботі, міський методичний кабінет відділу освіти Дрогобицької міської ради організував семінар практикум вихователів ДНЗ та вчителів 1-х класів загальноосвітніх шкіл м. Дрогобича на базі ДНЗ №6.
План проведення міського семінару-практикуму
вихователів дошкільних навчальних закладів
та вчителів перших класів
Дата проведення: 28 лютого 2014р.
Місце проведення: дошкільний навчальний заклад №6
Проблема семінару: Забезпечення наступності й перспективності дошкільної та початкової освіти.
1. Відкриття семінару.
Актуальність проблеми наступності в роботі вихователів ДНЗ і вчителів ЗОШ (мовленнєвий аспект)
Галушко Ніна Онуфріївна, методист ММК
2.Відвідування, самоаналіз, аналіз заняття в старшій групі з розвитку мовлення: «Грайлива сніжинка прилетіла до нас».
Дубик Леся Іванівна, вихователь ДНЗ №6
3. Формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови в ДНЗ (фрагмент заняття з англійської мови)
Головачова Інна Вікторівна, вчитель студії
4.Ефективні форми спільної діяльності ДНЗ і школи
Загорулько Людмила Валентинівна, завідувач ДНЗ №6
5. Обмін досвідом роботи з питань наступності. Виступ вчителя ЗОШ №14 Дякун Надії Орестівни.
Учитель початкових класів, вихователі ДНЗ
6. Відкритий мікрофон.
Оцінювання діяльності педагогічного колективу та результату семінару.
Учасники семінару
Обговорюючи заходи, які були проведені в старших групах, вихователі ДНЗ звернули особливу увагу на створення розвивального, навчально-виховного середовищ в групових кімнатах, використання ігрових технологій, тобто заняття були ігрові за формою та навчальні за змістом.
Учитель ЗОШ №16 Склярова С.І. наголосила, що основне завдання як вихователя так і вчителя – це забезпечити на перших етапах навчання використання специфічних дошкільних методів і форм організації життя дітей. Тобто, ігрова діяльність не повинна зникнути з перших днів навчання дитини в школі. Необхідно, щоб вона поступово і закономірно поступилися місцем навчальній діяльності.
Учителі шкіл відмітили, що на заняттях панувала атмосфера доброти, взаємоповаги, взаємодії, колективного пошуку вирішення питань. І великий успіх організації навчання дітей залежить від того, наскільки педагог володіє сучасною технологією, лінгвістичними знаннями, як він враховує вимоги сучасної психолого-педагогічної науки до організації освітньо-виховного процесу.
У своєму виступі з питань наступності в роботі учитель Дякун Н.О. ЗОШ №14 сказала, що і вихователь і вчитель повинні володіти майстерністю педагога і актора, вони мусять набути досвіду бачення, слухання, мислення, переживанні, що педагоги повинні усунути суперечності між запитами школи й програмовими можливостями ДНЗ. Всім педагогам потрібно враховувати специфіку дошкільної та початкової освіти. У перших класах маємо створювати умови для подальшого повноцінного розвитку надбань дошкільної освіти й водночас для формування навчальної діяльності як основної.
Завідувачка ДНЗ №6 Загорулько Л.В. поділилася досвідом з присутніми з питань спільної діяльності ДНЗ №6 і ЗОШ №14, 16. Це і організація екскурсій до шкіл з метою ознайомлення з територією щкіл, приміщеннями, бібліотеками; і участь у святкових лінійках; і проведення ігрових занять пов’язаних зі школою, і спільні засіданням м/о вихователів і вчителів початкової ланки.
Вихователі ДНЗ №11 Баран Н.О., ДНЗ №24 Ковалів О.І., ДНЗ №2 Приступляк Т.В., ДНЗ №20 Козар Т.І. висловили свою думку з проблем забезпечення готовності дітей до систематичного шкільного навчання. В свою чергу вчителі 1-х класів Довжанська Л.І. ЗОШ №1, Федорчук І.В ЗОШ №17, Захарко Л.С. ЗОШ №11, Токарська І.І. ЗОШ №10 наголосили на тому, що як дитина підготовлена до школи, залежить її успіх у навчанні та легкість адаптації. Також було сказано, що в дошкільних закладах діти мають опановувати ключову компетентність, це здатність до самостійного навчання і саморозвитку особистості.
Отже, головна умова забезпечення наступності в освіті - це тісна взаємодія педагогічних колективів ДНЗ і шкіл та батьківських колективів. Основою такого зв’язку є довіра, взаємоповага, любов до дитини, увага до її індивідуальних особливостей, турбота про її гармонійний розвиток.
Галушко Н.О., методист ММК