Засідання науково-методичної ради міського методичного кабінету

11.02.2015 18:02
10 лютого 2015 року відбулося  чергове засідання  науково-методичної ради міського методичного кабінету відділу освіти Дрогобицької міської ради. 
Рада ММК розглянула та схвалила методичні розробки педагогічних працівників, які претендують на присвоєння педагогічних звань «учитель-методист»  у 2015 році:
  • Чернігевич Любов Володимирівни, вчителя біології ЗОШ  І-ІІІ ступенів №4, з проблеми «Формування компетенцій саморозвитку на уроках біології у 8-9 класах через використання сучасних інноваційних педагогічних технологій»;
  • Романів Наталії Петрівни, вчителя англійської мови ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, з проблеми «Використання дидактичних ігор на уроках англійської мови у початкових класах загальноосвітньої школи».
Крім того на раді було розглянуто та схвалено методичні розробки педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів мм. Дрогобича та Стебника:
  • «Роль і місце казки в навчально-виховному процесі та житті дитини» вихователя ДНЗ №24 Демків Галини Степанівни;
  • «Гра – найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини» вчителя ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Борщевської Людмили Павлівни;
  • «Вчимо дітей писати твори» вчителя ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Борщевської Людмили Павлівни;
  • «Навчання мови та мовлення на основі тексту» вчителя ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Борщевської Людмили Павлівни;
  • «Довідник з історії України для абітурієнтів та школярів» вчителя Дрогобицької гімназії імені Богдана Лепкого Оксани Миколаївни Сливінської.
Про результати моніторингового дослідження якості виховного простору у ЗОШ №1, ЗОШ №10, СШ №16 доповіла О.Іваник, методист ММК. Дане дослідження проводилось на виконання наказу Департаменту освіти і науки  № 01-01/317 від 11.11. 2014 р. та з  метою реалізації заходів на виконання «Програми розвитку освіти Львівщини на 2013-2016 рр.».
   Завдання проведеного 18.11.2014р. дослідження полягало у вивченні якості виховного простору, виявленні проблем, пов’язаних з організацією виховання.
   Дослідженням було охоплено 70 учителів,  63 учні 9-го та 51 – 11-го класів, 57 батьків учнів. Серед респондентів переважають учні, які добре навчаються (75%). 
 Серед учнів дівчат - 67, хлопців – 47.
   Дане дослідження дозволяє дати відповіді на такі ключові запитання: 
яким є виховний простір у даному ЗНЗ? 
якою є атмосфера взаємовідносин між учасниками навчально-виховного процесу?
чи створені сприятливі умови для навчання учнів?
чи всі учасники навчально-виховного процесу об’єднані єдиною метою?
наскільки доцільні для національного виховання прийняті у школі норми та існуючі взаємовідносини між учасниками навчально-виховного процесу?
якою мірою взаємовідносини у школі відповідають обласному стандартові виховного простору?
якою мірою педагогічний колектив організовує власний виховний простір?
   Для його проведення застосовувались такі методи: електронне анкетування учнів 9-х, 11-х класів, учителів та батьків учнів; інтерв’ювання заступника з виховної роботи, педагога-організатора, представника батьківського комітету школи та учнівського самоврядування; спостереження за станом шкільного середовища, стилем спілкування педагогічних працівників з учнями і поведінкою учнів під час уроків та у позаурочний час; аналіз шкільної виховної програми та іншої документації, яка стосується виховання.
   У процесі дослідження було використано такий інструментарій: розроблені електронні анкети для учнів 9-х, 11-х класів, учителів та батьків учнів; інтерв’ю із заступником з виховної роботи, педагогом-організатором, представником батьківського комітету школи та учнівського самоврядування; листок спостереження за станом шкільного середовища, стилем спілкування педагогічних працівників з учнями і поведінкою учнів під час уроків та у позаурочний час; рекомендації щодо аналізу шкільної виховної програми та іншої документації, яка стосується виховання.
Результати електронного анкетування, яке проводилося в режимі online, можна переглянути та проаналізувати за адресою https://lvtest.org.ua:82/ankety2014/index1.php.
Що випливає з дослідження?
Спільнота ЗНЗ достатньо сформована. Про це свідчать виявлені у ході дослідження спільні очікування та прагнення більшості педагогів, учнів та батьків від завдань виховання. 
Очікувані більшістю учасників навчально-виховного процесу результати виховання відповідають сучасним потребам української нації. 
Особливих проблем у школі не виявлено, у виховному просторі панує взаєморозуміння, взаємоповага та бажання спільно вирішувати поточні проблеми.
Заходи, заплановані у виховній програмі школи є  достатньо ефективні.
Прийнято рішення  рекомендувати керівникам навчальних закладів: 
  • Доповнити виховну програму навчального закладу  таким завданням: для забезпечення змістовного дозвілля, громадянсько-патріотичного виховання, поваги до традицій українського народу, зміцнення духовного і фізичного здоров’я дітей, їх активного та доступного відпочинку залучати місцеві осередки Всеукраїнського товариства «Пласт» та скаутські організації, які входять до складу Національної Організації Скаутів України. (Відпов. заступник директора з виховної роботи)
  • Включити до програми виховання на 2015 - 2016 н.р. заходи: взяти участь у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»).
  • Розробити  проект «Вплив Євромайдану та Революції Гідності на формування громадянського суспільства в Україні» (Відпов. педагог-організатор школи).
  • Провести тренінг для педагогічних працівників школи на тему: «Дотримання прав людини та повага до людської гідності  - основа демократичного мислення» (Відпов. психолог школи).