Формуємо розвивальне середовище: музейна педагогіка в ДНЗ
У стратегії побудови Базового компонента дошкільної освіти записано, що основне завдання дошкільної освіти – не стільки озброїти дитину системою галузевих знань, скільки життєвим досвідом. Яким же чином дитину 5-6 років можна ознайомити з основами науки життя? Таку можливість надає використання елементів краєзнавчої діяльності та музейної педагогіки в роботі вихователів дошкільних закладів.
Чи часто наші діти відвідують музеї? Нажаль, ні. Цьому є багато причин. А потребу долучатися до загальнолюдської культури та культури надбання свого народу слід формувати змалечку.
Розпочинаючи експериментально-пошукову роботу з музейної педагогіки, керівники дошкільних навчальних закладів м. Дрогобича зібралися на семінар з проблеми «Формування життєвої компетенції
дошкільнят засобами музейної педагогіки». Але для того, щоб навчати треба і самому багато знати. Тому і відвідували музеї Дрогобиччини, зокрема і музей І.Франка.
З цікавістю педагоги розглядали цінні експонати музею, уважно слухали розповідь екскурсовода про нелегке життя та літературну діяльність Івана Франка, які були насичені постійними пошуками істини, боротьбою з усталеними стереотипами, утвердженням власних поглядів і переконань. Про це свідчать документи, фото, оригінали численних публікацій. Завідувач Нагірна С.І. від імені колективу ДНЗ №27 м. Дрогобича подарувала музею портрет І.Франка, зроблений із зерен злаків.
Результатом творчих відвідувань музеїв керівниками стало створення міні-музеїв в ДНЗ, це етнографічний музей, музей побуту «Світлиця», музей історії рідного міста Дрогобича та інші.
Сьогодні відбувається переосмислення підходів до пізнання дошкільниками музейного простору. Вся робота з музейної педагогіки спрямована на усвідомлення дітьми нерозривних взаємозв’язків між минулим, сучасним і майбутнім.
Галушко Н.О.
методист дошкільної освіти ММК