З народних джерел
ДУХОВО-МОРАЛЬНОГО ВИХОВАННЯ»-
під такою назвою проходив семінар-практикум
18 жовтня 2013р. в ДНЗ№15 «Лелеченька»
Ми живемо у досить складний і водночас дуже цікавий час. Ламаються застарілі стереотипи, стрімко оновлюється суспільство. Ми звертаємося до витоків нашої духовності і з жалем переконуємося, що багато втрачено, забуто. І тому спільна справа всіх дошкільних навчальних закладів – навчити дитину шанувати культуру і рідне слово, не цуратися свого роду, краю, знати звичаї та обряди предків, бо як писала Софія Русова «національне виховання є певний ґрунт у справі зміцнення моральних сил дитини; відновлення і відродження душі народу».
Керівники дошкільних навчальних закладів зібралися на семінар-практикум в ДНЗ№15 «Лелеченька», щоб обмінятися досвідом роботи з питань духовно-морального виховання дошкільників з метою досягнення якісно вищих результатів освітньої діяльності.
Завідувач Ковалик Анна Федорівна та вихователь-методист Панкратова Надія Іванівна цього освітнього закладу зуміли в повній мірі показати присутнім всі напрямки народознавчої роботи, яка проводиться в даному закладі. Це і створення предметно-ігрового розвивального середовища народознавчого спрямування, і форми роботи з педагогічними кадрами і оновлений зміст роботи з дошкільнятами.
Так, учасники семінару відвідали інтегроване заняття з дітьми старшої групи «Ми гончарі», яке проводила вихователь Строгуш Г.М. На цьому занятті було і художнє слово, і старовинна гра про гончара, і загадки, прислів'я, а головне – діти ліпили з глини глечик. Ліпили, співаючи. А як світилися радістю оченята дітей тому, що всі вони виліпили глечик і кожен по –своєму красивий.
На занятті «Червона калина – наш святий оберіг» вихователь Мазник М.М. розповіла дітям легенду про калину, пограла з дітьми в народну гру «Калина», і на кінець діти відобразили калину в малюнку і заспівали пісню «Червона калина». Фото 1
Розвага «Козацькому раду нема переводу» дала дітям змогу продемонструвати свої вміння співати і танцювати, стрибати, бігати, підлізати, виконувати завдання на швидкість поїдання козацької каші.
Для створення у вихователів мотивації до професійного зростання та підготовленості до впровадження народознавства в установі проводяться майстер-класи. Зокрема, майстер-клас з виготовлення «Ляльки-мотанки», проводила вихователь Кирчей Н.Ф. яка і вчила педагогів прийомам виготовлення ляльки-мотанки. Адже дитяча іграшка – це дивовижний світ у якому формується особистість маленької дитини наголошує етнограф М.Верхова. Фото3 Фото4 Фото5
Підбила підсумки семінару О.М.Небелюк, головний спеціаліст відділу освіти, яка відзначила високий рівень проведення семінару-практикуму. Вона акцентувала увагу на оновленні змісту, форм і методів навчальної роботи шляхом використання народної педагогіки в дошкільних навчальних закладах є запорукою формування всебічно розвиненої особистості та розвитку творчого потенціалу дитини, що має своєї особливості у дошкільному дитинстві. Фото7 Фото8
Керівник семінару-практикуму Н.Галушко, методист ММК