Новини

Молоді педагоги опановують технологію інтерактивного навчання

12.02.2015 16:30

11 лютого 2015  року в Дрогобицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 імені І.Франка відбулося засідання Школи молодого вчителя (далі ШМВ)   на тему: «Інтерактивні технології навчання: теорія і практика». У ньому взяли участь двадцять молодих вчителів загальноосвітніх навчальних закладів міста. Вже за традицією до навчання у ШМВ долучилися і студенти 4-го курсу Дрогобицького державного педагогічного університету імені І. Франка, які завітали на захід  разом із своїми  наставниками – викладачами  кафедри філологічних дисциплін і методики викладання у початковій школі - Луців Світланою Ігорівною, Лужецькою Лесею Володимирівною, Скварок Оксаною Андріївною.

Засідання розпочалося із вступного слова Галини Марчук, завідувача ММК, яка сказала, що ідею інтерактивного навчання сформулював А.Рівін ще в 20-х роках минулого століття: «Навчаючи інших, навчаюся сам». Метою інтерактивного навчання є створення умов навчання, за яких кожен учень відчуває свою успішність, інтелектуальну спроможність. Інтерактивне навчання дозволяє збільшити відсоток засвоєння матеріалу, оскільки впливає  не лише на свідомість учнів, а й на його відчуття.

Провела засідання Ольга Гнатик, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ №1, керівник ШМВ. Зокрема,  у своєму виступі вона зупинилася на різних моделях навчання (пасивній, активній, інтерактивній), акцентувала увагу на позитивних та слабких сторонах взаємонавчання, розповіла про історію впровадження інтерактивних технологій в сучасній школі, наголосила на особливостях оцінювання учнів під час інтерактивного навчання, на найбільш використовуваних вчителями інтерактивних методах навчання.  Молоді педагоги мали змогу взяти участь у  виконанні таких інтерактивних вправах: «Займи позицію», «Зміни позицію», «Метод ПРЕС», «Ажурна пилка», «Коло ідей». Вони також познайомились з методикою організації групової роботи  учнів на  уроках, зокрема, дізналися  як правильно сформувати групи, як оцінювати роботу учнів в групі, які правила роботи в групі.

«Про магічні дрібнички та не тільки…», - розповіла Людмила Роман, учитель-методист ЗОШ №1. Вона познайомила присутніх із особливостями структури уроку з використанням інтерактивної технології та основними принципами інтерактивного навчання.

Молоді вчителі, підсумовуючи свою роботу у засіданні ШМВ, одноголосно дійшли  до висновку, що застосування інтерактивних технологій – один із шляхів підвищення ефективності уроку.

Г. Марчук, завідувач ММК відділу освіти   

Засідання науково-методичної ради міського методичного кабінету

11.02.2015 18:02
10 лютого 2015 року відбулося  чергове засідання  науково-методичної ради міського методичного кабінету відділу освіти Дрогобицької міської ради. 
Рада ММК розглянула та схвалила методичні розробки педагогічних працівників, які претендують на присвоєння педагогічних звань «учитель-методист»  у 2015 році:
  • Чернігевич Любов Володимирівни, вчителя біології ЗОШ  І-ІІІ ступенів №4, з проблеми «Формування компетенцій саморозвитку на уроках біології у 8-9 класах через використання сучасних інноваційних педагогічних технологій»;
  • Романів Наталії Петрівни, вчителя англійської мови ЗОШ І-ІІІ ступенів №1, з проблеми «Використання дидактичних ігор на уроках англійської мови у початкових класах загальноосвітньої школи».
Крім того на раді було розглянуто та схвалено методичні розробки педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів мм. Дрогобича та Стебника:
  • «Роль і місце казки в навчально-виховному процесі та житті дитини» вихователя ДНЗ №24 Демків Галини Степанівни;
  • «Гра – найприродніша і найпривабливіша діяльність дитини» вчителя ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Борщевської Людмили Павлівни;
  • «Вчимо дітей писати твори» вчителя ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Борщевської Людмили Павлівни;
  • «Навчання мови та мовлення на основі тексту» вчителя ЗОШ І-ІІІ ступенів № 10 Борщевської Людмили Павлівни;
  • «Довідник з історії України для абітурієнтів та школярів» вчителя Дрогобицької гімназії імені Богдана Лепкого Оксани Миколаївни Сливінської.
Про результати моніторингового дослідження якості виховного простору у ЗОШ №1, ЗОШ №10, СШ №16 доповіла О.Іваник, методист ММК. Дане дослідження проводилось на виконання наказу Департаменту освіти і науки  № 01-01/317 від 11.11. 2014 р. та з  метою реалізації заходів на виконання «Програми розвитку освіти Львівщини на 2013-2016 рр.».
   Завдання проведеного 18.11.2014р. дослідження полягало у вивченні якості виховного простору, виявленні проблем, пов’язаних з організацією виховання.
   Дослідженням було охоплено 70 учителів,  63 учні 9-го та 51 – 11-го класів, 57 батьків учнів. Серед респондентів переважають учні, які добре навчаються (75%). 
 Серед учнів дівчат - 67, хлопців – 47.
   Дане дослідження дозволяє дати відповіді на такі ключові запитання: 
яким є виховний простір у даному ЗНЗ? 
якою є атмосфера взаємовідносин між учасниками навчально-виховного процесу?
чи створені сприятливі умови для навчання учнів?
чи всі учасники навчально-виховного процесу об’єднані єдиною метою?
наскільки доцільні для національного виховання прийняті у школі норми та існуючі взаємовідносини між учасниками навчально-виховного процесу?
якою мірою взаємовідносини у школі відповідають обласному стандартові виховного простору?
якою мірою педагогічний колектив організовує власний виховний простір?
   Для його проведення застосовувались такі методи: електронне анкетування учнів 9-х, 11-х класів, учителів та батьків учнів; інтерв’ювання заступника з виховної роботи, педагога-організатора, представника батьківського комітету школи та учнівського самоврядування; спостереження за станом шкільного середовища, стилем спілкування педагогічних працівників з учнями і поведінкою учнів під час уроків та у позаурочний час; аналіз шкільної виховної програми та іншої документації, яка стосується виховання.
   У процесі дослідження було використано такий інструментарій: розроблені електронні анкети для учнів 9-х, 11-х класів, учителів та батьків учнів; інтерв’ю із заступником з виховної роботи, педагогом-організатором, представником батьківського комітету школи та учнівського самоврядування; листок спостереження за станом шкільного середовища, стилем спілкування педагогічних працівників з учнями і поведінкою учнів під час уроків та у позаурочний час; рекомендації щодо аналізу шкільної виховної програми та іншої документації, яка стосується виховання.
Результати електронного анкетування, яке проводилося в режимі online, можна переглянути та проаналізувати за адресою https://lvtest.org.ua:82/ankety2014/index1.php.
Що випливає з дослідження?
Спільнота ЗНЗ достатньо сформована. Про це свідчать виявлені у ході дослідження спільні очікування та прагнення більшості педагогів, учнів та батьків від завдань виховання. 
Очікувані більшістю учасників навчально-виховного процесу результати виховання відповідають сучасним потребам української нації. 
Особливих проблем у школі не виявлено, у виховному просторі панує взаєморозуміння, взаємоповага та бажання спільно вирішувати поточні проблеми.
Заходи, заплановані у виховній програмі школи є  достатньо ефективні.
Прийнято рішення  рекомендувати керівникам навчальних закладів: 
  • Доповнити виховну програму навчального закладу  таким завданням: для забезпечення змістовного дозвілля, громадянсько-патріотичного виховання, поваги до традицій українського народу, зміцнення духовного і фізичного здоров’я дітей, їх активного та доступного відпочинку залучати місцеві осередки Всеукраїнського товариства «Пласт» та скаутські організації, які входять до складу Національної Організації Скаутів України. (Відпов. заступник директора з виховної роботи)
  • Включити до програми виховання на 2015 - 2016 н.р. заходи: взяти участь у Всеукраїнській дитячо-юнацькій військово-патріотичній грі «Сокіл» («Джура»).
  • Розробити  проект «Вплив Євромайдану та Революції Гідності на формування громадянського суспільства в Україні» (Відпов. педагог-організатор школи).
  • Провести тренінг для педагогічних працівників школи на тему: «Дотримання прав людини та повага до людської гідності  - основа демократичного мислення» (Відпов. психолог школи).
 

Доторкнувшись до святості – вшановуємо пам'ять Митрополита Андрея Шептицького

09.02.2015 17:51

 «Не потоком пишних фраз, а працею і тихою молитвою любіть Україну».

Андрей Шептицький

…Живемо у стані війни. Ще пів року тому вважалось, що порівняно з противниками ми великий, але слабкий народ, збройним силам якого бракує зброї, техніки, матеріального та технічного забезпечення для виконання свого завдання – захисту своїх громадян від ворога. Сьогодні ми констатуємо,  що українці готові ефективно захищатися і робити це здебільшого власними силами.

Дивним чином війна, яка мала б нас зруйнувати стає причиною духовного і матеріального зростання, що дарує нам надію на перемогу, а ще, найважливіше, – на здійснення нашого всенародного бажання бути нормальною, справді самостійною державою. Ми щасливий народ, бо ми маємо провідну ідею – Ідею Любові.

В найскладніші часи для України школа ставала форпостом у справі виховання патріотизму. Українські педагоги, об’єднавшись навколо національної ідеї, ставали провідниками для цілого покоління молодих людей. Та феномен нашого народу полягає в духовному єднанні всіх, хто дотичний до виховання – школи, церкви і родини. У тяжкі часи борні за Батьківщину попереду були наші духовні провідники, якими така багата українська історія.

На прикладі життя та духовного служіння провідників Галичини зростали наші бабусі і дідусі, батьки. Завдяки їм вони пережили війни, більшовицьку окупацію, репресії, виселення і гулаги. Завдяки сучасним священнослужителям ми вистояли Революцію Гідності – в її найважчі і найтрагічніші дні. Військові капелани на передовій в зоні бойових дій на Сході України.

Цього року УГКЦ оголошено роком Андрея Шептицького. 29 липня 2015 року  виповнюється 150 років з дня його народження. В навчальних закладах проводяться різноманітні заходи, обладнуються виставки, проводяться педагогічні та духовні читання. З життєвим подвигом  Митрополита Андрея учні знайомляться на уроках історії, художньої культури, християнської етики та інших.

В рамках заходів із вшанування пам’яті Митрополита Андрея  Шептицького в Стебницькій загальноосвітній школі І-ІІІ ст. № 11 23 січня 2015 року було проведено урочисту Академію «Мойсей українського народу».

Учні старших класів під керівництвом вчителя художньої культури та музичного мистецтва Калапуня І.Й., за підтримки дирекції школи та педагогів здійснили ґрунтовну пошукову роботу про життя, церковну та політичну діяльність Митрополита, значимість його постаті в історії УГКЦ та Галицького краю, в українській культурі та освіті.

Просторий шкільний хол вмістив велику кількість учнів, педагогів, запрошених гостей. Академію розпочали зі слів благословення духовних наставників навчального закладу о. Володимира Лужецького та о. Андрія Осередчука,

Учасники заходу ознайомились з історією виникнення Української  Греко-Католицької  Церкви,  генеалогією древнього роду Шептицьких, багатогранністю та неординарністю цієї постаті в українському історичному просторі.

Ким був Митрополит Галицький і Львівський Андрей Шептицький? Пошукова група висвітлила стільки надзвичайно цікавих фактів, що дійшли висновку – його діяльність була настільки багатогранна, що викликає подив, як одна людина могла стільки зробити.

З виступів учнів та аудиторія дізналась про священичі покликання молодого графа Романа Шептицького. Нелегким шляхом духовних випробувань та боротьби із викликами світу, не всупереч батьківській волі, а за батьківського благословення, спільно з братом Казимиром майбутній Митрополит прийшов до послушництва у монастирі отців Василіан у Добромилі. Тим самим вони повернулись до зрадженого предками грецького обряду української церкви.

Сорок чотири роки Владика Андрей крізь шторм і бурі мудро вів корабель Української Греко-Католицької Церкви і, як її глава, показав себе непересічним політичним діячем, меценатом української культури, а своєю високою моральністю й шляхетністю зажив слави воістину святої людини.

Неможливо в один виховний захід вмістити всю велич постаті Шептицького, але цей процес лише розпочато. Говорячи мовою музикантів, прозвучав лише перший акорд, а в подальшому – кожний  педагог поведе учнів до наслідування прикладу істинного служіння Церкві, народу, Батьківщині.

По завершенні до присутніх звернулись директор школи Левицька З.М., о. Андрій Осередчук, о.  Володимир Лужецький.  Організатор заходу Калапунь І.Й. подякував учням і педагогам-однодумцям, які відгукнулись на ідею організації виховного заходу.

Нам всім, хто є учасником освітньо-виховного процесу слід пам’ятати, що від кожного з нас залежить доля України. Наш громадянський обов’язок наслідувати життєві приклади світочів української історії. Від праці кожного залежить, що понесуть у своє життя наші учні у велике життя. Колектив Стебницької загальноосвітньої школи № 11 першочерговим завданням вбачає виховання високо духовної, добре освіченої особистості. «Освічені люди – окраса Батьківщини», - таке гасло викарбовано на будівлі Львівського Національного університету ім. І.Франка, такою є виховна місія сучасного навчального закладу.

Разумна Л.М.

методист міського методичного кабінету.

ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, інформатики, хімії

08.02.2015 19:01

07 лютого 2015 року відбувся ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з української мови та літератури, інформатики, а 07-08 лютого - з хімії. 

Вітаємо переможців олімпіад та їх вчителів! 

Бажаємо нових здобутків та перемог!


 

 

Навчальна дисципліна

Прізвище, ім´я учня

Клас

Навчальний заклад

Місце

Прізвище, ім´я, по батькові вчителя

1.   

інформатика

Білас Андрій Ігорович

 

11

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІІ

Сосяк Роман Михайлович

2.   

інформатика

Далявський Владислав Сергійович

10

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІ

Сосяк Роман Михайлович

3.   

хімія

Ожубко Марко Олексійович

8

Дрогобицька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 6

ІІІ

Демчук Світлана Онуфріївна

4.   

хімія

Хадай Михайло Ярославович

9

Дрогобицька загальноосвітня школа І-ІІІ ст. № 5

ІІ

Летнянко Галина Євстахівна

5.   

хімія

Криванчик Марія-Вікторія Романівна

10

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІІ

Проць Лариса Степанівна

6.   

українська мова та література

Іванишин Катерина Петрівна

9

Дрогобицька спец. школа I-III ст. №2

І

Тезбір Світлана Орестівна

7.   

українська мова та література

Музика Ярина Василівна

10

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІІ

Борецький Любомир Миколайович

8.   

українська мова та література

Стецько Мар’яна Тарасівна

10

Дрогобицька гімназія

ІІ

Шийович Алла Іванівна

9.   

українська мова та література

Савчак Роман Васильович

10

Дрогобицька спец. школа I-III ст. №2

ІІІ

Драла Любов Богданівна

10.   

українська мова та література

Тезбір Роксолана Володимирівна

11

Дрогобицька спец. школа I-III ст. №2

І

Тезбір Світлана Орестівна

11.  українська мова та література Лугова Анна-Марія Павлівна 8 Дрогобицька спец. школа I-III ст. №16 ІІІ  ІІІ Щербак Марія Ярославівна

 

Творча спадщина В.О.Сухомлинського у діалозі з актуальними проблемами сучасного дошкільного закладу

05.02.2015 11:25

Виховання в широкому

 розумінні – це багатогранний процес

постійного духовного збагачення й оновлення

 і тих, кого виховують, і тих хто виховує.

В.Сухомлинський

Педагогічна спадщина В.О. Сухомлинського, великої Людини, мудрого Учителя – цілюще джерело педагогічних ідей, рекомендацій, знахідок і добрих порад, які особливо актуальними стають сьогодні в умовах становлення нашої держави та розбудови педагогічної теорії і практики. Саме тому творчий досвід В.О. Сухомлинського став актуальним для педагогів дошкільних навчальних закладів мм. Дрогобича і Стебника.

З проблеми впровадження педагогічної спадщини В.Сухомлинського пройшов семінар-практикум завідувачів та вихователів-методистів ДНЗ мм. Дрогобича і Стебника на базі дошкільного навчального закладу № 2 «Калинонька» (Програма семінару).

Педагогічний колектив закладу під керівництвом завідувача Чорній Ярослави Іванівни та вихователя-методиста Сосяк Зоряни Петрівни поділився своїм досвідом впровадження спадщини В.Сухомлинського в практику освітньо-виховної роботи з дошкільниками.

Свою роботу семінар-практикум розпочав з виступу методиста міського методичного кабінету Галушко Н.О., яка обґрунтувала актуальність вибраної теми, повідомила мету семінару. Також акцентувала увагу на спрямованості педагогів на реалізацію принципів особистісно-орієнтованої освіти, окреслила завдання, які стоять перед методичною службою дошкільного закладу щодо впровадження педагогічних ідей В.О. Сухомлинського.

 До уваги учасників семінару було запропоновано перегляд інтегрованого заняття соціально-морального спрямування з елементами оригамі в середній групі «Маленька праця краща за велике безділля», вихователь Паньків Т.Й. та інтегрованого заняття народознавчого спрямування з використання ІКТ в старшій групі, вихователь Сенидяк Г.Ф. Відкриті заняття, які проводили вихователі показали, що весь процес навчання був пройнятий духом творчості, стимулював дітей до активної мисленнєвої діяльності. Адже педагог Василь Сухомлинський писав «Досягне успіху той вихователь, який будує навчання з урахуванням розвитку і творчих сил дитини, так щоб процес пізнання навколишнього завжди дітьми переживався і давав радість учіння, радість відкриття».

Цікавим матеріалом з використання інноваційних технологій мнемотехніки у роботі з літературним твором поділилась вчитель-логопед Голик І.Р.. Вихователь-методист Сосяк З.П. розкрила основні принципи організації методичної роботи з впровадження ідей Василя Сухомлинського в освітній процес дошкільного закладу, форми та методи роботи з дітьми .

Учасники семінару мали можливість переглянуті представлені на виставці художні книги, дидактичні ігри, картини-ілюстрації виготовлені членами творчої групи за оповіданнями та казками В. Сухомлинського.

Атмосфера яка панувала на семінарі стимулювала керівників та вихователі-методистів до обміну думками, ідеями щодо організації навчально-виховної роботи та вироблення спільних підходів та рекомендацій до впровадження педагогічної спадщини великого Вчителя.

На завершення семінару-практикуму перед присутніми виступив різдвяний вертеп дітей старшої групи компенсуючого типу для дітей з порушеннями зору (вихователь Хащівська Г.М., музкерівник Міхович О.Т.), який подарував  глядачам відчуття світлої радості різдвяних свят.

Методичні рекомендації щодо реалізації педагогічної концепції В.О. Сухомлинського. 

Н. Галушко, методист ММК відділу освіти;

З. Сосяк, вихователь-методист ДНЗ №2

Пропозиція відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

04.02.2015 17:11

    Відділ освіти рекомендує звернутися адміністрації шкіл до батьківських та учнівських колективів випускних класів (4,9,11-і) з пропозицією про відмову від проведення випускних вечорів і збору коштів на них.          Пропонуємо організовано провести лише урочистості з метою нагородження учнів та вручення документів про освіту. Вважаємо, що є недоцільним у такий важкий для держави час проводити такі заходи, а зекономлені кошти перевести на потреби АТО. 

Вони віддали своє життя за Батьківщину

02.02.2015 22:31
    29 січня 2015 року учні 9-11 класів СШ №2 були запрошені в актовий зал, де відбулося віче-реквієм пам’яті Героїв Крут.
    Емоційним та змістовним був виступ учителя історії Угрин У.В. про події далекого 1918 року під Крутами. З сумом та болем у серці переглянули учні відеофільм про юних крутян,  що  загинули у нерівному бою. 
    Піднесено та патріотично звучала поезія про невідомого стрільця у виконанні учениці 10-Б класу Малиш Катерини.
    Хвилиною мовчання було вшановано пам'ять Героїв і минулого , і сьогодення, котрі віддали своє життя за волю і незалежність України.
Педагог-організатор Н.А.Романів

ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії, біології, астрономії

01.02.2015 20:23

31 січня 2015 року відбувся ІІІ (обласний) етап Всеукраїнських учнівських олімпіад з історії, біології та астрономії. 

Вітаємо переможців олімпіад та їх вчителів! 

Бажаємо нових здобутків та перемог!

Навчальна дисципліна

Прізвище, ім´я учня

Клас

Навчальний заклад

Місце

Прізвище, ім´я, по батькові вчителя

1.     

біологія

Гересимов Анатолій Васильович

9

Дрогобицька спец.школа І-ІІІ ст.№ 16

ІІ

Мигович Любов Ярославівна

2.     

біологія

Томин Людмила Іванівна

10

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІІ

Рубель Оксана Михайлівна

3.     

біологія

Зварич Анна Олегівна

10

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІІ

Рубель Оксана Михайлівна

4.     

біологія

Заліський Роман Ярославович

11

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІІ

Рубель Оксана Михайлівна

5.     

історія

Юрчишин Назарій Ігорович

11

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІ

Федис Ярослав Володимирович

6.     

астрономія

Дем’янчик Тамара Григорівна

10

Дрогобицька спец.школа I-III ст. №2

ІІ

Бурий Андрій Романович

7.     

астрономія

Лагуш Олег Михайлович

10

Дрогобицька спец.школа I-III ст. №2

ІІІ

Бурий Андрій Романович

8.     

астрономія

Весела Ліліана Ігорівна

11

Дрогобицька спец.школа I-III ст. №2

І

Бурий Андрій Романович

9.     

астрономія

Гусак Віталій Богданович

11

Дрогобицький педагогічний ліцей

ІІ

Хлопик Роман Миколайович

 

Щоб допомогти герою…

31.01.2015 10:22

Благочинну акцію на підтримку 19-річного учасника АТО Василя Пелиша зі Старого Самбора провели у Дрогобицькій СШ №16. Учні та педагоги організували збір коштів на лікування героя, котрого проросійські бойовики, полонивши, позбавили руки за зображене там татуювання патріотичного змісту.

Спершу у фойє школи провели чотири ярмарки. За помірними цінами учні продавали домашню випічку, усілякі саморобки і навіть іграшки.

Згодом в актовій залі школи відбувся благочинний концерт. Плату за квитки встановили символічну, тож зала була переповненою. Окрім того, усі бажаючі робили пожертви до скарбнички. Сама ж концертна програма складалася із трьох частин: англійської, німецької та української. Школярі підготували сценки, вірші, пісні іноземною мовою, що у поєднанні з костюмами створило атмосферу гарного свята. Завершилося дійство виконанням українських пісень та читанням поезії на патріотичну тематику.

Винагородою педагогам та учням, котрі підготували дійство, стали гучні оплески. Та найголовніше, що вихованці школи небайдужі до тих трагічних подій, які зараз відбуваються в Україні.

За словами одного з організаторів акції, вчителя англійської мови СШ №16 Оксани Коцко, проведення ярмарків та благочинного концерту допомогло зібрати 3958 гривень. Збір коштів триває. Їх передадуть особисто Василю Пелишу для лікування.

Ярослав ГРИЦИК

Фото автора

Турбота про дітей з особливими освітніми потребами

30.01.2015 18:25

Від ставлення до дітей з особливими освітніми потребами, розуміння їх проблем, інтересів та потреб залежить їх доля і розвиток суспільства загалом.

В Україні кожна десята дитина має порушення психофізичного розвитку. І  Дрогобич – не виняток.

Найприкріше, що кількість таких дітей  продовжує зростати дуже швидкими темпами.

 За результатами психолого-медико-педагогічного вивчення  у порівнянні з минулим роком за 2013-2014 рік спостерігається тенденція до збільшення кількості дітей із затримкою психічного розвитку, порушенням мовлення, зору, опорно-рухового апарату, слуху. Вражаючим є те, що кількість дітей з розумовою відсталістю  збільшилася   у два рази (див. таблицю).

 

Порівняльна таблиця домінування видів порушень

Види порушень

2012-2013 н.р.

2013-2014 н.р.

 

Затримка психічного розвитку

 

91

117

Порушення мовлення

76

90

Порушення опорно-

рухового апарату

 

37

52

Порушення зору

 

34

45

Розумова відсталість

 

9

21

Порушення слуху

 

4

5

Аутизм

 

3

6

 

Для визначення адекватних умов навчання і виховання, соціальної адаптації та інтеграції у суспільне життя дітей, які потребують корекції фізичного та розумового розвитку необхідне комплексне  вивчення, яке проходить в міській психолого-медико-педагогічній консультації.

На жаль, деякі діти не потрапляють на вивчення лише з тої причини, що батьки не розуміють, -  їхній дитині потрібна своєчасна спеціальна допомога, без якої її стан буде лише ускладнюватися.

Треба  пам’ятати: все, що є на світі може зачекати – тільки не дитина, їй не можна сказати – зачекай, її ім’я – сьогодні.

<< 12 | 13 | 14 | 15 | 16 >>

Шановні колеги, друзі !

      Щиро вітаю вас з великим національним святом – Днем Конституції України !

У 1996 році Верховна Рада України, висловлюючи суверенну волю народу і спираючись на споконвічне прагнення українського державотворення, прийняла Основний Закон – Конституцію України, яка стала реальною і дієвою підвалиною розбудови незалежної демократичної правової держави – повноправної учасниці світового співтовариства.

     Довгий і складний шлях політичного самовизначення засвідчив невмирущу волю українського народу мати свою державність, бути суверенним серед інших народів. Послідовно і мужньо крізь віки йшов до цього український народ. Витоки конституційного мислення йдуть від видатних державотворців – Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Богдана Хмельницького, Пилипа Орлика, Михайла Грушевського, Михайла Драгоманова.

     Це свято кожного з нас, не зважаючи на стать, вік, професію, соціальний стан чи мову. Адже Основний Закон нашої країни гарантує та забезпечує права і обов’язки громадян. Саме людина, її здоров’я, освіта, честь, гідність, недоторканість і безпека є найвищою соціальною цінністю у державі.

    Конституція увійшла у суспільне життя як головний оберіг державності і демократії, гарант незалежності і соборності України. Її найвища юридична сила, верховенство права, політична, економічна та ідеологічна багатоманітність – фундаментальні засади, на яких ґрунтується сьогодення і вибудовується майбутнє українського народу. Це першооснова формування політичних, економічних та духовних реалій нашого суспільства

    Тож нехай це свято додає нам сил та впевненості для досягнення поставлених цілей на благо нашої держави та громади міста.

   Бажаю вам міцного здоров’я, миру, щастя, добра, благополуччя, натхнення та плідної праці в ім’я нашого спільного кращого майбутнього. Хай мир і взаєморозуміння сприяють подальшій розбудові нашої державності, становленню достатку в кожній сім’ї.

Зі святом вас, дорогі земляки!

 

З повагою начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради   П. Сушко




 

Новини

40 нащадків українських емігрантів приїхали з Австралії до Дрогобича, щоб подивитися, де колись вчилися їхні родичі

03.07.2013 20:07

Нещодавно, 1 липня 2013 року, до Дрогобича завітала делегація з австралійського міста Сіднею. Дрогобич у екскурсійному маршруті, який проліг через Київ, Тернопіль, Львів, є неспроста. До далекої Австралії доля закинула багатьох випускників колишньої Дрогобицької гімназії "Рідна школа" (теперішня ЗОШ № 1 ім. І.Франка). Нині на прабатьківщину українських переселенців приїхали їхні діти і внуки.

Гості з далекого континенту приїхали на запрошення дирекції Дрогобицької ЗОШ № 1 ім. І.Франка, яка уже багато років співпрацює із Братською рідною школою ім. Святого Андерея у Сіднеї. Саме навколо цієї недільної школи в Австралії гуртується українська спільнота. Підмурівок тісної культурної співпраці між школами Дрогобича та Сіднею заклала колишня дрогобичанка, випускниця Дрогобицької гімназії, нинішній Почесний голова Братської школи ім. Святого Андрея Елеонора Барчинська.

Близько 40 осіб, серед яких вчителі, учні, батьки, представники духівництва приїхали до України, прагнучи ознайомитися з її культурою, побутом та традиціями. Усі вони – нащадки українських емігрантів у третьому поколінні. Зізнаються, важливо відчути енергетику землі, пізнати той народ, кров якого пульсує у їхніх жилах. Прикметно, що наймолодшому учаснику делегації всього лише 6 років.

Цьогорічні відвідини України присвячені 65-річчю поселення українців на Австралійському континенті.

З хлібом-сіллю і задушевними словами вітали делегацію у школі. Після короткої екскурсії відбулася святкова академія "На відстані душі", під час якої далекі гості споглядали унікальність і самобутність творчості українського народу. Перлини національного танцю яскраво продемонстрували їм вихованці Зразкового дитячого ансамблю пісні і танцю Народного дому ім. І. Франка "Верховинка". Відтак господарів з гостями поєднала задушевна бесіда за круглим столом.

Як зазначила директор ЗОШ № 1 ім. І.Франка Ольга Лужецька, таку численну делегацію з Австралії школа за останні декілька років приймає уже вдруге. Частими є приватні візити - австралійці українського походження приїжджають у пошуках інформації про свої тутешні родини. Трапляється, що саме відомості із шкільного музею допомагають їм за багато років пошуків нарешті знайти свою родовідну лінію.

Гостей із Австралії вітали духовний наставник школи о. Ростислав Мелех, секретар міської ради Тарас Метик, головний спеціаліст відділу освіти міськвиконкому Олег Войцеховський, голова Дрогобицької філії Товариства "Україна - світ" Тимофій Бордуляк, член президія Львівського відділення Товариства "Україна - світ", письменник Роман Пастух, випускник школи №1 Юрій Кульчицький – племінник Елеонори Барчинської, голова Гімназійного братства Лідія Дутко та інші.

Астралійські візитери перебуватимуть на Дрогобиччині лише один день. Крім школи №1, вони відвідають родинне село Івана Франка Нагуєвичі Крім яскравої палітри вражень, гості повезуть подаровані у школі ляльки-мотанки. Вдома, за далеким океаном, ці барвисті символи української культури нагадуватимуть про ту землю, з якої колись простяглося у світ коріння їхнього роду.

Іван Тихий 

Серед переможців конкурсу «Молодь тестує якість» - учень Дрогобицької гімназії

19.06.2013 22:53

13 червня 2013 року в місті Києві у приміщені Міністерства освіти і науки  було проведено нагородження школярів, які перемогли у Конкурсі з молодіжного споживчого тестування «Молодь тестує якість».

Серед переможців у спеціальній номінації «За споживчу вимогливість» – учень Дрогобицької гімназії  Стефанів Сергій, який підготував під керівництвом вчителя економіки Малинівського Андрія Івановича науково-дослідницьку роботу «Зробимо крок до якісного телебачення».

Споживча освіта існує в Україні вже шостий рік поспіль завдяки курсу «Основи споживчих знань», що був розроблений у 2008 в рамках партнерства Міністерства освіти і науки України та Спільного проекту ЄС та ПРООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання.

Цього року конкурс зі шкільного споживчого тестування проводиться вп’яте. Залучення школярів до активного та свідомого споживання є вже багато років частиною навчального процесу в країнах Європи. Споживчі організації є зазвичай ініціаторами таких конкурсів; вони надають інформаційну, організаційну та ідейну підтримку молоді, яка прагне до активних дій в оволодінні інформацією про реалії ринкової економіки. Організатором конкурсу є Благодійна організація «Центр споживчих ініціатив». Постійними та незмінними партнерами конкурсу є ПАТ «Бель Шостка Україна», торгівельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому», що відзначать дітей у призових та спеціальних номінаціях «За споживчу вимогливість».

Цього року учасниками конкурсу подано більш ніж 200 індивідуальних та групових робіт, що виконувалися школярами самостійно. Найпопулярнішими темами серед учнівської молоді цього року були: послуги, побутова техніка, молоко та молочні продукти, солодощі, шкільні приладдя, якість послуг мобільних операторів, Інтернет. Не оминули увагою школярі й косметичні вироби, засоби гігієни, шкільні зошити та канцелярське приладдя тощо. Молодих дослідників також хвилює якість продуктів, які діти споживають щодня: солодкі газовані напої, хлібобулочні вироби, йогурти. Особливу увагу школярі приділили цього разу сфері послуг, зокрема, фінансових.

Прийом польської делегації учителів-методистів та керівників осередків удосконалення учителів

18.06.2013 21:30

14 червня 2013 року відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради приймав польську делегацію учителів-методистів та керівників осередків удосконалення вчителів. Метою візиту було ознайомлення з системою підвищення кваліфікації педагогічних працівників на рівні методичного кабінету. Зустрічав польську делегацію начальник відділу освіти Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович.

Гості мали можливість поспілкуватись  з методистами міського методичного кабінеті  у форматі «круглого столу» з питань організації науково-методичної роботи в місті.  Завідувач ММК Марчук Галина Григорівна презентувала структуру методичної роботи  в мм. Дрогобичі та Стебнику. Сисин Олеся Іванівна, методист ММК,  закцентувала увагу на методичному супроводі  атестації педагогічних працівників. Про виховання християнської культури засобами проектної діяльності розповіла методист Розумна Людмила Михайлівна.  Гевко Ярослав Йосипович, методист ММК, зупинився на питанні формування та розвитку ІКТ-компетентностей педагогів мм. Дрогобича та Стебника. Яремко Ольга Петрівна ознайомила польських колег  із досвідом організації роботи  з обдарованими дітьми в місті. Гості мали можливість взяти участь у майстер-класі вчителя музичного мистецтва Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 4 Антоник Наталії Володимирівни, лауреата ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2013» у номінації «музичне мистецтво».

Польська делегація відвідала ряд навчальних закладів міста. Зокрема, побувала у Дрогобицькому педагогічному ліцеї. Директор ліцею Заяць Ольга Василівна розповіла про здобутки педагогічного та учнівського колективів свого навчального закладу.  Гості відвідали і  Дрогобицьку спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №2. Директор школи  Панькевич Лариса Іванівна розповіла про  участь свого навчального закладу  у міжнародних проектах. (фото1, фото2, фото3)

Для іноземних гостей було організовано екскурсію вулицями старого Дрогобича. Вони мали також можливість  відвідати пам'ятку галицької дерев'яної архітектури кінця XV - початку XVI століть - церкву Святого Юра.

Представники польської делегації та працівники відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради домовилися і надалі продовжувати  співпрацю та здійснювати обмін досвідом роботи з питань підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів. Гостям були вручені пам’ятні сувеніри. Польські колеги залишились задоволені  результатом зустрічі та з гарними враженнями залишили наше місто.

Вітання!

07.06.2013 16:04

Вітаємо усіх педагогічних працівників,  відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради та адміністраторів сайту Освіта Дрогобича з початком роботи. Знаємо, що кожен, хто обирає педагогічний фах, бере на себе відповідальність за тих, кого вчить і виховує, разом з тим відповідає за самого себе, свою професійну підготовку, своє право носити таке високе й почесне звання. В умовах суперечливого сьогодення все це здається непросто. Та радує те, що, незважаючи ні на що, свій обов’язок ви виконуєте гідно, завжди були і залишаєтесь головним світочем у всебічному житті дитини, даруючи їй тепло свого серця, скарби своїх знань. Висловлюємо вам сердечну вдячність за невтомну працю, за великий талант і благородне покликання сіяти мудрість і знання. Бажаємо вам, дорогі працівники, відчуття повноти й неповторності життя, здоров’я, невичерпних творчих сил, натхнення, щастя й людської шани. Нехай у всіх ваших починаннях буде супутником успіх!

З повагою розробники сайту

Майстри педагогічної праці

16.04.2013 00:49

«При майстрах якось легше. Вони – як Атланти. Держать небо на плечах. Тому i є висота», – писала наша відома сучасниця Ліна Костенко.
Такими майстрами педагогічної праці є вчителі-переможці Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності «Вчитель року» та «Класний керівник року».
Метою конкурсів є виявлення і підтримка творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.
Основні завдання конкурсів: піднесення ролі вчителя у суспільстві й підвищення престижності цієї професії; привернення уваги громадськості, органів влади до проблем освіти; поширення передового педагогічного досвіду; сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року», як професійне змагання кращих педагогів України, був започаткований на виконання Указу Президента від 29 червня 1995 р. № 489. Він проходить щорічно у п’яти номінаціях. Зокрема, у 2012-2013 навчальному році конкурс «Учитель року-2013» проводився в номінаціях: «Інформатика»; «Музичне мистецтво»; «Російська мова»; «Фізика»; «Французька мова».
Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року» проводить Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти спільно з Інститутом проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Конкурс буде проводитися один раз на три роки, починаючи з 1 вересня 2012 року.
Переможцями І туру (міського) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Інформатика» стали вчитель Дрогобицької ЗОШ № 17 Мазурик Лариса Орестівна, у номінації «Музичне мистецтво» – вчитель ЗОШ № 4 Антоник Наталія Володимирівна, у номінації «Фізика» – директор Дрогобицької ЗОШ № 5 Юрків Андрій Степанович. Вчитель Дрогобицької ЗОШ № 15 Новосільська Наталія Володимирівна зайняла ІІ місце у І турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Музичне мистецтво», ІІІ місце присвоєно вчителю інформатики Дрогобицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Удич Ірині Володимирівні.
За підсумками ІІ (обласного) туру Всеукраїнських конкурсів «Класний керівник року», «Вчитель року-2013» визнано переможцями у номінації «Класний керівник загальноосвітніх навчальних закладів міст обласного значення» вчителя Дрогобицької гімназії Онисько Любов Степанівну, лауреатами у номінації «Фізика» – учителя фізики ЗОШ № 5 м. Дрогобича Юрківа Андрія Степановича, у номінації «Музичне мистецтво» – учителя музичного мистецтва ЗОШ № 4 м. Дрогобича Антоник Наталію Володимирівну.
28 березня у Дрогобичі в Палаці школяра відбулося свято пошанування переможців і лауреатів обласного туру всеукраїнських конкурсів фахової майстерності. Зі вступним словом виступила завідувач міського методичного кабінету Марчук Галина Григорівна. На святі був присутній начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович, який привітав переможців конкурсів і вручив їм грамоти відділу освіти.
В ході заходу Онисько Л.С. презентувала систему виховної роботи класного керівника, розповіла про реалізовані нею проекти, розробки практичних справ з учнями та їх батьками. Антоник Н.В. провела майстер-клас «Я роблю так!». Про особливості цьогорічного конкурсу «Вчитель року» розповів Юрків А.С. Вчителям довелось в рамках конкурсу виконати творчу (практичну) роботу, яка залежала від специфіки предмету; пройти співбесіду, провести майстер-клас та виконати роботу з перевірки фахової майстерності та навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій у практичній діяльності вчителя. Під час свята виконувались музичні номери у постановці вихованців Палацу школяра, Дрогобицької гімназії, Дрогобицької ЗОШ № 4. За сприяння голови міської профспілкової організації педагогічних працівників Гука О.З. вчителям були вручені пам’ятні подарунки.
Традиційний конкурс педагогічної майстерності – це не тільки серйозне творче випробування для вчителів. Його проведення сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значущість професії вчителя в житті країни та для її майбутнього.
Запрошуємо творчих вчителів до участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року-2014», який проводитиметься у новому навчальному році у номінаціях: математика, географія, правознавство, хімія, початкові класи.
У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючого покоління. Тож бажаємо учителям нових досягнень у нелегкій, але важливій справі виховання дітей.

Г. Марчук,
завідувач міського методичного кабінету
відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

Зображено: 1 - 5 з 5