Новини

Фізики та лірики

04.11.2014 01:27

      22 жовтня в ЗОШ І-ІІІ ст.№4 відбувся  міський семінар-практикум учителів фізики на тему «Форми і методи роботи з учнями під час вивчення куру фізики у школі». Директор Світлана Василівна Мала познайомила гостей із досягненнями школи та кафедри, налаштувала роботу міського об’єднання на позитивну співпрацю.

             Учителі фізики міста відвідали підсумковий урок «Починаємо вивчати фізику» в 7-му класі, який проводила вчитель вищої категорії, учитель-методист, Відмінник народної освіти, Ніна Олександрівна Іонова. Урок відзначився  цікавимии методичними розробками, швидким темпом проведення та насиченим підбором матеріалу з використанням мультимедійних засобів. Після уроку вчителі були запрошені на позакласний захід з фізики для 8-х класів «Фізики та лірики», який був організований вчителем фізики І-ї категорії Галиною Григорівною Вусатою. На цьому інтелектуально-творчому конкурсі діти в ігровій формі розв’язували завдання різноманітної складності, використовуючи базу знань, логіку та інтуїцію. Під час семінару було проведено виставку проектних робіт учнів 7-11х класів, які стали окрасою школи. Вже традицією в школі стало фотографування на пам'ять учасників заходу. 

            При підведенні підсумків семінару голова методичного об’єднання фізиків м.Дрогобича Людмила Олександрівна Хомич зазначила високий рівень підготовки семінару та щиро подякувала організаторам.

“Школа відповідальної любові”

03.11.2014 16:42

Комісія у справах родини Самбірсько-Дрогобицької Єпархії УГКЦ у рамках віддаленого приготування до Подружжя розробила програму зустрічей із шкільною та студентською молоддю під назвою «Школа відповідальної любові». 

Даною програмою хочемо помогти молодим людям ще задовго до Шлюбу готуватися до відповідального життя в Подружжі, уникаючи негативних явищ, які можуть мати погані наслідки в майбутньому.

Основні завдання програми:

- в доступній і цікавій формі донести до молодих людей, якою є правдива любов, в чому є цінність сім’ї та подружжя;

- роз’яснити ілюзійність і небезпеку, яку несе, пропагована ЗМІ, сексуальна поведінка;

- підготовка юнаків і дівчат до усвідомлення власної відповідальності за налагодження та розвиток стосунків між чоловіком і жінкою;

- заохочення молоді до поглибленого вивчення питань подружніх стосунків, відповідального батьківства й пов’язаних із ними фундаментальних медично-біологічних знань

           Сподіваємося, що дана програма принесе гарні виховні наслідки та допоможе молодим людям жити правдивими моральними цінностям.

У реалізації даної програми нам посприяла п. Людмила Разумна -  методист  ММК відділу освіти Дрогобицької Міської Ради.

Програму підтримали школи м. Дрогобича, Стебника, Трускавця, Борислава.

24 жовтня 2014р.Б. перша зустріч з старшокласниками-8,9,10 та11-х класів відбулась у м.Стебнику у СШ № 7. З учнями  також були присутні і вчителі, які радо запросили нас на подальші зустрічі.    

28 жовтня 2014р.Б. учні 9-го та 10-го класів СШ №1 мали нагоду почути про відносини хлопця і дівчини, важливість у теперішній час дотримання дошлюбної чистоти, відповідальність у подружжі. Це теми, які є актуальними і дуже потрібними для сьогоднішньої молоді. 

 

Контактна інформація: моб.тел.: 0676745070 – п. Надія.

 e-mail: rodyna_sde@ukr.net

                          Комісія у справах родини СДЄ УГКЦ

 

 

Відбулося засідання Школи молодого вчителя

03.11.2014 14:16

У м. Дрогобичі другий рік поспіль працює Школа молодого вчителя. Тематику засідань ШМВ було вибрано з врахуванням запитів молодих педагогів. Зокрема, перше засідання, яке відбулося 29 жовтня 2014 р. у ЗОШ №1, було присвячене проблемі «Диференціація навчання – запорука розвитку дітей з різними здібностями й інтересами». Участь у заході взяли 24 молоді вчителі із ЗОШ №№ 1, 2, 4, 5, 6, 7, 9, 10, 15, 16, ліцею, гімназії. Також на засіданні були присутні студенти 5-го курсу ДДПУ ім. І.Франка та їх викладач  Скворок Оксана Андріївна.

Із вступним словом до молодих вчителів звернулась Галина Марчук, завідувач ММК відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради. Вона наголосила, що єдність і диференціація – два плеча освітнього важеля. У радянській школі співвідношення між цими процесами становили 90:10 відповідно. Дослідження показують, що 95% учнів можуть засвоїти шкільну програму на високому рівні, якщо створити для цього відповідні умови. Учень має мати свободу засвоєння матеріалу з врахуванням його здібностей. Це можливо за умови диференціації навчання.

         Ольга Гнатик, заступник директора з навчально-виховної роботи ЗОШ №1, керівник ШМВ, провела майстер-клас, на якому ознайомила присутніх із технологією проведення диференційованого уроку у 3-му класі за методикою С.П. Логачевської. Ольга Андріївна наголосила, що основним принципом індивідуалізації навчання є не диференціація змісту навчання, а диференціація допомоги або ускладнення завдання кожній  дитині без зниження складності його змісту. Дозуючи допомогу, вчитель полегшує процес виконання завдання, не знижуючи програмових вимог, на рівні навчальних компетентностей учня. 

        Людмила Роман, вчитель математики ЗОШ №1, вчитель-методист, поділилась досвідом роботи щодо використання  диференційованого навчання на уроках математики у старшій школі.

         Під час обговорення молоді педагоги висловили велике зацікавлення проблематикою засідання. Керівник Школи молодого вчителя Гнатик О. А. задала молодим вчителям домашнє завдання: провести до наступного засідання ШМВ, яке відбудеться у лютому, хоча б один урок із застосуванням технології диференційованого навчання.  

Учителі теж навчаються

03.11.2014 09:38

30 жовтня  2014 року за ініціативи Львівського обласного інституту ППО відбувся навчальний семінар для вчителів, котрі почали викладати новий шкільний курс «Медіакультура», що з 2014/2015 навчального року запроваджується факультативно у 45 школах Львівської області. До речі, це вже третя у цьому навчальному році така регіональна зустріч педагогів-медійників. Цього разу семінар відбувся на базі Українського католицького університету, а проводили його фахівці кафедри медіакомунікацій УКУ – Отар та Марина Довженки, Вікторія Романюк.

На семінарі було розглянуто теми, що стосувалися насамперед методичного наповнення курсу, а також питань медійних маніпуляцій, впливів медіа, реклами та безпеки особистості. Безумовно, сьогодні важливо, аби молодь розвивала у собі уміння критичного сприйняття медіапродукції, адже існує чимало прихованих негативних впливів на школярів, котрі мають недостатньо сформоване критичне мислення, обговорювалися ризики впливу медіа на дітей шкільного віку.

Учителям, які до цього часу ніколи не займалися нічим подібним, не просто упроваджувати такий курс, а тому допомога Львівського обласного інституту ППО є не тільки важливою, але й необхідною, оскільки зараз ця практика поки на стадії експерименту. Подібні семінари важливі також і з точки зору обміну досвідом, адже кожен учитель намагається викладати так, аби курс набув саме того змісту, який мав би виходити насамперед із розуміння медіаграмотності та медіакультури, визначеного міжнародними документами.

Отар Довженко, журналіст та медіаексперт, ведучий одного із занять семінару, переконаний, що поруч зі справжньою журналістикою, яка відповідає стандартам, існують завуальовані медіаманіпуляції, які переслідують або політичні, або економічні цілі. Боротися з цим явищем можуть і пересічні споживачі інформації, але цього їх треба навчати. Журналісти повинні дотримуватися стандартів журналістики, передусім це вичерпність інформації, баланс думок, відокремлення фактів від коментарів. А глядачі, читачі або слухачі мають навчитися розрізняти замовні матеріали (т.зв. «джинсу») від питомо журналістських робіт. А тому шкільний медіакурс є важливим починанням у царині медіапросвітництва загалом.

Марина Довженко, оглядач, медіааналітик, медіаексперт, викладач УКУ, зізналася, що якось на одній з пар зі студентами вчилася знаходити замовні матеріали в ЗМІ. А після заняття одна дівчина з гіркотою написала в соцмережі, що більше не може спокійно дивитись новини й читати газети – тепер вона розуміє, що нею намагаються маніпулювати. «Напевно, усі ми маємо пройти через таку гіркоту, щоби нарешті почати думати самостійно. Робити вибір самостійно. І відповідати потім за цей вибір. І неймовірно важливо, що тепер цього починають навчати у школі», – зазначила експерт.

Про сприйняття та оцінку сучасного медійного простору, завдання медійної освіти, рівень медіакультури учнівської молоді зокрема та суспільства загалом, про необхідність розвитку критичного мислення розповідала учасникам семінару Вікторія Романюк, керівник магістерської програми з медіакомунікацій Школи журналістики УКУ. «Що стосується медіаграмотності в цілому, то я переконана − медіавиховання має брати початок у ранньому дитинстві, коли ми починаємо навчати дитину добру та злу, й тривати все життя. Медіаграмотність як навчальна дисципліна необхідна, але її вивчення має починатися в школі, бо, як показало життя, прогресуюча медіанеобізнаність до 18 років може привести до згубних наслідків», –  

ввжає експерт.

І справді, сьогодні ми є свідками й учасниками складного часу, і дискусії про роль і доцільність формування медіакультурної та медіакомпетентної особистості набувають нового сенсу. Від світу медій дитину не сховаєш і від його впливу не вбережеш. Та й чи варто? Очевидно, слід робити акцент на іншому – не забороняти, а виховувати такі етичні стандарти, норми, щоб дитина, а згодом і доросла людина навіть у медійному просторі залишалася насамперед Людиною.

Наталя Пастушенко, заступник директора інституту, координатор всеукраїнського експерименту із впровадження медіаосвіти у Львівській області, яка, до речі, є не тільки організатором навчальних зустрічей, але й активним їх учасником, зауважила, що вчителі-медійники мають стати партнерами для старшокласників у їх аналітичному, критичному сприйнятті сучасного інформаційного простору. Медіа глибоко пронизують життя людини і неоднозначно впливають на формування змісту свідомості людини, що й висуває потребу в спеціальній підготовці дітей, молоді до існування в сучасному просторі медіаінформації та майбутньому глобальному інформаційному суспільстві.

Нагадаємо, що з 2010 року діє «Концепція впровадження медіаосвіти в Україні», а з 2011 року розпочався всеукраїнський експеримент з впровадження медіаосвіти у навчально-виховний процес у загальноосвітніх закладах України. У цьому експерименті беруть участь і дві школи Дрогобича, це ЗОШ№4 (учитель – Моргун О.М.) та №10 (учитель – Маркевич О.Я.). Можливість такої участі стала реальною завдяки інформаційній та ресурсній підтримці міського методичного кабінету відділу світи і зокрема його завідувачу –  Галині Марчук.

Олександра Маркевич,

учасниця семінару

 

Козацькі забави

29.10.2014 06:36

У четвер, 23 жовтня, у великому спортивному залі відбувся спортивно-розважальний конкурс «Козацькі забави». Участь  у святі взяли учні 7-х класів.

Команди мали можливість доторкнутись до історії козацтва. Адже для запорізьких козаків ігри та забави були насамперед тренуванням, загартуванням тіла та душі, підготовкою до військових походів, змаганням на спритність і силу. Учасники свята теж мали можливість продемонструвати силу, винахідливість, спритність та кмітливість. На «козаків» чекало багато конкурсів, зокрема:

- «Одягни свого отамана»;

- «Веселий козак» (намалювати із заплющеними очима портрет козака);

- «Козацькі таланти» (заспівати пісні січових стрільців);

- «естафети»;

- «перетягування канату» і т.д.

Поки журі готувало підсумки, команди рекламували сучасний гопак. Експромт вдався. Всі учасники з великим ентузіазмом та запалом протанцювали український танок.

У залі панувала атмосфера доброзичливості та спортивного азарту. Вболівальники активно підтримували свої команди.

Результат приємно здивував усіх глядачів та учасників свята. У нелегкій боротьбі перше місце зайняли команди 7-А, 7-Б, 7-М класів. Перемогла дружба та командний дух.

У кінці свята хлопці прийняли присягу козаків, де зобов’язались віддано захищати і любити свою Батьківщину.

Вірю, що в майбутньому вони стануть справжніми захисниками Вітчизни.

Станович Лілія, 9-М клас.

Співпраця БГК дитячого садка «Ангелятко» й загальноосвітньої школи №2 м. Дрогобича

29.10.2014 06:32

22 жовтня 2014 р. в благодійному греко-католицькому дитячому садку «Ангелятко» у рамках співпраці ДНЗ і ЗОШ №2 відбувся круглий стіл для батьків на тему «Показники готовності дитини до школи». Як зазначила директор дитсадка с. Євфросинія Сеник на початку зустрічі, захід організований з метою почути кожного – вихователів, вчителів, батьків – і об’єднати зусилля трьох інститутів (дитсадка, школи, сім’ї) у підготовці дошкільників до шкільного укладу життя.

Вихователь старшої групи Наталія Мудрик розкрила питання фізичної готовності й співпраці батьків і вихователів у підготовці дитини до школи. Вихователь Любов Кобиринка ознайомила аудиторію із показниками компетентності дошкільників за програмою розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля». Логопед Марта Заміщак висвітлила питання мовленнєвої готовності випускника дитсадка. Про інтелектуальну й емоційно-вольову зрілість майбутніх першокласників розповіла класовод ЗОШ №2 Тетяна Слюсар, а проблему психо-емоційної готовності представила батькам практичний психолог Ірина Шустова. На важливості соціальної зрілості наголосила директор «Ангелятка» с. Євфросинія.

Мама вихованки дитсадка Оксана Мельник поділилася своїм досвідом і труднощами в підготовці дитини до школи. На завершення заходу батьки мали змогу задати питання педагогам, поділитися досвідом. Кілька батьків висловили свою вдячність вихователям і керівництву дитсадка за добре християнське виховання, плоди якого вони спостерігають у щоденному житті дітей.

Вітаємо!

28.10.2014 23:36

Вітаємо Веселу Ліліану, ученицю 11 класу Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ст. №2, із призначенням стипендії Президента України (Наказ від 17. 10. 2014 року №1184) за І місце в IV етапі Всеукраїнської олімпіади з німецької мови.

Вітаємо вчителя німецької мови Джуру Галину Іванівну, яка підготувала переможця IV етапу Всеукраїнської олімпіади. Бажаємо талановитій учениці нових здобутків, а її вчителю-натхнення до творчої праці.

Доброчинний ярмарок

28.10.2014 14:05

24 жовтня 2014 року у Дрогобицькій гімназії відбувся доброчинний ярмарок виробів, виготовлених руками дітей. Захід організовано з метою допомоги бійцям АТО. Цю ідею втілили учні сьомих класів, які з великим ентузіазмом взялися до справи. На ярмарку можна було придбати мініатюрні вишивки, гачковані вироби, браслети зі стрічок, декоративні диво-мішечки, подарункові скарбнички та багато різних цікавих речей.       

Зібрані кошти з доброчинного ярмарку гімназисти перерахували на допомогу бійцям АТО,які воюють на сході України, захищаючи Батьківщину. Адже навіть ця невелика допомога може врятувати життя наших воїнів. Ми надіємося, що воїни АТО відчують нашу допомогу і підтримку та зрозуміють, що їм є за кого боротися. 

Фото1 Фото2 Фото3

Учениця 3(7)-В класу

Заліська Христина

 

5 інновацій ЗНО-2015

27.10.2014 12:48

 

Зовнішнє незалежне оцінювання у 2015 році пройде за тією ж процедурою, що й в попередні роки, за виключенням п’яти нововведень, які внесені після ретельного аналізу проведення ЗНО. Про це повідомив директор УЦОЯО Ігор Лікарчук під час засідання Правління Громадської ради при МОН.

Лікарчук нагадав, що Український центр оцінювання якості освіти пропонує впровадити новий підхід визначення результатів ЗНО.

“У 2006 році, коли ЗНО було в останнє проведено у якості експерименту, було прийнято рішення, для того, щоб відсікти тих абітурієнтів, які мають погані знання, поставити умовний бар’єр в 124 бали. Це рішення було суб’єктивним. Це нічим не обґрунтована величина. Кожний рік 124 бали – це зовсім різні оцінки, тому що кожен рік різна кількість учасників ЗНО”, – зазначив Ігор Лікарчук.

За його словами, для того, щоб зробити оцінку зовнішнього оцінювання об’єктивною було вирішено запровадити поріг “склав ЗНО” та “не склав ЗНО”.

“Всі, хто не склав ЗНО – не можуть стати студентами. Усі, хто склав ЗНО – їхні результати визначаються від 100 до 200 балів і вони можуть стати студентами”, – пояснив директор УЦОЯО.

За словами Ігоря Лікарчука, цей результат буде визначатися групою викладачів вищих навчальних закладів, учителями шкіл, методистами, представниками наукового співтовариства, які експертним методом визначать можливість відповіді на кожне завдання тесту мінімально підготовленого абітурієнта.

“Всі думки експертів підсумовуються і шляхом нескладної математичної формули виводиться середній тестовий бал, який може набрати мінімально підготовлений абітурієнт, якщо він успішно відповість на всі завдання тесту”, – зазначив директор УЦОЯО.

Друга новація – це відмова від сертифікатів ЗНО минулих років. На думку директора Українського центру оцінювання якості освіти, не можна порівнювати між собою результати тестів різних років.

“За даними ЄДЕБО у 2014 році з сертифікатами минулих років прийшло 23, 5 тисячі абітурієнтів. Вони склали конкуренцію кращим. Конкуренція у цьому випадку відбувається не на рівних умовах. Це спотворення принципу рівного доступу до вищої освіти”, – наголосив Ігор Лікарчук.

У 2015 році Український центр оцінювання якості освіти також впроваджує тести дворівневої складності з двох предметів: української мови і літератури, математики.

“Тест буде складатися з двох части – базовий, який складатимуть всі абітурієнти без виключення з української мови і літератури та базовий з математики – для абітурієнтів, які вступатимуть на спеціальності, де потрібна математика”, – зазначив Лікарчук.

У свою чергу, вищі навчальні заклади можуть вказати в своїх правилах прийому за деякими напрямами підготовки та спеціальностями, про необхідність результату тесту ЗНО підвищеного рівня складності. Абітурієнт при реєстрації на ЗНО вказуватиме який тест та якого рівня складності він складатиме.

“Традиційно базовий тест має складатися із 60% завдань середнього рівня складності, 20% – складних і 20% – простих. У тесті підвищеної складності це співвідношення буде змінене та складатиметься з 60% складних завдань, які не будуть виходити за межі шкільної програми”, – поінформував директор УЦОЯО.

Він також зазначив, що абітурієнт, який складатиме тест двох рівнів складності отримає дві оцінки – за базовий і за поглиблений.

“1 листопада, коли розпочнеться реєстрація на пробні тести, ми готові запропонувати абітурієнтам здавати дворівневі тести. На порталі УЦОЯО вже розміщено технічні описи дворівневих тестів та відеоматеріали”, – підкреслив директор Українського центру оцінювання якості освіти.

Лікарчук розповів про поєднання державної підсумкової атестації з української мови з тестом ЗНО з української мови і літератури для всіх випускників загальноосвітніх шкіл. Для цього у базовій частині тесту буде виділені завдання, що стосуватимуться української мови, тому що ДПА буде складатися тільки з української мови.

“Виконання цих завдань будуть оцінюватися за шкалою від 1 до 12 балів, а результати виконання цієї частини тесту заноситимуться в атестат про загальну середню освіту”, – зазначив він.

Також, за словами директора УЦОЯО, у 2015 році з переліку предметів, з яких проводитиметься зовнішнє незалежне оцінювання, вилучено всесвітню історію та світову літературу.

https://osvita.ua/test/43432/

ВІдео "5 інновацій ЗНО-2015 за 5 хвилин"

https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=X3Az9go8D9E

 

БОРЦЯМ ЗА ВОЛЮ ПРИСВЯЧУЄТЬСЯ

22.10.2014 16:04

16 жовтня у музейній кімнаті національно-визвольних змагань м. Стебника відбулося  свято вшанування Дня українського козацтва та створення Української Повстанської Армії. Організували  і провели учні 6-Б класу  Стебницької  ЗОШ №11.

Хлопчики підготували сценку «Козаки пишуть листа президенту і прем’єру», поєднавши минуле  і сьогодення .

Учні читали напам’ять вірші, присвячені героїзмові наших вояків, порівнювали боротьбу за незалежність України під час Другої світової війни   та події сьогодення.

Пророчими стали рядки  Олександра Олеся:

Українське військо,  мов з могили встало,

Загриміло в бубни, в сурмоньки заграло.

Розгорнуло прапор соняшно-блакитний,

Прапор України! Гідний, заповітний!

Запросили ми до слова живих свідків історії, наших  політв’язнів-стебничан  п. п. Мирославу  Тершівську , Теофіла Федика, Романа Пацулу, члена братства УПА п.Антоніну Сидор.

«Радісно бачити в музеї наших дітей-квіточок»,- так розпочала свій виступ  п.Мирослава. А дівчатка і хлопчики справді були як квіти - у вишиванках, піднесені, горді та схвильовані.

Дуже зворушили наших гостей малюнки  та листи до воїнів АТО , які  підготували діти. Ось декілька рядків.

«Я хочу подякувати Вам. Ви робите важливу справу – захищаєте Україну заради нашого майбутнього». «Ви оберігаєте нас щодня, у складних умовах, у холоді та окопах. Хочу побажати Вам сили, здоров’я, морального духу. Хай Бог оберігає Вас». «Дякую Вам за те, що бережете нашу Україну. Ви неодмінно повернетесь до своїх сімей. А Україна  буде сильна держава» . « Нехай ангел оберігає Вас від всякого лиха і  допоможе з перемогою повернутися додому.»   «Я пишаюся Вами. Ви найкращі. Я довіряю Вам долю нашої держави ». «За Вас, солдати, молиться вся моя сім’я та родина». «Я вірю у Вас, любі захисники України. Ми чекаємо на Вас живих».

Листи ми передамо  нашим  стебничанам, які воюють на сході України. Хай оберігають їх від куль.

Підвела підсумок свята наш директор Зеновія  Мирославівна Левицька, зачитавши доречні рядки:

Хай нам згадки серця зігріють,

Розбудять наші почуття.

Бо знаймо : ті, що вмерти вміють,

Ті мають право на життя.

Могилам честь1

Полеглим слава!

Живих до праці кличе справа!

Найважливіше, що ми хотіли донести, готуючи свято – ми пам’ятаємо і шануємо наших героїв, які боролися і сьогодні боряться за нашу Україну. Вона для нас одна, єдина, рідна. У  ній наше коріння і спасіння. 

<< 22 | 23 | 24 | 25 | 26 >>

Шановні колеги, друзі !

      Щиро вітаю вас з великим національним святом – Днем Конституції України !

У 1996 році Верховна Рада України, висловлюючи суверенну волю народу і спираючись на споконвічне прагнення українського державотворення, прийняла Основний Закон – Конституцію України, яка стала реальною і дієвою підвалиною розбудови незалежної демократичної правової держави – повноправної учасниці світового співтовариства.

     Довгий і складний шлях політичного самовизначення засвідчив невмирущу волю українського народу мати свою державність, бути суверенним серед інших народів. Послідовно і мужньо крізь віки йшов до цього український народ. Витоки конституційного мислення йдуть від видатних державотворців – Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Богдана Хмельницького, Пилипа Орлика, Михайла Грушевського, Михайла Драгоманова.

     Це свято кожного з нас, не зважаючи на стать, вік, професію, соціальний стан чи мову. Адже Основний Закон нашої країни гарантує та забезпечує права і обов’язки громадян. Саме людина, її здоров’я, освіта, честь, гідність, недоторканість і безпека є найвищою соціальною цінністю у державі.

    Конституція увійшла у суспільне життя як головний оберіг державності і демократії, гарант незалежності і соборності України. Її найвища юридична сила, верховенство права, політична, економічна та ідеологічна багатоманітність – фундаментальні засади, на яких ґрунтується сьогодення і вибудовується майбутнє українського народу. Це першооснова формування політичних, економічних та духовних реалій нашого суспільства

    Тож нехай це свято додає нам сил та впевненості для досягнення поставлених цілей на благо нашої держави та громади міста.

   Бажаю вам міцного здоров’я, миру, щастя, добра, благополуччя, натхнення та плідної праці в ім’я нашого спільного кращого майбутнього. Хай мир і взаєморозуміння сприяють подальшій розбудові нашої державності, становленню достатку в кожній сім’ї.

Зі святом вас, дорогі земляки!

 

З повагою начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради   П. Сушко




 

Новини

40 нащадків українських емігрантів приїхали з Австралії до Дрогобича, щоб подивитися, де колись вчилися їхні родичі

03.07.2013 20:07

Нещодавно, 1 липня 2013 року, до Дрогобича завітала делегація з австралійського міста Сіднею. Дрогобич у екскурсійному маршруті, який проліг через Київ, Тернопіль, Львів, є неспроста. До далекої Австралії доля закинула багатьох випускників колишньої Дрогобицької гімназії "Рідна школа" (теперішня ЗОШ № 1 ім. І.Франка). Нині на прабатьківщину українських переселенців приїхали їхні діти і внуки.

Гості з далекого континенту приїхали на запрошення дирекції Дрогобицької ЗОШ № 1 ім. І.Франка, яка уже багато років співпрацює із Братською рідною школою ім. Святого Андерея у Сіднеї. Саме навколо цієї недільної школи в Австралії гуртується українська спільнота. Підмурівок тісної культурної співпраці між школами Дрогобича та Сіднею заклала колишня дрогобичанка, випускниця Дрогобицької гімназії, нинішній Почесний голова Братської школи ім. Святого Андрея Елеонора Барчинська.

Близько 40 осіб, серед яких вчителі, учні, батьки, представники духівництва приїхали до України, прагнучи ознайомитися з її культурою, побутом та традиціями. Усі вони – нащадки українських емігрантів у третьому поколінні. Зізнаються, важливо відчути енергетику землі, пізнати той народ, кров якого пульсує у їхніх жилах. Прикметно, що наймолодшому учаснику делегації всього лише 6 років.

Цьогорічні відвідини України присвячені 65-річчю поселення українців на Австралійському континенті.

З хлібом-сіллю і задушевними словами вітали делегацію у школі. Після короткої екскурсії відбулася святкова академія "На відстані душі", під час якої далекі гості споглядали унікальність і самобутність творчості українського народу. Перлини національного танцю яскраво продемонстрували їм вихованці Зразкового дитячого ансамблю пісні і танцю Народного дому ім. І. Франка "Верховинка". Відтак господарів з гостями поєднала задушевна бесіда за круглим столом.

Як зазначила директор ЗОШ № 1 ім. І.Франка Ольга Лужецька, таку численну делегацію з Австралії школа за останні декілька років приймає уже вдруге. Частими є приватні візити - австралійці українського походження приїжджають у пошуках інформації про свої тутешні родини. Трапляється, що саме відомості із шкільного музею допомагають їм за багато років пошуків нарешті знайти свою родовідну лінію.

Гостей із Австралії вітали духовний наставник школи о. Ростислав Мелех, секретар міської ради Тарас Метик, головний спеціаліст відділу освіти міськвиконкому Олег Войцеховський, голова Дрогобицької філії Товариства "Україна - світ" Тимофій Бордуляк, член президія Львівського відділення Товариства "Україна - світ", письменник Роман Пастух, випускник школи №1 Юрій Кульчицький – племінник Елеонори Барчинської, голова Гімназійного братства Лідія Дутко та інші.

Астралійські візитери перебуватимуть на Дрогобиччині лише один день. Крім школи №1, вони відвідають родинне село Івана Франка Нагуєвичі Крім яскравої палітри вражень, гості повезуть подаровані у школі ляльки-мотанки. Вдома, за далеким океаном, ці барвисті символи української культури нагадуватимуть про ту землю, з якої колись простяглося у світ коріння їхнього роду.

Іван Тихий 

Серед переможців конкурсу «Молодь тестує якість» - учень Дрогобицької гімназії

19.06.2013 22:53

13 червня 2013 року в місті Києві у приміщені Міністерства освіти і науки  було проведено нагородження школярів, які перемогли у Конкурсі з молодіжного споживчого тестування «Молодь тестує якість».

Серед переможців у спеціальній номінації «За споживчу вимогливість» – учень Дрогобицької гімназії  Стефанів Сергій, який підготував під керівництвом вчителя економіки Малинівського Андрія Івановича науково-дослідницьку роботу «Зробимо крок до якісного телебачення».

Споживча освіта існує в Україні вже шостий рік поспіль завдяки курсу «Основи споживчих знань», що був розроблений у 2008 в рамках партнерства Міністерства освіти і науки України та Спільного проекту ЄС та ПРООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання.

Цього року конкурс зі шкільного споживчого тестування проводиться вп’яте. Залучення школярів до активного та свідомого споживання є вже багато років частиною навчального процесу в країнах Європи. Споживчі організації є зазвичай ініціаторами таких конкурсів; вони надають інформаційну, організаційну та ідейну підтримку молоді, яка прагне до активних дій в оволодінні інформацією про реалії ринкової економіки. Організатором конкурсу є Благодійна організація «Центр споживчих ініціатив». Постійними та незмінними партнерами конкурсу є ПАТ «Бель Шостка Україна», торгівельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому», що відзначать дітей у призових та спеціальних номінаціях «За споживчу вимогливість».

Цього року учасниками конкурсу подано більш ніж 200 індивідуальних та групових робіт, що виконувалися школярами самостійно. Найпопулярнішими темами серед учнівської молоді цього року були: послуги, побутова техніка, молоко та молочні продукти, солодощі, шкільні приладдя, якість послуг мобільних операторів, Інтернет. Не оминули увагою школярі й косметичні вироби, засоби гігієни, шкільні зошити та канцелярське приладдя тощо. Молодих дослідників також хвилює якість продуктів, які діти споживають щодня: солодкі газовані напої, хлібобулочні вироби, йогурти. Особливу увагу школярі приділили цього разу сфері послуг, зокрема, фінансових.

Прийом польської делегації учителів-методистів та керівників осередків удосконалення учителів

18.06.2013 21:30

14 червня 2013 року відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради приймав польську делегацію учителів-методистів та керівників осередків удосконалення вчителів. Метою візиту було ознайомлення з системою підвищення кваліфікації педагогічних працівників на рівні методичного кабінету. Зустрічав польську делегацію начальник відділу освіти Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович.

Гості мали можливість поспілкуватись  з методистами міського методичного кабінеті  у форматі «круглого столу» з питань організації науково-методичної роботи в місті.  Завідувач ММК Марчук Галина Григорівна презентувала структуру методичної роботи  в мм. Дрогобичі та Стебнику. Сисин Олеся Іванівна, методист ММК,  закцентувала увагу на методичному супроводі  атестації педагогічних працівників. Про виховання християнської культури засобами проектної діяльності розповіла методист Розумна Людмила Михайлівна.  Гевко Ярослав Йосипович, методист ММК, зупинився на питанні формування та розвитку ІКТ-компетентностей педагогів мм. Дрогобича та Стебника. Яремко Ольга Петрівна ознайомила польських колег  із досвідом організації роботи  з обдарованими дітьми в місті. Гості мали можливість взяти участь у майстер-класі вчителя музичного мистецтва Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 4 Антоник Наталії Володимирівни, лауреата ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2013» у номінації «музичне мистецтво».

Польська делегація відвідала ряд навчальних закладів міста. Зокрема, побувала у Дрогобицькому педагогічному ліцеї. Директор ліцею Заяць Ольга Василівна розповіла про здобутки педагогічного та учнівського колективів свого навчального закладу.  Гості відвідали і  Дрогобицьку спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №2. Директор школи  Панькевич Лариса Іванівна розповіла про  участь свого навчального закладу  у міжнародних проектах. (фото1, фото2, фото3)

Для іноземних гостей було організовано екскурсію вулицями старого Дрогобича. Вони мали також можливість  відвідати пам'ятку галицької дерев'яної архітектури кінця XV - початку XVI століть - церкву Святого Юра.

Представники польської делегації та працівники відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради домовилися і надалі продовжувати  співпрацю та здійснювати обмін досвідом роботи з питань підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів. Гостям були вручені пам’ятні сувеніри. Польські колеги залишились задоволені  результатом зустрічі та з гарними враженнями залишили наше місто.

Вітання!

07.06.2013 16:04

Вітаємо усіх педагогічних працівників,  відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради та адміністраторів сайту Освіта Дрогобича з початком роботи. Знаємо, що кожен, хто обирає педагогічний фах, бере на себе відповідальність за тих, кого вчить і виховує, разом з тим відповідає за самого себе, свою професійну підготовку, своє право носити таке високе й почесне звання. В умовах суперечливого сьогодення все це здається непросто. Та радує те, що, незважаючи ні на що, свій обов’язок ви виконуєте гідно, завжди були і залишаєтесь головним світочем у всебічному житті дитини, даруючи їй тепло свого серця, скарби своїх знань. Висловлюємо вам сердечну вдячність за невтомну працю, за великий талант і благородне покликання сіяти мудрість і знання. Бажаємо вам, дорогі працівники, відчуття повноти й неповторності життя, здоров’я, невичерпних творчих сил, натхнення, щастя й людської шани. Нехай у всіх ваших починаннях буде супутником успіх!

З повагою розробники сайту

Майстри педагогічної праці

16.04.2013 00:49

«При майстрах якось легше. Вони – як Атланти. Держать небо на плечах. Тому i є висота», – писала наша відома сучасниця Ліна Костенко.
Такими майстрами педагогічної праці є вчителі-переможці Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності «Вчитель року» та «Класний керівник року».
Метою конкурсів є виявлення і підтримка творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.
Основні завдання конкурсів: піднесення ролі вчителя у суспільстві й підвищення престижності цієї професії; привернення уваги громадськості, органів влади до проблем освіти; поширення передового педагогічного досвіду; сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року», як професійне змагання кращих педагогів України, був започаткований на виконання Указу Президента від 29 червня 1995 р. № 489. Він проходить щорічно у п’яти номінаціях. Зокрема, у 2012-2013 навчальному році конкурс «Учитель року-2013» проводився в номінаціях: «Інформатика»; «Музичне мистецтво»; «Російська мова»; «Фізика»; «Французька мова».
Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року» проводить Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти спільно з Інститутом проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Конкурс буде проводитися один раз на три роки, починаючи з 1 вересня 2012 року.
Переможцями І туру (міського) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Інформатика» стали вчитель Дрогобицької ЗОШ № 17 Мазурик Лариса Орестівна, у номінації «Музичне мистецтво» – вчитель ЗОШ № 4 Антоник Наталія Володимирівна, у номінації «Фізика» – директор Дрогобицької ЗОШ № 5 Юрків Андрій Степанович. Вчитель Дрогобицької ЗОШ № 15 Новосільська Наталія Володимирівна зайняла ІІ місце у І турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Музичне мистецтво», ІІІ місце присвоєно вчителю інформатики Дрогобицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Удич Ірині Володимирівні.
За підсумками ІІ (обласного) туру Всеукраїнських конкурсів «Класний керівник року», «Вчитель року-2013» визнано переможцями у номінації «Класний керівник загальноосвітніх навчальних закладів міст обласного значення» вчителя Дрогобицької гімназії Онисько Любов Степанівну, лауреатами у номінації «Фізика» – учителя фізики ЗОШ № 5 м. Дрогобича Юрківа Андрія Степановича, у номінації «Музичне мистецтво» – учителя музичного мистецтва ЗОШ № 4 м. Дрогобича Антоник Наталію Володимирівну.
28 березня у Дрогобичі в Палаці школяра відбулося свято пошанування переможців і лауреатів обласного туру всеукраїнських конкурсів фахової майстерності. Зі вступним словом виступила завідувач міського методичного кабінету Марчук Галина Григорівна. На святі був присутній начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович, який привітав переможців конкурсів і вручив їм грамоти відділу освіти.
В ході заходу Онисько Л.С. презентувала систему виховної роботи класного керівника, розповіла про реалізовані нею проекти, розробки практичних справ з учнями та їх батьками. Антоник Н.В. провела майстер-клас «Я роблю так!». Про особливості цьогорічного конкурсу «Вчитель року» розповів Юрків А.С. Вчителям довелось в рамках конкурсу виконати творчу (практичну) роботу, яка залежала від специфіки предмету; пройти співбесіду, провести майстер-клас та виконати роботу з перевірки фахової майстерності та навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій у практичній діяльності вчителя. Під час свята виконувались музичні номери у постановці вихованців Палацу школяра, Дрогобицької гімназії, Дрогобицької ЗОШ № 4. За сприяння голови міської профспілкової організації педагогічних працівників Гука О.З. вчителям були вручені пам’ятні подарунки.
Традиційний конкурс педагогічної майстерності – це не тільки серйозне творче випробування для вчителів. Його проведення сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значущість професії вчителя в житті країни та для її майбутнього.
Запрошуємо творчих вчителів до участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року-2014», який проводитиметься у новому навчальному році у номінаціях: математика, географія, правознавство, хімія, початкові класи.
У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючого покоління. Тож бажаємо учителям нових досягнень у нелегкій, але важливій справі виховання дітей.

Г. Марчук,
завідувач міського методичного кабінету
відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

Зображено: 1 - 5 з 5