Новини

Нехай зернятка знань збирають наші діти у сонячний віночок, і квітне"Соняшник" усім на радість під мирним небом України!

07.05.2015 16:58

Завдання "Соняшника" нам допомагають

Цікавих знать глибоких здобувать.

Щоб українцями розумними зростати,

Традиції народні треба знать.

 І ці знання, як золоте насіння,

Посіються усюди на землі.

Щоб наша рідна і квітуча Україна

Була багата гідними людьми!

Учні ЗОШ І-ІІІ ступенів №15 беруть активну участь у грі «Соняшник». Конкурсні завдання побудовані на українознавчому матеріалі, звертають увагу учнів на знання рідної мови, історії, народознавства. Метою проведених гри є вивчення, збереження й передача найкращих надбань національної культури. Сприяння відродженню народних традицій, що веде до воскресіння глибинних пластів пам'яті, допомагає молодому поколінню відчувати в собі дійсно українську душу. 30 квітня у школі  розквітли жовтогарячі «Cоняшники» - це учасники шостої однойменної Всеукраїнської українознавчої гри. Діти прийшли святково одягнені, у вишиванках, а це ще більше надало урочистості, небуденності. І справді, коли виникає непідробний інтерес до культури свого народу,  до його мови, - це свято. Свято нагородження переможців та учасників шостої Всеукраїнської українознавчої гри» Соняшник » -2015. 44 учні із 4-го по 11-й клас спробували свої сили, перевірили знання. З вітальним словом звернулася до учасників гри Яремко О.П.,методист ММК.З особливою приємністю директор школи Логин І.Л. нагородив переможців дипломами та подарунками. Висловив  глибоку вдячність вчителям української мови і літератури О.Суховерській, О.Яремко, А.Буртовій, вчителю початкових класів Геврик Г.В., координатору українознавчої  гри «Соняшник» Возняк І.І., переможцям та учасникам конкурсу. Участь у таких іграх допомає їм пізнати бездонне джерело української народної мудрості, усвідомити свою приналежність до української нації, відчути зв'язок з історією, традиціями рідного народу, зберегти самоідентичність.

Дипломом І ступеня Всеукраїнського рівня- 3 учнів 8-Б класу, а саме: Середяк Ірина, Гуменецька Юлія, Ощипок Роберт (вчитель Яремко О.П.). Дипломом ІІ ступеня Всеукраїнського рівня- 9 учнів.

Дипломом ІІІ ступеня Всеукраїнського рівня- 7 учнів.

Дипломом І ступеня Регіонального рівня – 7 учнів.

Дипломом ІІ ступеня Регіонального рівня – 6 учнів.

Дипломом ІІІ ступеня Регіонального рівня – 2 учнів.

Дипломом переможця на шкільному рівні – 3 учнів.

Сертифікат учасника - 7 учнів.

На святі звучали пісні у виконанні учениці 5 класу Наталії Голубінки та  учня 6 класу Ігоря Левицького( вчитель музичного мистецтва  Новосільська Н.В.).

              Гра «Соняшник» дуже цікава й корисна для дітей. Беручи участь в такій грі, діти вчаться працювати самостійно, логічно мислити, показують свої здібності. Завдання носять пізнавальний та творчий характер.Нехай зернятка знань збирають наші діти у сонячний віночок, і квітне"Соняшник" усім на радість під мирним небом України! А наша любов до рідної мови зійде миром і щастям над Батьківщиною, мов веселка над струмочком.

Суховерська О.М.,

заступник директора з навчально-виховної роботи

Христос Воскрес! Радійте, діти!

07.05.2015 16:33

    Великдень – одне з найбільших християнських свят. До цього світлого празника учні мого 3-А класу, батьки, вчителі готувались заздалегідь. Кожен старався вкласти часточку своєї праці у це велике свято. На уроках трудового навчання розписували писанки, на уроках музики вчили великодні пісні і гаївки, вдома разом зі своїми мамами пекли паски, готували Великодній кошик.

    Свято, яке провела з учнями 3-А класу, пройшло цікаво і зворушливо. Усі діти були одягнені в національних костюмах, дівчатка з Великодніми кошиками.

    Великодня сценка, гаївки “А десь була царівна”, “Огірочки”, “Кривий танець”, конкурс-гра “Злови писанку”, сценка “Вечорниці” виховують учнів у дусі пошани до наших звичаїв на традиціях українського народу, розвивають духовну культуру, релігійну свідомість, виховують любов до Творця, до всіх людей, добробуту, милосердя, чуйність.

    Висловлюю подяку за активну участь у проведенні свята вчителю музики Калапуню І.Й, батькам і своїм дорогим дітям.

Христос Воскрес!

Орсуляк Оксана Миколаївна,

класний керівник 3-А класу

Стебницької ЗОШ I-III ступенів №11

Українські горяни

07.05.2015 16:22

30 квітня в актовому залі Дрогобицької спеціалізованої школи №2 відбувся захист проекту «Українські горяни», який підготували учениці 9-Б класу Сабат Соломія та Кокоєйко Вікторія (керівник – Коваль Любов Петрівна). Прозвучала цікава розповідь про походження назв «бойки», «гуцули», «лемки», про географію їх проживання, культуру і традиції. Школярі також мали змогу почути пісні і побачити танці кожної етнічної групи у виконанні Зразкового ансамблю пісні і танцю «Калиновий цвіт» (керівник – Леся Колотило).

«ШКОЛА БЕЗПЕКИ» у Дрогобицькій ЗОШ І-ІІІ ступенів №4

07.05.2015 16:14

Робити життя учнів у школі цікавим та незабутнім  стало свого роду традицією для кожного вчителя нашої школи. Не винятком стала паралель

 4-х класів, для яких цього року до Дня цивільного захисту провели цікаве спортивно-оздоровче свято «Школа безпеки», яке проходило під гаслом «Бережи своє життя».

Організувала та провела це свято вчитель фізичної культури – Логин А.В.

Наші чудові збірні мали багато цікавих завдань із цивільного захисту, а також спортивні конкурси.

Що було незвичним, так це команди. Для цих змагань учні класів об’єдналися у команди «Чемпіон», «Живчики», «Усмішка» та «Асорті». У кожній з команд були учні кожного з чотирьох класів. Це сприяло атмосфері повної взаємодопомоги і запоруці дружби між дітьми. Адже,  на таких святах головне не суперництво, а дружба і взаєморозуміння, тому що життя – це найцінніше що є у кожної людини.

А який конкурс без суддів? Наші конкурси оцінювало найчесніше та найсправедливіше журі, а саме: директор школи – Мала С.В. та заступники – Горічко М.П. і Пруська Р.В., а також соціальний педагог – Рябцева Ю.В.

Переможці змагань  отримали грамоти. Але чи це головне? Головне - це емоції, які вони пережили під час свята. Адже, чи є щось дорожче за дитячу усмішку та обличчя дитини, яке світиться від щастя?

 Логин А.В.

вчитель фізичного виховання

Данс -клубу «Viva» вже 15 років!

07.05.2015 16:10

Данс -клубу «Viva»   вже 15 років! З цієї нагоди його засновник Сергій Дмітрієв влаштував великий концерт.

21 квітня  театрі зібралися усі причетні до хореографії : діти-танцюристи, батьки,  тренери та викладачі. Було багато молоді, розмаїття їхніх стилів, костьолів і концептів тільки додавало яскравості. Серед гостей, які виступили на святі, і «Верховина»,  І «Ультра», і « Free-dance», і «Оксамит» і «Мерінга». Захопив своїми  виступами балет театру, в якому Сергій працює хореографом. Танцювальні композиції  органічно вплітаються у вистави.

Яка ж  «Viva» без брейкерів? Від їхніх карколомних трюків у глядачів перехоплювало дух.

Ведучим свята був сам Сергій. Представляв кожного учасника просто, щиро і гарно, відчуваючи ритми сердець. Особливо  зворушив один із захоплюючих моментів – квіти від маестро для своїх вчителів і матері. Справді, за успіхом особистості завжди стоїть допомога і підтримка багатьох. Своє тепле слово сказала  й директор ЗОШ №4 Мала  С.В., де Сергій Володимирович  навчався, викладачів, де вперше з’явилася «Viva».

Свято підсумувала композиція творчої формації «Авангард», переможця цьогорічних «Сурми звитяг» та результатом Сергієвої праці. Цей виступ невипадково завершував дійство. Концерт був безкоштовним, але проводився збір пожертвувань на реабілітацію нашого земляка – стебничанина Олександра  Козачка,  важко пораненого в зоні АТО.

Отож мистецький Дрогобич відгукується на виклики часу: день народження перетворюється на  благодійну акцію, а танець – на мову порозуміння. Сподіваємося,  що та позитивна енергетика, яка виникла у цей вечір, допоможе нашій землі.

Міський природничий конкурс дослідницьких робіт «Первоцвіт» для учнів 5 класів ЗНЗ

07.05.2015 15:57

22 квітня 2015 року завершився міський природничий конкурс дослідницьких робіт «Первоцвіт», який було проведено на базі Дрогобицької гімназії.

У конкурсі взяли участь 15 учасників – учні 5 класів з 11 загальноосвітніх навчальних закладів мм. Дрогобича та Стебника. На  конкурсі було представлено  12 робіт.  

Впродовж жовтня 2014 року – березня 2015 року юні науковці обирали теми проектів та проводили дослідження, які здійснювали під керівництвом своїх вчителів природознавства.

На І етапі конкурсу члени журі оцінювали  зміст дослідницької роботи та дотримання вимог оформлення. ІІ етап конкурсу – захист дослідницьких робіт, який  відбувався у вигляді доповіді та презентації.

Тематика учнівських дослідницьких робіт, поданих на конкурс «Первоцвіт», досить різноманітна. Бриндзя Соломія, учениця 5 класу СШ №7 (вчитель Бриндзя І. В.), підготувала роботу на тему «Біле золото Землі». Вона розповіла про історію використання кухонної солі, способи видобутку солі у Європі та Дрогобичі, дослідила властивості різних видів солі: Дрогобицької виварної йодованої, Артемівської йодованої, Артемівської кам’яної та Польської. Учениця підсумувала, що найкращими властивостями серед досліджуваних зразків володіють Дрогобицька та Польська солі, оскільки метод їх видобутку базується на виварюванні солі з ропи. Артемівську сіль видобувають підземним способом, технологія очистки недосконала, тому і якість  такої продукції гірша.

Про «Великі проблеми малої річки»  Тисмениці розповіли учениці ЗОШ №5 Вишотравка Діана та Лисовець Христина (вчитель Гірша Н.В.). Зокрема, вони охарактеризували географічне положення річки, пояснили походження її назви, описали рослинний та тваринний світ водойми, дали оцінку екологічного стану річки.

Учениці СШ №16 Губіцька Валерія та Івасенко Анастасія (вчитель Гарасим П.В.) у своїй дослідницькій роботі «Собака – друг людини» акцентували увагу на проблемі безпритульних псів у місті Дрогобичі.

Цікавою та змістовною була робота учениці 5 класу ЗОШ №8 Клепач Анни (вчитель Герман В.І.) на тему «Картопля – відома «незнайомка». Про використання харчових барвників та їх вплив на живий організм розповіла Ращупкіна Марія, учениця СШ №7 (вчитель Бриндзя І.В.).  Дослідження впливу улюбленого напою дітей та дорослих «Кока-коли» на живий організм провела Вайло Анастасія, учениця ЗОШ №1 (вчитель  Федуняк  О.І.).

Тема дослідницької роботи учениці ЗОШ №18 Мазур Вероніки (вчитель Пукач О.С.) «Бактерії: користь чи шкода». В своїй роботі школярка довела, що бактерії живуть повсюдно і відіграють дуже важливу роль у природі та житті людини, а також наголосила, що  80% усіх бактерій – корисні. Вероніка розробила рекомендації щодо запобігання бактеріальним хворобам. Дівчина навіть почастувала всіх присутніх йогуртом, який приготувала сама з молока  за допомогою молочнокислих бактерій.

Кушнір Люба та Деренько Віта, учениці ЗОШ №9 (вчитель Ревак Г.С.), провівши ряд експериментів, дослідили властивості повітря. А учень 5 класу ЗОШ №15 Охріменко Владислав (вчитель Ляхович М.Р.) виготовив власноруч макет Сонячної системи. Колесник Катерина (вчитель Псарук Н.І.), учениця 5 класу ЗОШ №4, зробила спробу у своїй роботі розгадати таємниці чорних дір Всесвіту.

Переможцем конкурсу дослідницьких робіт стала учениця 5 класу СШ №2 Антонова Лія (керівник: Кравців Г.О.). Тема її проекту: «Продукти бджільництва та визначення якості меду». Школярка провела якісний аналіз меду різних зразків: «Золотарникового», «Ріпакового», «Липового» та «Лісового». Порівняла органолептичні показники меду, визначила якість меду за фізико-хімічними характеристиками та зробила висновок про екологічну безпечність продукції.

Переможцям та призерам конкурсу «Первоцвіт» вручено сертифікати, а їхнім наставникам оголошено подяки за якісну підготовку учнів до конкурсу.

Наукові пошуки педагогів ліцею – у тренді досліджень Інституту обдарованої дитини Національної академії педагогічних наук

07.05.2015 15:51

28-29 квітня 2015 року на базі Козівської гімназії імені Володимира Герети (Тернопільська обл.) відбулася VII Всеукраїнська науково-практична конференція «Проектування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості». Організатори конференції – Міністерство освіти і науки України, Національна академія педагогічних наук України, Інститут обдарованої дитини НАПН України.

Мета конференції: обговорення та обмін досвідом з проблем проектування розвитку обдарованої особистості, проведення психолого-педагогічного супроводу, розробки інноваційних наукових підходів, використання здоров’язберігаючих технологій, підготовки педагогічних працівників для роботи з обдарованими дітьми.

Тематичні напрями:

  • соціально-педагогічне проектування розвитку обдарованості учня в системі взаємодії учасників навчально-виховного процесу;
  • особливості підтримки обдарованості при взаємодії усіх учасників НВП (учні – вчителі – батьки);
  • розвиток соціальної компетентності учнів засобами психолого-педагогічного проектування;
  • психолого-педагогічні та технологічні умови проектування особистісно розвивальних програм для обдарованих учнів;
  • підготовка педагогічних працівників до роботи з обдарованими дітьми в системі післядипломної педагогічної освіти;
  • психологічні та педагогічні аспекти професійного самовизначення обдарованих старшокласників;
  • здоров’язберігаючі технології розвитку обдарованої особистості в навчально-виховному процесі;
  • моніторинг освітнього процесу;
  • роль позашкільної освіти у виявленні  та розвитку обдарованості.

У роботі конференції взяли участь педагоги ліцею Заяць О.В., Хлопик О.М., Григорович А.Г., Асєєва Г.В., Гаврилишин Т.Л. Директор ліцею, кандидат педагогічних наук, доцент Заяць О.В. з доповіддю «Наукове товариство як середовище розвитку інтелектуально обдарованої творчої особистості» виступила на пленарному засіданні конференції, яке відкрив голова оргкомітету конференції, доктор педагогічних наук, кандидат технічних наук, директор Інституту обдарованої дитини НАПН України Камишин В.В. У доповіді Ольга Василівна висвітлила особливості організації роботи наукового товариства старшокласників з метою розвитку інтелектуальних та творчих здібностей, проаналізувала ефективність навчально-пошукової роботи в старшій школі на прикладі Наукового товариства Дрогобицького педагогічного ліцею. 

Після пленарного засідання конференція продовжила роботу у секціях:

Секція 1. Соціально-педагогічне проектування розвитку обдарованості учня в системі взаємодії учасників навчально-виховного процесу.

Секція 2. Компетентнісний підхід у формуванні обдарованої особистості.

Секція 3. Практичні механізми формування соціосередовища розвитку обдарованої дитини та моніторингу його ефективності.

Секція 4. Моніторинг освітнього процесу.

Секція 5. Роль позашкільної освіти у виявленні та розвитку обдарованості.

За результатами роботи конференції опубліковано збірник «Пректування розвитку та психолого-педагогічного супроводу обдарованої особистості : матеріали VII Всеукраїнської науково-практичної конференції, 28-29 квітня 2015 року, м.Тернопіль – смт. Козова. – К.: Інститут обдарованої дитини, 2015 – 338 с., у якому опублікована стаття Григоровича А.Г., Заяць О.В., Гладкевич М.І. «Наукове товариство як середовище розвитку інтелектуально обдарованої творчої особистості».

Нове видання А.Р. Бурого

07.05.2015 15:41

Бурий А.Р. Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів : методичний посібник [для учителів] / Андрій Романович Бурий. – Дрогобич: Видавничий відділ Дрогобицького державного педагогічного університету імені Івана Франка, 2015.  –  130 с.

Із анотації: 

«Посібник містить стислий виклад теоретичних основ проблеми співвідношення фізики, математики, астрономії та філософії як вагомих чинників розвитку світогляду школярів у сучасній системі освіти. У цьому контексті переосмислено завдання фізики як навчальної дисципліни шкільного курсу. Розглянуто конкретні приклади реалізації спільної ролі фізики, математики, астрономії та філософії, подано додатки з конспектами уроків і позакласних заходів.

Для учителів загальноосвітніх навчальних закладів, усіх, хто цікавиться методикою викладання фізики, математики, астрономії та філософії й проблемами інтеграції різних навчальних дисциплін у сучасній шкільній дидактиці».

Із відгуків рецензентів

…ідея упорядкування такого методичного посібника визріла у автора давно. Передували йому і чималий досвід викладання фізики, астрономії, математики й філософії у Дрогобицькій спеціалізованій школі І–ІІІ ступенів № 2, підготовка інтегрованих уроків, які засвідчили не лише високий рівень методичної підготовки автора, але й факт наявності у нього певної концепції взаємозв’язку фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів (переважно старшокласників), а також організований А.Р. Бурим у травні 2014 р. семінар-практикум «Інтеграція природничих дисциплін як сучасна освітня технологія» за участю провідних педагогів області й працівників ЛОІППО.

Особливістю посібника є переважання у ньому прикладного матеріалу (попри важливу теоретичну складову), який може прислужитися учителям: конспекти уроків, матеріали для позакласної роботи, графіки, фотографії, креслення тощо – усе це не лише унаочнює викладену у першій частині посібника теоретичну концепцію, але й постає свідченням жвавої зацікавленості автора й бажання практично допомогти учителям, яким адресований посібник, урізноманітнити уроки.

Методичний посібник «Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів» є цінним внеском автора у практику застосування інноваційних технологій навчання.

Віра Шаромова,

доцент кафедри природничо-математичної освіти

Львівського інституту післядипломної

педагогічної освіти, заслужений працівник освіти України

Навчальна технологія як комплексний алгоритм організації ефективного засвоєння знань, умінь і навичок, який характеризується оптимальною комбінацією основних навчальних компонентів (змісту, прийомів, форм та засобів) опиняється у педагогічній діяльності й посібнику А.Р. Бурого у дещо трансформованому вигляді. Враховуючи вимоги наукової організації праці й орієнтуючись на всебічний розвиток особистості як головне завдання й результат педагогічної взаємодії, автор переосмислює саме означення знань, умінь і навичок у світлі світоглядних завдань навчання. 

Домінантою у посібнику Андрія Романовича є прагнення відшукати й використовувати такі навчальні технології, які сприяли б усебічному розвиткові особистості учня, робили його перебування на уроці цікавим, активізували прагнення школяра (передовсім – старшокласника) до розширення власних світоглядних координат, осягнення ним наукової картини світу. Крізь призму діяльності учня на уроці А.Р. Бурий переосмислює структуру навчально-виховного процесу й переходить до розв’язання проблеми розвитку світогляду й реалізації творчих здібностей школяра.

Андрій Романович дійшов висновку про  можливість і необхідність об’єднання зусиль чотирьох предметів – фізики, математики, астрономії та філософії – у формуванні світогляду школярів. Це означає, що і фізика, й математика, і астрономія, й філософія (курс «Людина і світ») повинні у комплексній взаємодії інтегрувати людину у світ, формувати наукову картину світу й надавати людині важливих життєвих орієнтирів.

Обґрунтовуючи тему посібника А.Р. Бурого, мусимо відзначити, що йдеться саме про розвиток світогляду, а не про його формування, тож об’єктом прискіпливого дидактичного й методичного інтересу автора постають ті світоглядні виміри шкільного навчання, що пов’язані з формуванням в учнів наукової картини світу.

Методична новизна посібника полягає як у постановці питання про спільну роль фізики, математики, астрономії та філософії, так і в незвичайності поєднання заявлених напрямів діяльності у виконанні одного спеціаліста.

З пропонованих додатків видно, що на уроках Андрія Романовича зменшується питома вага виконавчої діяльності учителя і зростає функція організаційна. Це вимагає глибокого оволодіння різноманітними педагогічними технологіями й уміння прогнозувати діяльність кожного учня. Вчителеві вдається залучити учня до діяльності на уроці як своєрідного «партнера». А.Р. Бурий вибудовує структуру навчального процесу так, щоб сприяти свідомій співучасті особистості, яка засвоює матеріал фізики, математики, астрономії та філософії, у відтворенні й використанні змісту цього матеріалу.

Тетяна Біленко,

професор кафедри філософії Дрогобицького державного

педагогічного університету імені Івана Франка,

доктор філософських наук, професор

Упродовж останніх років А.Р. Бурий активно працює над проблемою «Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів». Способи розв’язання цієї проблеми передбачають специфічність структури уроків, які вирізняються загальною системністю, продуманістю усіх етапів, ґрунтовність підходу до вибору змісту навчального матеріалу за умови обов’язкового дотримання передбачених програмами навчальних дисциплін вимог щодо змістового компоненту фізики, математики, астрономії та філософії. Тому йдеться про присутність ґрунтовної концепції викладу навчального матеріалу у зв’язку з необхідністю розв’язання  обраної проблеми. Учитель творчо підходить до своєї роботи, впроваджує інтеграцію навчального змісту своїх предметів у наскрізну тему, яка спонукає школярів до світоглядного пошуку, формує навички ґрунтовного засвоєння матеріалу. 

Андрій Романович неодноразово проводив відкриті уроки для  учителів та керівників навчальних закладів Дрогобича й області.  Досягнуті результати стали надбанням педагогічної спільноти.

Методичний посібник для учителів «Спільна роль фізики, математики, астрономії та філософії у розвитку світогляду школярів» постає продовженням пошуків автора у сфері педагогічної інноватики. Його цінність для учителів – насамперед практично-прикладна, адже головний його зміст складають авторські розробки уроків та позакласних заходів, наскрізною ідеєю яких є формування у школярів наукової картини світу під загальним знаком популярної нині проблеми інтеграції різних навчальних дисциплін. Пропоновані розробки, на нашу думку, не лише слугуватимуть заявленій в анотації посібника ідеї, але й певною мірою застерігають, наскільки шкідливим може бути захоплення бінарними уроками, якщо немає чітко продуманого обґрунтування їхньої необхідності й доречності у процесі розвитку світогляду школярів.

Роман Хлопик,

учитель фізики й астрономії  Дрогобицького педагогічного ліцею,

учитель-методист, відмінник освіти України

Презентація проекту «Supraleitung: Geschichte, Gegenwart, Zukunft»

07.05.2015 15:16

30 квітня у Дрогобицькій спеціалізованій школі № 2 у межах декади екологічних знань відбулася презентація особливого – німецькомовного – проекту «Надпровідність: історія, сьогодення, майбутнє». Його авторами є учні 10–А класу, багаторазові призери ІІ – ІІІ етапів олімпіад з фізики Ростислав Василюк, Роман Савчак і Тарас Качмар, а керівником – учитель фізики й математики, кандидат філософських наук А.Р. Бурий.

Звертаючись до присутніх (насамперед – учнів спеціалізованих 10-х класів, а також учителів німецької мови, фізики, екології) німецькою мовою, Андрій Романович висловив сподівання, що авторам проекту вдасться привернути увагу до обговорення можливостей використання дивовижного явища надпровідності у розв’язанні глобальних проблем людства.

Однією з особливостей проекту є акцент на внесок вітчизняних учених у поступ фізики надпровідності, найкращі винаходи якої у майбутньому потенційно здатні витіснити не лише традиційні джерела енергії, але й обмежити популярні сьогодні альтернативні її різновиди (сонячні батареї, вітрову енергію, енергію припливів і відпливів тощо).

Готуючи презентацію, проектанти помітно поглибили власні знання німецької мови, адже їм довелося працювати зі спеціальною фізико-технічною термінологією, тож робота з пошуку інформації й технічного перекладу розтягнулася на тривалий час. Однак результати були варті витрачених зусиль. Незважаючи на значну складність термінології, автори проекту змогли зацікавити публіку своєю темою й дати відповіді на питання, які виникли під час обговорення.

Відбулося засідання науково-методичної ради ММК відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

06.05.2015 21:39
29 квітня 2015 року відбулося чергове засідання  науково-методичної ради ММК відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької  міської ради.
Рада ММК розглянула та затвердила матеріали педагогічних працівників для внесення до анотованого каталогу передового педагогічного досвіду міста: 
вчителя - методиста ЗОШ №1 Захарів Оксани Ярославівни, вчителя української мови та літератури, з проблеми «Літературно-краєзнавча робота на уроках української літератури і в позаурочний час»; 
вчителя-методиста Романів Наталії Петрівни, вчителя німецької та англійської мов ЗОШ № 1, з проблеми «Використання дидактичних ігор на уроках англійської мови у початкових класах загальноосвітньої школи»;
вчителя-методиста Чернігевич Любові Володимирівни, вчителя біології та хімії, з проблеми «Формування компетенції саморозвитку на уроках біології у 8-9 класах».
На засіданні ради слухалося питання про стан дослідно-експериментальної роботи в навчальних закладах міста в 2014-2015 н. р. Галина Марчук, завідувач ММК, повідомила, що дослідно-експериментальна діяльність здійснюється у трьох навчальних закладах міста: у ЗОШ №10 та в ЗОШ №4  експериметально впроваджується курс «Медіакультура» у 10 класах, а в ЗОШ №1 –  курс «Фінансова грамотність» у 10 класі.  Маркевич О. Я., вчитель ЗОШ №10,  та Моргун О. М., вчитель ЗОШ №4, поділилися досвідом практичного впровадження факультативу  «Медіакультура»; Кіцера Н. Б., вчитель ЗОШ №1, розповіла про особливості викладання курсу «Фінансова грамотність». 
Рада ухвалила: 
1. Міському методичному кабінету сприяти експериментальним навчальним закладам у проведенні експериментальної діяльності.
2. У плані роботи міського методичного кабінету передбачити заходи щодо ознайомлення навчальних закладів міста з досвідом упровадження курсів «Медіаосвіти» та «Фінансова грамотність».
Директорам експериментальних навчальних закладів із впровадження курсу «Медіакультура» було рекомендовано :
1. Створити умови для впровадження курсів «Медіакультура» у навчально-виховний процес  та сприяти проведенню науково-дослідної роботи шляхом уведення годин для факультативних занять.
2. У план роботи школи, індивідуальні плани роботи педагогічних працівників включити розділ «Медіакультура» для системного підвищення медіакультури та медіаграмотності учасників навчально-виховного процесу.
3. Щорічно до 1 червня подавати звіт про перебіг експериментальної діяльності до відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради для подальшого скерування у ЛОІППО.
Про рівень організації міських конкурсів у 2014-2015 н. р. доповідала Галина Марчук, завідувач ММК.  Аналіз результатів Всеукраїнських учнівських олімпіад з навчальних предметів у  2014/2015 н.р. провела Ольга Яремко,  методист ММК. Члени ради ознайомились з результатами вивчення  стану викладання навчальних предметів у початковій школі в ЗОШ №11 та роботи шкільної бібліотеки у ЗОШ №9. 
Крім того, на раді було розглянуто та схвалено методичні розробки педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів мм. Дрогобича та Стебника:
Навчально-методичний посібник «Педагогіка співпраці дошкільного навчального закладу і сім’ї у вихованні глибокоморальних, високосвідомих нащадків українського народу» вихователя ДНЗ №35 Бліхар О. М.
«Конспекти уроків з хімії з використанням інформаційно-комунікаційних технологій» (з електронним додатком), розроблені творчою групою вчителів хімії міст Дрогобича та Стебника. Упорядник – Проць Л. С., вчитель хімії Дрогобицького педагогічного ліцею, керівник творчої групи вчителів хімії.
Методичний бюлетень до 20-річчя проведення всеукраїнського конкурсу «Вчитель року» у місті Дрогобичі «Їм підкорилися  вершини педагогічної майстерності», який впорядкований Марчук Г. Г., завідувачем ММК, Сисин О. І., Гевко Я. Й., методистами ММК.
Збірка виховних справ присвячена річниці Революції Гідності  «Йде боротьба за долю України». Упорядник Іваник О. М., методист ММК.
 
Галина Марчук, завідувач ММК
 
<< 2 | 3 | 4 | 5 | 6 >>

Шановні колеги, друзі !

      Щиро вітаю вас з великим національним святом – Днем Конституції України !

У 1996 році Верховна Рада України, висловлюючи суверенну волю народу і спираючись на споконвічне прагнення українського державотворення, прийняла Основний Закон – Конституцію України, яка стала реальною і дієвою підвалиною розбудови незалежної демократичної правової держави – повноправної учасниці світового співтовариства.

     Довгий і складний шлях політичного самовизначення засвідчив невмирущу волю українського народу мати свою державність, бути суверенним серед інших народів. Послідовно і мужньо крізь віки йшов до цього український народ. Витоки конституційного мислення йдуть від видатних державотворців – Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Богдана Хмельницького, Пилипа Орлика, Михайла Грушевського, Михайла Драгоманова.

     Це свято кожного з нас, не зважаючи на стать, вік, професію, соціальний стан чи мову. Адже Основний Закон нашої країни гарантує та забезпечує права і обов’язки громадян. Саме людина, її здоров’я, освіта, честь, гідність, недоторканість і безпека є найвищою соціальною цінністю у державі.

    Конституція увійшла у суспільне життя як головний оберіг державності і демократії, гарант незалежності і соборності України. Її найвища юридична сила, верховенство права, політична, економічна та ідеологічна багатоманітність – фундаментальні засади, на яких ґрунтується сьогодення і вибудовується майбутнє українського народу. Це першооснова формування політичних, економічних та духовних реалій нашого суспільства

    Тож нехай це свято додає нам сил та впевненості для досягнення поставлених цілей на благо нашої держави та громади міста.

   Бажаю вам міцного здоров’я, миру, щастя, добра, благополуччя, натхнення та плідної праці в ім’я нашого спільного кращого майбутнього. Хай мир і взаєморозуміння сприяють подальшій розбудові нашої державності, становленню достатку в кожній сім’ї.

Зі святом вас, дорогі земляки!

 

З повагою начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради   П. Сушко




 

Новини

40 нащадків українських емігрантів приїхали з Австралії до Дрогобича, щоб подивитися, де колись вчилися їхні родичі

03.07.2013 20:07

Нещодавно, 1 липня 2013 року, до Дрогобича завітала делегація з австралійського міста Сіднею. Дрогобич у екскурсійному маршруті, який проліг через Київ, Тернопіль, Львів, є неспроста. До далекої Австралії доля закинула багатьох випускників колишньої Дрогобицької гімназії "Рідна школа" (теперішня ЗОШ № 1 ім. І.Франка). Нині на прабатьківщину українських переселенців приїхали їхні діти і внуки.

Гості з далекого континенту приїхали на запрошення дирекції Дрогобицької ЗОШ № 1 ім. І.Франка, яка уже багато років співпрацює із Братською рідною школою ім. Святого Андерея у Сіднеї. Саме навколо цієї недільної школи в Австралії гуртується українська спільнота. Підмурівок тісної культурної співпраці між школами Дрогобича та Сіднею заклала колишня дрогобичанка, випускниця Дрогобицької гімназії, нинішній Почесний голова Братської школи ім. Святого Андрея Елеонора Барчинська.

Близько 40 осіб, серед яких вчителі, учні, батьки, представники духівництва приїхали до України, прагнучи ознайомитися з її культурою, побутом та традиціями. Усі вони – нащадки українських емігрантів у третьому поколінні. Зізнаються, важливо відчути енергетику землі, пізнати той народ, кров якого пульсує у їхніх жилах. Прикметно, що наймолодшому учаснику делегації всього лише 6 років.

Цьогорічні відвідини України присвячені 65-річчю поселення українців на Австралійському континенті.

З хлібом-сіллю і задушевними словами вітали делегацію у школі. Після короткої екскурсії відбулася святкова академія "На відстані душі", під час якої далекі гості споглядали унікальність і самобутність творчості українського народу. Перлини національного танцю яскраво продемонстрували їм вихованці Зразкового дитячого ансамблю пісні і танцю Народного дому ім. І. Франка "Верховинка". Відтак господарів з гостями поєднала задушевна бесіда за круглим столом.

Як зазначила директор ЗОШ № 1 ім. І.Франка Ольга Лужецька, таку численну делегацію з Австралії школа за останні декілька років приймає уже вдруге. Частими є приватні візити - австралійці українського походження приїжджають у пошуках інформації про свої тутешні родини. Трапляється, що саме відомості із шкільного музею допомагають їм за багато років пошуків нарешті знайти свою родовідну лінію.

Гостей із Австралії вітали духовний наставник школи о. Ростислав Мелех, секретар міської ради Тарас Метик, головний спеціаліст відділу освіти міськвиконкому Олег Войцеховський, голова Дрогобицької філії Товариства "Україна - світ" Тимофій Бордуляк, член президія Львівського відділення Товариства "Україна - світ", письменник Роман Пастух, випускник школи №1 Юрій Кульчицький – племінник Елеонори Барчинської, голова Гімназійного братства Лідія Дутко та інші.

Астралійські візитери перебуватимуть на Дрогобиччині лише один день. Крім школи №1, вони відвідають родинне село Івана Франка Нагуєвичі Крім яскравої палітри вражень, гості повезуть подаровані у школі ляльки-мотанки. Вдома, за далеким океаном, ці барвисті символи української культури нагадуватимуть про ту землю, з якої колись простяглося у світ коріння їхнього роду.

Іван Тихий 

Серед переможців конкурсу «Молодь тестує якість» - учень Дрогобицької гімназії

19.06.2013 22:53

13 червня 2013 року в місті Києві у приміщені Міністерства освіти і науки  було проведено нагородження школярів, які перемогли у Конкурсі з молодіжного споживчого тестування «Молодь тестує якість».

Серед переможців у спеціальній номінації «За споживчу вимогливість» – учень Дрогобицької гімназії  Стефанів Сергій, який підготував під керівництвом вчителя економіки Малинівського Андрія Івановича науково-дослідницьку роботу «Зробимо крок до якісного телебачення».

Споживча освіта існує в Україні вже шостий рік поспіль завдяки курсу «Основи споживчих знань», що був розроблений у 2008 в рамках партнерства Міністерства освіти і науки України та Спільного проекту ЄС та ПРООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання.

Цього року конкурс зі шкільного споживчого тестування проводиться вп’яте. Залучення школярів до активного та свідомого споживання є вже багато років частиною навчального процесу в країнах Європи. Споживчі організації є зазвичай ініціаторами таких конкурсів; вони надають інформаційну, організаційну та ідейну підтримку молоді, яка прагне до активних дій в оволодінні інформацією про реалії ринкової економіки. Організатором конкурсу є Благодійна організація «Центр споживчих ініціатив». Постійними та незмінними партнерами конкурсу є ПАТ «Бель Шостка Україна», торгівельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому», що відзначать дітей у призових та спеціальних номінаціях «За споживчу вимогливість».

Цього року учасниками конкурсу подано більш ніж 200 індивідуальних та групових робіт, що виконувалися школярами самостійно. Найпопулярнішими темами серед учнівської молоді цього року були: послуги, побутова техніка, молоко та молочні продукти, солодощі, шкільні приладдя, якість послуг мобільних операторів, Інтернет. Не оминули увагою школярі й косметичні вироби, засоби гігієни, шкільні зошити та канцелярське приладдя тощо. Молодих дослідників також хвилює якість продуктів, які діти споживають щодня: солодкі газовані напої, хлібобулочні вироби, йогурти. Особливу увагу школярі приділили цього разу сфері послуг, зокрема, фінансових.

Прийом польської делегації учителів-методистів та керівників осередків удосконалення учителів

18.06.2013 21:30

14 червня 2013 року відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради приймав польську делегацію учителів-методистів та керівників осередків удосконалення вчителів. Метою візиту було ознайомлення з системою підвищення кваліфікації педагогічних працівників на рівні методичного кабінету. Зустрічав польську делегацію начальник відділу освіти Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович.

Гості мали можливість поспілкуватись  з методистами міського методичного кабінеті  у форматі «круглого столу» з питань організації науково-методичної роботи в місті.  Завідувач ММК Марчук Галина Григорівна презентувала структуру методичної роботи  в мм. Дрогобичі та Стебнику. Сисин Олеся Іванівна, методист ММК,  закцентувала увагу на методичному супроводі  атестації педагогічних працівників. Про виховання християнської культури засобами проектної діяльності розповіла методист Розумна Людмила Михайлівна.  Гевко Ярослав Йосипович, методист ММК, зупинився на питанні формування та розвитку ІКТ-компетентностей педагогів мм. Дрогобича та Стебника. Яремко Ольга Петрівна ознайомила польських колег  із досвідом організації роботи  з обдарованими дітьми в місті. Гості мали можливість взяти участь у майстер-класі вчителя музичного мистецтва Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 4 Антоник Наталії Володимирівни, лауреата ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2013» у номінації «музичне мистецтво».

Польська делегація відвідала ряд навчальних закладів міста. Зокрема, побувала у Дрогобицькому педагогічному ліцеї. Директор ліцею Заяць Ольга Василівна розповіла про здобутки педагогічного та учнівського колективів свого навчального закладу.  Гості відвідали і  Дрогобицьку спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №2. Директор школи  Панькевич Лариса Іванівна розповіла про  участь свого навчального закладу  у міжнародних проектах. (фото1, фото2, фото3)

Для іноземних гостей було організовано екскурсію вулицями старого Дрогобича. Вони мали також можливість  відвідати пам'ятку галицької дерев'яної архітектури кінця XV - початку XVI століть - церкву Святого Юра.

Представники польської делегації та працівники відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради домовилися і надалі продовжувати  співпрацю та здійснювати обмін досвідом роботи з питань підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів. Гостям були вручені пам’ятні сувеніри. Польські колеги залишились задоволені  результатом зустрічі та з гарними враженнями залишили наше місто.

Вітання!

07.06.2013 16:04

Вітаємо усіх педагогічних працівників,  відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради та адміністраторів сайту Освіта Дрогобича з початком роботи. Знаємо, що кожен, хто обирає педагогічний фах, бере на себе відповідальність за тих, кого вчить і виховує, разом з тим відповідає за самого себе, свою професійну підготовку, своє право носити таке високе й почесне звання. В умовах суперечливого сьогодення все це здається непросто. Та радує те, що, незважаючи ні на що, свій обов’язок ви виконуєте гідно, завжди були і залишаєтесь головним світочем у всебічному житті дитини, даруючи їй тепло свого серця, скарби своїх знань. Висловлюємо вам сердечну вдячність за невтомну працю, за великий талант і благородне покликання сіяти мудрість і знання. Бажаємо вам, дорогі працівники, відчуття повноти й неповторності життя, здоров’я, невичерпних творчих сил, натхнення, щастя й людської шани. Нехай у всіх ваших починаннях буде супутником успіх!

З повагою розробники сайту

Майстри педагогічної праці

16.04.2013 00:49

«При майстрах якось легше. Вони – як Атланти. Держать небо на плечах. Тому i є висота», – писала наша відома сучасниця Ліна Костенко.
Такими майстрами педагогічної праці є вчителі-переможці Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності «Вчитель року» та «Класний керівник року».
Метою конкурсів є виявлення і підтримка творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.
Основні завдання конкурсів: піднесення ролі вчителя у суспільстві й підвищення престижності цієї професії; привернення уваги громадськості, органів влади до проблем освіти; поширення передового педагогічного досвіду; сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року», як професійне змагання кращих педагогів України, був започаткований на виконання Указу Президента від 29 червня 1995 р. № 489. Він проходить щорічно у п’яти номінаціях. Зокрема, у 2012-2013 навчальному році конкурс «Учитель року-2013» проводився в номінаціях: «Інформатика»; «Музичне мистецтво»; «Російська мова»; «Фізика»; «Французька мова».
Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року» проводить Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти спільно з Інститутом проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Конкурс буде проводитися один раз на три роки, починаючи з 1 вересня 2012 року.
Переможцями І туру (міського) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Інформатика» стали вчитель Дрогобицької ЗОШ № 17 Мазурик Лариса Орестівна, у номінації «Музичне мистецтво» – вчитель ЗОШ № 4 Антоник Наталія Володимирівна, у номінації «Фізика» – директор Дрогобицької ЗОШ № 5 Юрків Андрій Степанович. Вчитель Дрогобицької ЗОШ № 15 Новосільська Наталія Володимирівна зайняла ІІ місце у І турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Музичне мистецтво», ІІІ місце присвоєно вчителю інформатики Дрогобицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Удич Ірині Володимирівні.
За підсумками ІІ (обласного) туру Всеукраїнських конкурсів «Класний керівник року», «Вчитель року-2013» визнано переможцями у номінації «Класний керівник загальноосвітніх навчальних закладів міст обласного значення» вчителя Дрогобицької гімназії Онисько Любов Степанівну, лауреатами у номінації «Фізика» – учителя фізики ЗОШ № 5 м. Дрогобича Юрківа Андрія Степановича, у номінації «Музичне мистецтво» – учителя музичного мистецтва ЗОШ № 4 м. Дрогобича Антоник Наталію Володимирівну.
28 березня у Дрогобичі в Палаці школяра відбулося свято пошанування переможців і лауреатів обласного туру всеукраїнських конкурсів фахової майстерності. Зі вступним словом виступила завідувач міського методичного кабінету Марчук Галина Григорівна. На святі був присутній начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович, який привітав переможців конкурсів і вручив їм грамоти відділу освіти.
В ході заходу Онисько Л.С. презентувала систему виховної роботи класного керівника, розповіла про реалізовані нею проекти, розробки практичних справ з учнями та їх батьками. Антоник Н.В. провела майстер-клас «Я роблю так!». Про особливості цьогорічного конкурсу «Вчитель року» розповів Юрків А.С. Вчителям довелось в рамках конкурсу виконати творчу (практичну) роботу, яка залежала від специфіки предмету; пройти співбесіду, провести майстер-клас та виконати роботу з перевірки фахової майстерності та навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій у практичній діяльності вчителя. Під час свята виконувались музичні номери у постановці вихованців Палацу школяра, Дрогобицької гімназії, Дрогобицької ЗОШ № 4. За сприяння голови міської профспілкової організації педагогічних працівників Гука О.З. вчителям були вручені пам’ятні подарунки.
Традиційний конкурс педагогічної майстерності – це не тільки серйозне творче випробування для вчителів. Його проведення сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значущість професії вчителя в житті країни та для її майбутнього.
Запрошуємо творчих вчителів до участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року-2014», який проводитиметься у новому навчальному році у номінаціях: математика, географія, правознавство, хімія, початкові класи.
У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючого покоління. Тож бажаємо учителям нових досягнень у нелегкій, але важливій справі виховання дітей.

Г. Марчук,
завідувач міського методичного кабінету
відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

Зображено: 1 - 5 з 5