Новини

Світова велич та слава Т. Г. Шевченка

20.03.2014 11:25

         

   

         А я тихо

Богу помолюся,

Щоб усі слов'яни стали

Добрими братами

 

      Т. Г. Шевченко

 

13.03.2014 р. в приміщенні міської  бібліотеки імені В. Чорновола відбувся міський семінар педагогів -  організаторів на тему «Світова велич та слава Т. Г. Шевченка».

Метою заходу було ознайомити  присутніх із значенням життя та творчості славетного Кобзаря для формування національної свідомості народів та розвитку літератур світу,  актуальністю творчої  спадщини поета сьогодні.

Члени Євроклубу ЗОШ №8  «Крок до Європи» (керівник Чайковська Н. В.). широко й різнопланово показали  світову велич Т. Шевченка.

Основна увага була зосереджена на висвітленні процесу світового визнання українського співця, обізнаності з його творчістю в різних країнах і регіонах, її входження в культуру народів світу.

Члени клубу провели паралель між пророчими словами з  поетичної  спадщини Т. Шевченка та сучасністю.  Актуально прозвучав вірш випускника школи, Ю. Гарника «Читав «Кобзаря» про події  на Майдані.

Бібліотека імені В. Чорновола організувала виставку рідкісних  видань творів  Т. Шевченка. У заключному слові методист відділу освіти О. Іваник зазначила, що присутні на семінарі були надзвичайно схвильовані та вдячні таким неординарним підходом до висвітлення творчої  спадщини нашого Генія.

День Безпечного Інтернету у Дрогобицькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №2

18.03.2014 08:09

День безпечного Інтернету (англ. Safer Internet Day) відзначається у другий вівторок лютого. Ідея святкування належить Єврокомісії (січень 2004 року), яка була підтримана європейськими некомерційними організаціями European SchoolNet та Insafe. Головний координатор Дня — некомерційна організація Insafe (European Safer Internet Network).

 

 Про День безпечного Інтернету не забувають і в Дрогобицькій спеціалізованій школі І-ІІІ ступенів №2. Під керівництвом вчителя інформатики відбулись заходи в рамках проведення Дня безпечного Інтернету.

Творчий Конкурс плакатів "Я за безпеку в Інтернеті" (9-11 класи).

Демонстрація відеофільмів "Правила поведінки в Інтернеті", "Діти в Інтернеті", "Правила користувача Інтернету вдома", та "Батьківський контроль від Київстар", "Знайомство в Інтернеті" (5, 9-11 класи).

Анкетування для учнів на тему: "Безпека в мережі".

Конкурс для учнів "Безпечний Інтернет" (8-11 класи).

 

Результати анкетування серед учнів

Було опитано 128 учнів 8-11 класів

 

Результати конкурсу "Безпечний Інтернет"

 

Учні, які одержали кращі результати, нагороджені відповідними сертифікатами.

Прізвище, ім’я                      Клас               Кількість балів

Гнатів Оксана                       10-А               15

Яцків Михайло                      10-Б               14

Бейба Ірина                           10-А              14

Василюк Ростислав               9-Б                14

Ліщинський Владислав         11-Б               14

Ступницька Соломія               9-В                13

Думало Вероніка                   10-Б               13

Лобода Наталія                     10-Б               13

Кручай Марія                        10-А               13

Дорошевич Анастасія            9-Б                13

Мацигін Дмитро                      9-Б               13

Пилипів Панас                        9-Б               13

Копач Василь                         9-В               12

Куцюк Станіслав                    9-В                12

Лопський Андрій                    9-В                12

Бодник Тарас                        10-Б               12

Русевич Анастасія                 9-В                12

Мишолівська Тетяна              10-Б               12

Росоха Соломія                    10-Б                12

Самардак Софія                    10-А               12

Маркович Олег                     11-Б                12

Регей Ольга                           9-В                11

Драган Іван                            9-В                11

Чайківський Дмитро              10-А                11

Андрейко Соломія                  9-Б                11

Ничипір Ірина                         9-Б                 11

Смиш Галина                         9-Б                 11

Дем’янчик Тамара                  9-Б                 11

Циганкова Аліна                    9-Б                 11

 

У рамках місячника рідної мови

18.03.2014 07:07


 

Чи літо, чи осінь чи лютая стужа

Душа патріота до бід не байдужа

До бід України, простого народу,

Що є спадкоємцем Козацького роду.

Ю. Гарник

У рамках місячника рідної мови у ЗОШ №8 відбулася зустріч з  поетом Ю. Гарником, членом спілки письменників Бойківщини,  випускником школи. Він презентував свою нову збірку « В обіймах падолиста»,  яка видана в м. Дрогобичі видавництвом «Посвіт» у 2013 р. Зустріч з  поетом була надзвичайно цікавою.  Учні та вчителі школи відчули у рядках поезії  Ю. Гарника біль та переживання за долю України, сокровенні почуття поета. Особливо вразили присутніх нові поезії написані під  впливом Майдану. (фото1, фото2

                                                                                 Вірш 

Читав Кобзаря

На Україні, в скарбниці перлин

Жив миротворець, Вірменії син –

Видний, красивий, здоровий, міцний

Добрий, покірний і серцем благий.

Золотом вкрилась осіння пора

Вітром піднялися хвилі Дніпра

Мовою предків, небесних октав

Син життєлюб свого батька питав:

Щедра й багата козацька земля

«Чому в господарників долі нема

Світлої долі, щасливої долі.

Миру та злагоди в отчому домі.

В домі, де квітне калина й жасмин

В домі, де1 барвах Карпати і Крим

В домі, де ріки, озера, моря

В домі де слово і дух Кобзаря».

Батько світанкове поле орав

Сина дослухав і відповідь дав:

«Де справедливості й правди бракує

Гірко живеться, народ там бідує».

Чи літо, чи осінь чи лютая стужа

Душа патріота до бід не байдужа

До бід України, простого народу,

Що є спадкоємцем Козацького роду.

Дякую батьку, за радість довкіль

Дякую мамо за хліб і за сіль

Зове мене кличе далека дорога

Майдану потрібна моя допомога.

А що на Майдані? Від часу не легше

Вже смерть на підході, долонями плеще

Машини горять, чадять димом колеса

Пролилась кров. Не одна, і не десять.

З відкритим обличчям, обличчям добра

Учасник Майдану читав «Кобзаря»,

А вже незабаром стулились вуста

Бандитська рука обірвала життя.

Близький і далекий, старий молодий

Бувалий, покірний, гучний, запальний,

Чи ти в вишиванці чи в бронежилеті

Не в силі ніхто відкупитись від смерті.

Дніпро синьоокий від смутку волає

Брат брата калічить, брат брата вбиває,

Панує безкарність жорстокість, цинічність

Душа патріота полинула в вічність.

Вірменська родина лишилась без сина

З героєм Майдану прощалась Вкраїна

З відкритим обличчям, обличчям добра

Що голосом правди читав «Кобзаря».

А що на Майдані? Від часу не легше

Вже смерть на підході, долонями плеще

Машини горять, чадять димом колеса

Пролилась кров. Не одна, і не десять.

З відкритим обличчям, обличчям добра

Учасник Майдану читав «Кобзаря»,

А вже незабаром стулились вуста

Бандитська рука обірвала життя.

Близький і далекий, старий молодий

Бувалий, покірний, гучний, запальний,

Чи ти в вишиванці чи в бронежилеті

Не в силі ніхто відкупитись від смерті.

Дніпро синьоокий від смутку волає

Брат брата калічить, брат брата вбиває,

Панує безкарність жорстокість, цинічність

Душа патріота полинула в вічність.

Вірменська родина лишилась без сина

З героєм Майдану прощалась Вкраїна

З відкритим обличчям, обличчям добра

Що голосом правди читав «Кобзаря».

Vivat Academia! Vivant Professores!

14.03.2014 21:28

Згідно зі ст. 40 Закону України «Про загальну середню освіту», кожен навчальний заклад проходить  раз на 10 років державну експертизу – атестацію.

Це основна форма державного контролю, яка спрямована на визначення ефективності роботи загальноосвітнього навчального закладу відповідно до державних стандартів, результативності навально-виховного процесу, аналізу потенційних можливостей закладу та  ступеня їх реалізації.

У цьому навчальному році державну експертизу проходила і Дрогобицька гімназія.

Компетентна комісія, утворена Департаментом освіти і науки Львівської обласної державної адміністрації, протягом листопада-грудня вивчала всі параметри роботи гімназії і прийшла до висновку, що педагогічний колектив працює на високому фаховому рівні, тримаючи в полі зору усі види діяльності.

За наслідками атестації встановлюється рівень освітньої діяльності навчального закладу («високий», «достатній», «середній», «низький»), а також виноситься відповідне рішення про визнання загальноосвітнього навчального закладу «атестованим з відзнакою», «атестованим», «атестованим умовно», «неатестованим».

Для того, щоб бути атестованим з відзнакою, необхідно набрати не менше 760 балів. Гімназія набрала 826 балів!

Щиро дякую своїм заступниками Д. Фарбітник, Р. Блищак,  Г. Соневицькій, В. Журбі за їхній професіоналізм та вміння організувати колектив гімназії на плідну працю.

Висловлюю подяку усім педагогічним працівникам гімназії, усім службам навчального закладу за самовіддану і наполегливу працю, небайдужість, відповідальність за навчання і виховання підростаючого покоління – майбутнього України.

 

Іван Лепкий,

директор Дрогобицької гімназії,

Заслужений вчитель України

Забезпечення наступності та перспективності дошкільної та початкової освіти в освітніх закладах

13.03.2014 12:54

 

Відповідно до чинного законодавства та нормативно-правових документів, саме наступність є однією з обов’язкових умов реалізації неперервності здобуття освіти, яка має забезпечити єдність, взаємозв’язок та узгодженість мети, змісту, методів, форм навчання й виховання з урахуванням вікових особливостей дітей на суміжних рівнях освіти.

З метою підвищення рівня компетентності педагогів у розв’язанні проблеми наступності в роботі, міський методичний кабінет відділу освіти Дрогобицької міської ради організував семінар практикум вихователів ДНЗ та вчителів 1-х класів  загальноосвітніх шкіл м. Дрогобича на базі ДНЗ №6.

 

План проведення міського семінару-практикуму

  вихователів дошкільних навчальних закладів

та вчителів перших класів

Дата проведення: 28 лютого 2014р.

Місце проведення: дошкільний навчальний заклад №6

Проблема семінару: Забезпечення наступності й перспективності дошкільної та початкової освіти.

1.                Відкриття семінару.

Актуальність проблеми наступності в роботі вихователів ДНЗ і вчителів ЗОШ (мовленнєвий аспект)

Галушко Ніна Онуфріївна, методист ММК

2.Відвідування, самоаналіз, аналіз заняття в старшій групі з розвитку мовлення: «Грайлива сніжинка прилетіла до нас».

Дубик Леся Іванівна, вихователь ДНЗ №6

3. Формування позитивної мотивації до вивчення англійської мови в ДНЗ (фрагмент заняття з англійської мови)

Головачова Інна Вікторівна, вчитель студії

4.Ефективні форми спільної діяльності ДНЗ і школи

Загорулько Людмила Валентинівна, завідувач ДНЗ №6

5. Обмін досвідом роботи з питань наступності. Виступ вчителя ЗОШ №14 Дякун Надії Орестівни.

Учитель початкових класів, вихователі ДНЗ

6. Відкритий мікрофон.

Оцінювання діяльності педагогічного колективу та результату семінару.

Учасники семінару

Обговорюючи заходи, які були проведені в старших групах, вихователі ДНЗ звернули особливу увагу на створення розвивального, навчально-виховного середовищ в групових кімнатах, використання ігрових технологій, тобто заняття були ігрові за формою та навчальні за змістом.

Учитель ЗОШ №16 Склярова С.І. наголосила, що основне завдання як вихователя так і вчителя – це забезпечити на перших етапах навчання використання специфічних дошкільних методів і форм організації життя дітей. Тобто, ігрова діяльність не повинна зникнути з перших днів навчання дитини в школі.  Необхідно, щоб вона поступово і закономірно поступилися місцем навчальній діяльності.

Учителі шкіл відмітили, що на заняттях панувала атмосфера доброти, взаємоповаги, взаємодії, колективного пошуку вирішення питань. І великий успіх організації навчання дітей залежить від того, наскільки педагог володіє сучасною технологією, лінгвістичними знаннями, як він враховує вимоги сучасної психолого-педагогічної науки до організації освітньо-виховного процесу.

У своєму виступі з питань наступності в роботі учитель Дякун Н.О. ЗОШ №14 сказала, що і вихователь і вчитель повинні володіти майстерністю педагога і актора, вони мусять набути досвіду бачення, слухання, мислення, переживанні, що педагоги повинні усунути суперечності між запитами школи й програмовими можливостями ДНЗ. Всім педагогам потрібно враховувати специфіку дошкільної та початкової освіти. У перших класах маємо  створювати умови для подальшого повноцінного розвитку надбань дошкільної освіти й водночас для формування навчальної діяльності як основної.

Завідувачка ДНЗ №6 Загорулько Л.В. поділилася досвідом з присутніми з питань спільної діяльності ДНЗ №6 і ЗОШ №14, 16. Це і організація екскурсій до шкіл з метою ознайомлення з територією щкіл, приміщеннями, бібліотеками; і участь у святкових лінійках; і проведення ігрових занять пов’язаних зі школою, і спільні засіданням м/о вихователів і вчителів початкової ланки.

Вихователі ДНЗ №11 Баран Н.О., ДНЗ №24 Ковалів О.І., ДНЗ №2 Приступляк Т.В., ДНЗ №20 Козар Т.І. висловили свою думку з проблем забезпечення готовності дітей до систематичного шкільного навчання. В свою чергу вчителі 1-х класів Довжанська Л.І. ЗОШ №1, Федорчук І.В ЗОШ №17, Захарко Л.С. ЗОШ №11, Токарська І.І. ЗОШ №10 наголосили на тому, що як дитина підготовлена до школи, залежить її успіх у навчанні та легкість адаптації. Також було сказано, що в дошкільних закладах діти мають опановувати ключову компетентність, це здатність до самостійного навчання і саморозвитку особистості.

Отже, головна умова забезпечення наступності в освіті - це тісна взаємодія педагогічних  колективів ДНЗ і шкіл та батьківських колективів. Основою такого зв’язку є довіра, взаємоповага, любов до дитини, увага до її індивідуальних особливостей, турбота про її гармонійний розвиток. 

Галушко Н.О., методист ММК

ФОТО1  ФОТО2  ФОТО3   ФОТО4

Виховай учня

13.03.2014 12:47

Виховай учня кращого за себе

Арістотель

 

«Розвиток духовності учнів на прикладах соціально-культурних досягнень світової та вітчизняної культури» – такою була тема засідання гімназійного методоб’єднання класних керівників , проведеного у Дрогобицькому палаці мистецтв, спільно з науковим працівником музею «Дрогобиччина», дослідником мистецтва, аспірантом АНАМ, художником, автором поетичних збірок «Violino», «Аніта» Іваном Дудичем.

До поняття культури можемо зарахувати практично всі сфери людського життя, адже сміливо можна говорити і про «культуру побуту», «культуру слова», «культуру відпочинку». Поняття культури охоплює і ті поняття, що вже перетворилися на культурні архетипи – мова, релігія, фольклор тощо.

Коли ми торкаємося питання розвитку духовності учнів на прикладах соціо-культурних досягнень світової та української культури, ми зустрічаємося із рядом проблем та завдань. Вони стосуються першочергово сфери педагогіки. Як визначити, що буде найбільш корисним, доступним, дієвим, зрозумілим для учня-дитини, і які способи вирішення цих завдань? Адже педагогіка справа тонка, часом надтонка…

Донести поняття культури для учня можна через «три кити» педагогіки – це сім’я та родинне середовище із своїми традиціями, церква (у розумінні контакту соціально-культурної адаптації ширшого духовного рівня) та школа, навчальний заклад, що формує бажання вчитися та пізнавати нове протягом всього життя.

Людина відчуває мистецтво інтуїтивно. А дитина-учень і поготів. Учнівське сприйняття безперечно незріле, сповнене запитань через нерозуміння, через зустріч із новим. Якими шляхами можна досягти розуміння мистецтва? Безперечно це уроки образотворчого мистецтва, творчі завдання, екскурсії, відвідини театрів, галерей, музеїв. І як підсумок проведеного засідання прозвучала думка, що очікувані результати духовно-морального виховання учнів є їхні знання духовної спадщини своєї нації, людства, норм етики, розуміння сутності загальнолюдських моральних цінностей, наслідування кращих моральних традицій своєї родини, народу, почуття любові до батьків та вітчизни, чесність, скромність, милосердя, шляхетне ставлення до жінок, інші чесноти, повага до цінностей і норм інших народів, релігійних та цивілізаційних спільностей.

«Краса врятує світ». У справедливості цього афоризму переконалися учасники засідання методоб’єднання після огляду-екскурсії надзвичайно цікавої збірки пам’яток європейського живопису, кераміки, меблів  ХVІІІ-ХІХ ст., що знаходиться у колекції музею «Дрогобиччина».

 

 

О.М. Синишин, учитель Дрогобицької гімназії

Всеукраїнський конкурс учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!»

11.03.2014 23:09

1 листопада 2013 року стартував XIII Всеукраїнський конкурс учнівської творчості «Об’єднаймося ж, брати мої!», з нагоди відзначення у 2014 році 200-річчя від дня народження Тараса Шевченка. В День української писемності та мови, 9 листопада 2013 року, в усіх регіонах України відбулось урочисте відкриття конкурсу.

Темою конкурсу є "Ідея соборності України: творчість Тараса Шевченка: суспільство, держава, родина. Минуле, сучасне і майбутнє". Конкурс проводиться у номінаціях:

«Література»;

«Історія України і державотворення»;

«Образотворче мистецтво»;

«Декоративно-прикладне мистецтво.

Організатором конкурсу «Об’єднаймося ж, брати мої!» виступає Державний комітет України у справах сім'ї та молоді. Він проводиться на виконання Указу Президента України від 22 березня 2002 року № 284 «Про Всеукраїнський конкурс учнівської творчості», з метою популяризації творчої спадщини Т.Шевченка, утвердження його духовних заповідей як важливого чинника консолідації суспільства, активізації виховної та патріотичної роботи серед учнівської молоді, збереження і розвиток інтелектуального потенціалу України, державної підтримки талановитої молоді та творчої праці вчителів, викладачів, керівників студій.

Переможцями обласного етапу Всеукраїнського конкурсу „Об’єднаймося  ж, брати мої!” стали учні загальноосвітніх навчальних закладів м. Дрогобича:

Номінація  „Література. Проза”

ІІ місце, Дрич Марія, учениця Дрогобицького педагогічного ліцею.

Керівник: Паньків Ігор Степанович, вчитель української мови і літератури

Дрогобицького педагогічного ліцею.

 

ІІІ місце, Антоник Анастасія, Смуток Богдана, учні ЗОШ І-ІІІ ступенів №1
імені Івана Франка м. Дрогобича.

Керівник: Фаринович Світлана Романівна, вчитель української мови і літератури ЗОШ І-ІІІ ступенів №1 імені Івана Франка м. Дрогобича.

 

Найщиріші вітання переможцям обласного етапу конкурсу та шана вчителям і керівникам, які виплекали таланти!

Спільна співпраця освітян дала свої паростки

11.03.2014 07:51

Заслуженого майстра народної творчості України Мирославу Кот знають не лише як вправну і талановиту майстриню, але як популяризатора української вишивки у всьому світі. На основі її доробку з метою подальшого дослідження декоративно-ужиткового мистецтва під патронатом ректора ДДПУ ім. Ів. Франка, професора Н.В.Скотної 6 грудня 2013 року народилась творча лабораторія «Мистецька Бойківщина». Її керівниками стали члени національної спілки народної творчості України Надія Кузан та Галина Ліщинська-Кравець. З перших днів вони взялися до праці.

А що може бути краще, ніж передати традиції молодим?! Тривала плідна співпраця з учителем трудового навчання ЗОШ №4 Романною Пруською  наштовхнула майстринь на думку організувати спільний творчий проект, якому передував майстер-клас для учнів 10-х класів.

І він відбувся 12 лютого творча лабораторія приймала гостей. Тема «Український рушник» зацікавила усіх, адже навчались різними способами обробляти краї. Ще й рушники на стінах додали дівчатам чималого натхнення. А вмілий педагог доповнила команду фахівців та допомогла своїм ученицям опанувати тонкощі вишивання.

Скільки емоцій, скільки захоплення викликав цей майстер-клас у його учасників! Вправно мандрувала голка полотном, дрібніли нові й нові хрестики – гарнішали дівочі рушники. Ось як про це відгукнулася одна з десятикласниць, Аліна Сизова: «Для нас, для учнів, - це був дуже цікавий та незвичайний урок трудового навчання. Прийшовши до лабораторії, ми побачили величезну кількість вишитих виробів : рушники, сорочки, серветки. Нам розповіли про особливості орнаментів кожного регіону України, про різноманітність рушників та їх призначення і, звичайно, ми дізнались про способи обробки краю виробу. Кожному надали консультацію та допомогу в обробці країв рушника. Також ми могли роздивись зразки вишитих рушників та обрати для себе техніку, якою хочемо вишивати. Це було настільки захоплюючим, що, здається, кожен з нас полюбив вишивку та захотів створити щось власними руками». (фото 1, фото 2)

Вдалий початок «Мистецької Бойківщини» переріс у спільний творчий проекту «А над світом українська вишивка цвіте» .Сподіваємося, що він відбудеться, бо ж уміння, традиції і красу слід плекати саме серед молоді.

Хтось сказав, що вишивка – то кардіограма всього народу. Тому, мабуть, серце забилося частіше в усіх, хто доторкнувся до тої великої ментальної таємниці – народження рушника. Подвійна радість охопила педагогів, адже юні майстрині захопились вишиванням не на день.

Великий син великого народу

11.03.2014 07:33

                                                                         І мене в сім'ї великій

                                                         В сім'ї вольній, новій

                                                              Не забудьте…

                                                                          Т.Г.Шевченко

Тарас Шевченко. З цим іменем сьогодні на планеті іденти­фікується Україна та українці. 200 років минає від того дня, коли українка-кріпачка дала світові генія, але він не віддаляється, а наближається.

Святкування ювілею геніального поета та талановитого художника  Т.Г.Шевченка  у ЗОШ №8 розпочалось із години спілкування у 6 кл «Великий син великого народу» (кл.керівник Харів Л.М.), на яку були запрошені учні 5-9 кл., вчителі, батьки.  У формі усного журналу перегорнули сторінки життя Великого Кобзаря, намагалися відчути  його радощі, біль,  розчарування. Шевченкове слово звучало з вуст дітей, слухали  ніжні  й тужливі мелодії його віршів  у піснях. Захід відбувся 3 березня 2014р. у актовому залі школи, який заздалегідь був оформлений відповідно до тематики (національна символіка, портрет поета, виставка літератури, стіннівки, ілюстрації до творів, дитячі малюнки).

Учні  7-9 кл. представили свої  проекти  (керівник Харів Л.М.),  метою яких було вивчення  життєвого та творчого шляху Т. Г. Шевченка, усвідомлення величі  його як поета,  і як художника :

  • « У всякого своя доля, і свій шлях широкий...» - Гербут М., 7 кл.
  • « І говорило полотно про муки, про його будні і про його свята...» -  Середня Р., Паньків Д.

Багато цікавого матеріалу зібрали уч. 9 кл. Коротчин М. та Якимишин Г.,  працюючи над темою «Музи Генія», розповіли про  особисте життя поета.

Кл. керівник Харів Л.М.  підкреслила , що Т.Г. Шевченко – це символ нашої держави, української культури, так як  англійської – В. Шекспір, польської – А.Міцкевич, німецької – Й.В.Гете. Це постать, яку знає і шанує цілий світ.(фото1, фото 2, фото 3, фото 4, фото 5, фото 6)

 

О.С. Білецька, заступник директора з навчально – виховної роботи Дрогобицької  ЗОШ №8

Серце віддаю дітям

05.03.2014 22:12

Виховання – це постійне духовне спілкування вчителя і учня

В.Сухомлинський

28 лютого 2014р. на базі Дрогобицької СШ №16, опорної школи з національного виховання, проведено круглий стіл на тему «Педагогічна спадщина В.Сухомлинського: теорія і сучасність».

В роботі круглого столу взяли участь гості з кафедри педагогіки ДДПУ ім. І.Франка: О.Вишневський, Т.Пантюк, О.Кубрій, О.Невмержицька, В.Городиська – професори, доценти, кандидати педагогічних наук; методист ММК О.Іваник, вчителі-предметники, класні керівники шкіл мм. Дрогобича і Стебника, голови шкільних методичних об’єднань, творча група класних керівників.

Учасників круглого столу привітав Ю.Модрицький – заступник директора з навчально-виховної роботи СШ №16.

З історичною довідкою про українського педагога, публіциста, поета, письменника В.Сухомлинського виступила модератор круглого столу С.Криса, вчитель СШ №16. Дослідники педагогічної науки запропонували вживати термін «Сухомлиністика», яким користуються дисертанти, викладачі вузів, бібліотекарі.

В своєму виступі «Українська педагогіка на роздоріжжі ХХ ст.» О.Вишневський – патріарх кафедри педагогіки ДДПУ, акцентував на формуванні патріота-характерника, для якого є головним «служіння Богові і Україні».

Пантюк Т.І. звернула увагу на «Систему підготовки до школи у педагогічній спадщині В.Сухомлинського»; Кубрій О.М. на «Розвивальне навчання у педагогічній спадщині В.Сухомлинського»; Невмержицька О.В. на «Навчання життя - як важливий аспект педагогічної спадщини В.Сухомлинського»;     Городиська В.В. на «Питання гендерного виховання у педагогіці В.Сухомлинського».

Власним досвідом ділилися:

голова творчої групи класних керівників Л.Стельмащук, вчитель ЗОШ №11, з проблеми «Виховання всебічно-розвиненої особистості»;

вчитель християнської етики СШ №16 Н.Ільницька - «Роль особи вчителя в духовному житті колективу та особистості»;

керівник Школи молодого виховника Л.Онисько, вчитель Дрогобицької гімназії, - «Поради вчителеві, який починає працювати в школі з класом»;

Творча група класних керівників Т.Степанчук (ЗОШ №17) - «Роль сім’ї у вихованні дітей»;

Творча група класних керівників І.Сеньків (ЗОШ №17) - «Як учити вихованців виховувати самих себе»;

керівник шкільного методичного об’єднання О.Постойко (ЗОШ №4) - «Емоційне та  естетичне виховання учнів»;

керівник міського методичного об’єднання класних керівників С.Криса (СШ №16) «Які якості треба мати педагогу як вихователеві».

Життя переконує, що вихованець – дзеркало вихователя. Діти переростають своїх батьків, учні своїх вчителів. Євромайдан започаткувала студентська молодь, а за три місяці Революція гідності змінила свідомість людей. Учасники круглого столу хвилиною мовчання вшанували пам’ять Небесної сотні – Героїв Майдану, України.

Виступаючі наголошували, що В.Сухомлинський мужньо ставив та успішно розв’язував проблему формування в молоді національного, естетичного світобачення. У душах дітей потрібно прищеплювати кращі народні традиції, які повинні стати святим законом, бо не можна уявити народ без імені, без пам’яті, без історії. У дусі українських культурно-історичних традицій великий педагог констатував, що мудрість є найважливішою прикметою людини: «Тільки той стане справжнім вчителем, хто ніколи не забуває, що він сам був дитиною», «Однією із головних якостей вихователя є людяність, глибока любов до дітей, любов в якій поєднується сердечна ласка з мудрою строгістю і вимогливістю батька, матері».

Учасниками засідання прийнято одностайне рішення продовжити співпрацю з ДДПУ, створити в СШ №16 психолого-педагогічну лабораторію. Підсумки роботи круглого столу підвела представник міського методичного кабінету методист О.М.Іваник, яка  виступила із заключним словом.

О. Іваник,  методист ММК,

С. Криса, керівник ММО класних керівників 

ФОТО 1   ФОТО2   ФОТО3

<< 37 | 38 | 39 | 40 | 41 >>

Шановні колеги, друзі !

      Щиро вітаю вас з великим національним святом – Днем Конституції України !

У 1996 році Верховна Рада України, висловлюючи суверенну волю народу і спираючись на споконвічне прагнення українського державотворення, прийняла Основний Закон – Конституцію України, яка стала реальною і дієвою підвалиною розбудови незалежної демократичної правової держави – повноправної учасниці світового співтовариства.

     Довгий і складний шлях політичного самовизначення засвідчив невмирущу волю українського народу мати свою державність, бути суверенним серед інших народів. Послідовно і мужньо крізь віки йшов до цього український народ. Витоки конституційного мислення йдуть від видатних державотворців – Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Богдана Хмельницького, Пилипа Орлика, Михайла Грушевського, Михайла Драгоманова.

     Це свято кожного з нас, не зважаючи на стать, вік, професію, соціальний стан чи мову. Адже Основний Закон нашої країни гарантує та забезпечує права і обов’язки громадян. Саме людина, її здоров’я, освіта, честь, гідність, недоторканість і безпека є найвищою соціальною цінністю у державі.

    Конституція увійшла у суспільне життя як головний оберіг державності і демократії, гарант незалежності і соборності України. Її найвища юридична сила, верховенство права, політична, економічна та ідеологічна багатоманітність – фундаментальні засади, на яких ґрунтується сьогодення і вибудовується майбутнє українського народу. Це першооснова формування політичних, економічних та духовних реалій нашого суспільства

    Тож нехай це свято додає нам сил та впевненості для досягнення поставлених цілей на благо нашої держави та громади міста.

   Бажаю вам міцного здоров’я, миру, щастя, добра, благополуччя, натхнення та плідної праці в ім’я нашого спільного кращого майбутнього. Хай мир і взаєморозуміння сприяють подальшій розбудові нашої державності, становленню достатку в кожній сім’ї.

Зі святом вас, дорогі земляки!

 

З повагою начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради   П. Сушко




 

Новини

40 нащадків українських емігрантів приїхали з Австралії до Дрогобича, щоб подивитися, де колись вчилися їхні родичі

03.07.2013 20:07

Нещодавно, 1 липня 2013 року, до Дрогобича завітала делегація з австралійського міста Сіднею. Дрогобич у екскурсійному маршруті, який проліг через Київ, Тернопіль, Львів, є неспроста. До далекої Австралії доля закинула багатьох випускників колишньої Дрогобицької гімназії "Рідна школа" (теперішня ЗОШ № 1 ім. І.Франка). Нині на прабатьківщину українських переселенців приїхали їхні діти і внуки.

Гості з далекого континенту приїхали на запрошення дирекції Дрогобицької ЗОШ № 1 ім. І.Франка, яка уже багато років співпрацює із Братською рідною школою ім. Святого Андерея у Сіднеї. Саме навколо цієї недільної школи в Австралії гуртується українська спільнота. Підмурівок тісної культурної співпраці між школами Дрогобича та Сіднею заклала колишня дрогобичанка, випускниця Дрогобицької гімназії, нинішній Почесний голова Братської школи ім. Святого Андрея Елеонора Барчинська.

Близько 40 осіб, серед яких вчителі, учні, батьки, представники духівництва приїхали до України, прагнучи ознайомитися з її культурою, побутом та традиціями. Усі вони – нащадки українських емігрантів у третьому поколінні. Зізнаються, важливо відчути енергетику землі, пізнати той народ, кров якого пульсує у їхніх жилах. Прикметно, що наймолодшому учаснику делегації всього лише 6 років.

Цьогорічні відвідини України присвячені 65-річчю поселення українців на Австралійському континенті.

З хлібом-сіллю і задушевними словами вітали делегацію у школі. Після короткої екскурсії відбулася святкова академія "На відстані душі", під час якої далекі гості споглядали унікальність і самобутність творчості українського народу. Перлини національного танцю яскраво продемонстрували їм вихованці Зразкового дитячого ансамблю пісні і танцю Народного дому ім. І. Франка "Верховинка". Відтак господарів з гостями поєднала задушевна бесіда за круглим столом.

Як зазначила директор ЗОШ № 1 ім. І.Франка Ольга Лужецька, таку численну делегацію з Австралії школа за останні декілька років приймає уже вдруге. Частими є приватні візити - австралійці українського походження приїжджають у пошуках інформації про свої тутешні родини. Трапляється, що саме відомості із шкільного музею допомагають їм за багато років пошуків нарешті знайти свою родовідну лінію.

Гостей із Австралії вітали духовний наставник школи о. Ростислав Мелех, секретар міської ради Тарас Метик, головний спеціаліст відділу освіти міськвиконкому Олег Войцеховський, голова Дрогобицької філії Товариства "Україна - світ" Тимофій Бордуляк, член президія Львівського відділення Товариства "Україна - світ", письменник Роман Пастух, випускник школи №1 Юрій Кульчицький – племінник Елеонори Барчинської, голова Гімназійного братства Лідія Дутко та інші.

Астралійські візитери перебуватимуть на Дрогобиччині лише один день. Крім школи №1, вони відвідають родинне село Івана Франка Нагуєвичі Крім яскравої палітри вражень, гості повезуть подаровані у школі ляльки-мотанки. Вдома, за далеким океаном, ці барвисті символи української культури нагадуватимуть про ту землю, з якої колись простяглося у світ коріння їхнього роду.

Іван Тихий 

Серед переможців конкурсу «Молодь тестує якість» - учень Дрогобицької гімназії

19.06.2013 22:53

13 червня 2013 року в місті Києві у приміщені Міністерства освіти і науки  було проведено нагородження школярів, які перемогли у Конкурсі з молодіжного споживчого тестування «Молодь тестує якість».

Серед переможців у спеціальній номінації «За споживчу вимогливість» – учень Дрогобицької гімназії  Стефанів Сергій, який підготував під керівництвом вчителя економіки Малинівського Андрія Івановича науково-дослідницьку роботу «Зробимо крок до якісного телебачення».

Споживча освіта існує в Україні вже шостий рік поспіль завдяки курсу «Основи споживчих знань», що був розроблений у 2008 в рамках партнерства Міністерства освіти і науки України та Спільного проекту ЄС та ПРООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання.

Цього року конкурс зі шкільного споживчого тестування проводиться вп’яте. Залучення школярів до активного та свідомого споживання є вже багато років частиною навчального процесу в країнах Європи. Споживчі організації є зазвичай ініціаторами таких конкурсів; вони надають інформаційну, організаційну та ідейну підтримку молоді, яка прагне до активних дій в оволодінні інформацією про реалії ринкової економіки. Організатором конкурсу є Благодійна організація «Центр споживчих ініціатив». Постійними та незмінними партнерами конкурсу є ПАТ «Бель Шостка Україна», торгівельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому», що відзначать дітей у призових та спеціальних номінаціях «За споживчу вимогливість».

Цього року учасниками конкурсу подано більш ніж 200 індивідуальних та групових робіт, що виконувалися школярами самостійно. Найпопулярнішими темами серед учнівської молоді цього року були: послуги, побутова техніка, молоко та молочні продукти, солодощі, шкільні приладдя, якість послуг мобільних операторів, Інтернет. Не оминули увагою школярі й косметичні вироби, засоби гігієни, шкільні зошити та канцелярське приладдя тощо. Молодих дослідників також хвилює якість продуктів, які діти споживають щодня: солодкі газовані напої, хлібобулочні вироби, йогурти. Особливу увагу школярі приділили цього разу сфері послуг, зокрема, фінансових.

Прийом польської делегації учителів-методистів та керівників осередків удосконалення учителів

18.06.2013 21:30

14 червня 2013 року відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради приймав польську делегацію учителів-методистів та керівників осередків удосконалення вчителів. Метою візиту було ознайомлення з системою підвищення кваліфікації педагогічних працівників на рівні методичного кабінету. Зустрічав польську делегацію начальник відділу освіти Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович.

Гості мали можливість поспілкуватись  з методистами міського методичного кабінеті  у форматі «круглого столу» з питань організації науково-методичної роботи в місті.  Завідувач ММК Марчук Галина Григорівна презентувала структуру методичної роботи  в мм. Дрогобичі та Стебнику. Сисин Олеся Іванівна, методист ММК,  закцентувала увагу на методичному супроводі  атестації педагогічних працівників. Про виховання християнської культури засобами проектної діяльності розповіла методист Розумна Людмила Михайлівна.  Гевко Ярослав Йосипович, методист ММК, зупинився на питанні формування та розвитку ІКТ-компетентностей педагогів мм. Дрогобича та Стебника. Яремко Ольга Петрівна ознайомила польських колег  із досвідом організації роботи  з обдарованими дітьми в місті. Гості мали можливість взяти участь у майстер-класі вчителя музичного мистецтва Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 4 Антоник Наталії Володимирівни, лауреата ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2013» у номінації «музичне мистецтво».

Польська делегація відвідала ряд навчальних закладів міста. Зокрема, побувала у Дрогобицькому педагогічному ліцеї. Директор ліцею Заяць Ольга Василівна розповіла про здобутки педагогічного та учнівського колективів свого навчального закладу.  Гості відвідали і  Дрогобицьку спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №2. Директор школи  Панькевич Лариса Іванівна розповіла про  участь свого навчального закладу  у міжнародних проектах. (фото1, фото2, фото3)

Для іноземних гостей було організовано екскурсію вулицями старого Дрогобича. Вони мали також можливість  відвідати пам'ятку галицької дерев'яної архітектури кінця XV - початку XVI століть - церкву Святого Юра.

Представники польської делегації та працівники відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради домовилися і надалі продовжувати  співпрацю та здійснювати обмін досвідом роботи з питань підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів. Гостям були вручені пам’ятні сувеніри. Польські колеги залишились задоволені  результатом зустрічі та з гарними враженнями залишили наше місто.

Вітання!

07.06.2013 16:04

Вітаємо усіх педагогічних працівників,  відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради та адміністраторів сайту Освіта Дрогобича з початком роботи. Знаємо, що кожен, хто обирає педагогічний фах, бере на себе відповідальність за тих, кого вчить і виховує, разом з тим відповідає за самого себе, свою професійну підготовку, своє право носити таке високе й почесне звання. В умовах суперечливого сьогодення все це здається непросто. Та радує те, що, незважаючи ні на що, свій обов’язок ви виконуєте гідно, завжди були і залишаєтесь головним світочем у всебічному житті дитини, даруючи їй тепло свого серця, скарби своїх знань. Висловлюємо вам сердечну вдячність за невтомну працю, за великий талант і благородне покликання сіяти мудрість і знання. Бажаємо вам, дорогі працівники, відчуття повноти й неповторності життя, здоров’я, невичерпних творчих сил, натхнення, щастя й людської шани. Нехай у всіх ваших починаннях буде супутником успіх!

З повагою розробники сайту

Майстри педагогічної праці

16.04.2013 00:49

«При майстрах якось легше. Вони – як Атланти. Держать небо на плечах. Тому i є висота», – писала наша відома сучасниця Ліна Костенко.
Такими майстрами педагогічної праці є вчителі-переможці Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності «Вчитель року» та «Класний керівник року».
Метою конкурсів є виявлення і підтримка творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.
Основні завдання конкурсів: піднесення ролі вчителя у суспільстві й підвищення престижності цієї професії; привернення уваги громадськості, органів влади до проблем освіти; поширення передового педагогічного досвіду; сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року», як професійне змагання кращих педагогів України, був започаткований на виконання Указу Президента від 29 червня 1995 р. № 489. Він проходить щорічно у п’яти номінаціях. Зокрема, у 2012-2013 навчальному році конкурс «Учитель року-2013» проводився в номінаціях: «Інформатика»; «Музичне мистецтво»; «Російська мова»; «Фізика»; «Французька мова».
Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року» проводить Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти спільно з Інститутом проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Конкурс буде проводитися один раз на три роки, починаючи з 1 вересня 2012 року.
Переможцями І туру (міського) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Інформатика» стали вчитель Дрогобицької ЗОШ № 17 Мазурик Лариса Орестівна, у номінації «Музичне мистецтво» – вчитель ЗОШ № 4 Антоник Наталія Володимирівна, у номінації «Фізика» – директор Дрогобицької ЗОШ № 5 Юрків Андрій Степанович. Вчитель Дрогобицької ЗОШ № 15 Новосільська Наталія Володимирівна зайняла ІІ місце у І турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Музичне мистецтво», ІІІ місце присвоєно вчителю інформатики Дрогобицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Удич Ірині Володимирівні.
За підсумками ІІ (обласного) туру Всеукраїнських конкурсів «Класний керівник року», «Вчитель року-2013» визнано переможцями у номінації «Класний керівник загальноосвітніх навчальних закладів міст обласного значення» вчителя Дрогобицької гімназії Онисько Любов Степанівну, лауреатами у номінації «Фізика» – учителя фізики ЗОШ № 5 м. Дрогобича Юрківа Андрія Степановича, у номінації «Музичне мистецтво» – учителя музичного мистецтва ЗОШ № 4 м. Дрогобича Антоник Наталію Володимирівну.
28 березня у Дрогобичі в Палаці школяра відбулося свято пошанування переможців і лауреатів обласного туру всеукраїнських конкурсів фахової майстерності. Зі вступним словом виступила завідувач міського методичного кабінету Марчук Галина Григорівна. На святі був присутній начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович, який привітав переможців конкурсів і вручив їм грамоти відділу освіти.
В ході заходу Онисько Л.С. презентувала систему виховної роботи класного керівника, розповіла про реалізовані нею проекти, розробки практичних справ з учнями та їх батьками. Антоник Н.В. провела майстер-клас «Я роблю так!». Про особливості цьогорічного конкурсу «Вчитель року» розповів Юрків А.С. Вчителям довелось в рамках конкурсу виконати творчу (практичну) роботу, яка залежала від специфіки предмету; пройти співбесіду, провести майстер-клас та виконати роботу з перевірки фахової майстерності та навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій у практичній діяльності вчителя. Під час свята виконувались музичні номери у постановці вихованців Палацу школяра, Дрогобицької гімназії, Дрогобицької ЗОШ № 4. За сприяння голови міської профспілкової організації педагогічних працівників Гука О.З. вчителям були вручені пам’ятні подарунки.
Традиційний конкурс педагогічної майстерності – це не тільки серйозне творче випробування для вчителів. Його проведення сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значущість професії вчителя в житті країни та для її майбутнього.
Запрошуємо творчих вчителів до участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року-2014», який проводитиметься у новому навчальному році у номінаціях: математика, географія, правознавство, хімія, початкові класи.
У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючого покоління. Тож бажаємо учителям нових досягнень у нелегкій, але важливій справі виховання дітей.

Г. Марчук,
завідувач міського методичного кабінету
відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради

Зображено: 1 - 5 з 5