ДАРУЙ ДОБРО
25.03.2015 17:52
Учітеся, брати мої, думайте, читайте, І чужому научайтесь, й свого не цурайтесь!
Не забуде крові Отчизна,
Що пролита за неї в боях.
Кров у зрадника — це трутизна.
Кров героя — горить в серцях!
Учні та вчителі ЗОШ І-ІІІ ступенів № 15 м. Дрогобича з великою радістю зустріли в стінах навчального закладу мужнього та героїчного воїна АТО, який захищає нашу Батьківщину, Олега Ільчука. Це надзвичайно позитивна та патріотична людина, яка своєю щирістю та міццю духу спромоглася вмить підняти і наш бойовий дух. З перших же слів нашого гостя стало очевидним те, що він така ж проста людина, як і ми всі. Олег – доброволець, який власним прикладом показує нам, що таке патріотизм, вірність, мужність, любов до Батьківщини. Його розповіді підняли нашу віру в себе, в перемогу, в Україну. Своїми доступними словами Олег багатьох із нас змусив ще раз переосмислити те, що відбувається в нашій Батьківщині та усвідомити: якщо не ми, то ніхто інший її обороняти не стане. До того ж, якщо ми не будемо виявляти активну громадянську позицію, то і всередині нашої держави й надалі абсолютно нічого не змінюватиметься. Віримо в те, що все буде добре. Ми – ПЕРЕМОЖЕМО! Розповідь безпосереднього учасника бойових дій на сході не залишила байдужим жодного присутнього в актовій залі.
Безперечно, такі зустрічі є дуже корисними як для молоді, так і для самих бійців, адже тоді зникають будь-які посередники та відстань між територією воєнних дій та спокою, і ми можемо засвідчити свою підтримку нашим захисникам, а вони – розповісти нам ту правду, яку мають право поширювати.
Солдати! Воїни! Чекаємо вас додому
І віримо, настане скоро час,
Коли ми відсвяткуємо перемогу.
Щодня ми молимось за Вас!
Будз М.П., педагог-організатор
20 березня 2015 р. з метою формування у старшокласників умінь на високому науковому рівні викласти та довести свою точку зору з приводу тієї чи іншої історичної події, наукової роботи, даних архівного документа та обговорювати її в наукових дискусіях Дрогобицьким міським науковим товариством «МАН» було проведено міський турнір юних істориків. В турнірі взяли участь школярі ЗОШ №1, СШ №2, ЗОШ №3 ЗОШ №4,ЗОШ №5, ЗОШ №10, ЗОШ №14, ЗОШ №15, ЗОШ №16, ЗОШ №17, ЗОШ №18, гімназії.
За рішенням журі присуджено:
Перше місце
команді гімназії (вчитель Сливінська О.М. )
Друге місце
команді ЗОШ №1 (вчитель Півала О.Т.)
команді ЗОШ №17 (вчитель Гушовата М.П.)
команді ЗОШ №10 (вчитель Захарія Л.А.)
Третє місце
команді ЗОШ №4 (вчитель Мідик Г.Р.)
Кращими гравцями були:
Лук’янченко Антон (гімназія), Кізло Олександр (гімназія), Розлуцький Ігор (ЗОШ №17), Яцуляк Ольга (ЗОШ №1), Солтисяк Юлія (ЗОШ №4), Дзіндзюра Марта (ЗОШ №10), Паньків Іларіон (ЗОШ №15), Воят Богдана (ЗОШ №16), Грицай Діана (ЗОШ №10), Бірюкова Анна (ЗОШ №4), Федуняк Роман (СШ №2), Нога Христина (ЗОШ №14), Будинкевич Юлія (ЗОШ №14), Оринчак Тетяна (ЗОШ №14), Кахнич Діана (ЗОШ №17).
Організатори турніру вдячні членам журі, викладачам Дрогобицького державного педагогічного університету за співпрацю, а саме:
Білій Світлані Ярославівні, доценту кафедри давньої історії України та спеціальних історичних дисциплін, Меньку Василю Ігоровичу, викладачу кафедри давньої історії України та спеціальних історичних дисциплін, Лозинській Ірині Григорівні, доценту кафедри Всесвітньої історії, Комарницькому Ярославу Михайловичу, доценту, кандидату історичних наук, Тиміш Лідії Ігорівні, доценту, кандидату історичних наук.
Команда у сладі: Лук’янченка Антона (гімназія), Розлуцького Ігоря (ЗОШ №17), Яцуляк Ольги (ЗОШ №1), Кізло Олександра (гімназія), Солтисяк Юлії (ЗОШ №4)
та керівником Мідик Ганною Романівною представлятимуть місто Дрогобич на обласному турнірі юних істориків.
Пилипів Наталія Вікторівна
методист по роботі з обдарованою молоддю
Палацу дитячої та юнацької творчості м.Дрогобича
11 березня 2015р. в Дрогобицькій гімназії відбувся семінар заступників директорів ЗНЗ з виховної роботи на тему: «Особливості формування ціннісних орієнтацій в учнівському середовищі».
Методист ММК Олена Іваник у своєму виступі сформулювала значення виховної системи школи у формуванні ціннісних орієнтацій учнів, зазначила, що навчально-виховний процес спрямований на отримання знань, формування компетентностей та ціннісних орієнтацій. Підсумувала доповідь словами А.Ейнштейна: «Моральність – основа всіх людських цінностей».
Що робить людину Людиною, що впливає на становлення особистості, яке її основне призначення і як зробити правильний вибір? – над такими питаннями розмірковувала п.Галина Соневицька, заступник директора з виховної роботи Дрогобицької гімназії.
До уваги учасників семінару вчителі гімназії представили Панораму педагогічних ідей:
· У сучасному складному світі, який «відкрив шлюзи хаосу» необхідно «озброїти» дітей орієнтирами, визначити пріоритети, допомогти усвідомити їхню вартісність і значущість, індивідуальність. З цією метою психолог гімназії п.Наталія Файчак запропонувала нам виконати творче завдання – стати дизайнером власної футболки, яка була би своєрідною саморекламою господаря і підкреслювала його індивідуальність.
· Вчитель української літератури п.Світлана Дорик презентувала калейдоскоп виховних справ у своєму класі.
· Вчитель образотворчого мистецтва п.Людмила Волотко представила індивідуальну виставку художніх робіт учениці 4(8)-В класу Грици Вікторії із серії «Коні». Ця виставка є свідченням систематичної роботи з обдарованими дітьми, що є однією з основних ознак особистісно орієнтованого навчання.
· Разом з програмками учасники семінару отримали обереги у вигляді мішечків, вишиті руками гімназистів під керівництвом вчителя трудового навчання п.Дарії Цимейко. Обереги «Шляховик» та «Символ зцілення» зможуть захистити, коли ви перебуваєте в дорозі, а також від різних хвороб. У кожному мішечку знаходились молитви до Святих, які відповідали іменам учасників семінару. Образки привезені з церкви св.Анни (м.Борислав), де знаходяться мощі Святих, до яких були прикладені молитви.
· Оптимістичною крапкою роботи міні-тренінгу стало створення «психологічної футболки» з висловами зсередини: «Я – особистість!», «Я – не самотній острівець, «Я – Божа дитина!», «Я – джерело радості!», «Я – люблю життя!», «Я вірю в себе!», «Життя прекрасне!». Хто носитиме таку футболку, зможе зреалізувати себе, стати вартісним, щасливим!
Присутні стали свідками незвичного дійства – імпровізованої арт-вітальні, де зібрались дивовижні гості – герої літературних творів: Ліхтарник,Омар Хайям, художник, Фауст, Поет і Муза, Поліанна. Вони розмірковували над вічними питаннями буття, намагалися пізнати у чому сенс людського існування, бути чи існувати, чи добро і краса мають опиратися злу? Організатори арт-студії вчителі світової літератури п.Олена Ващенко і п.Наталія Файчак продемонстрували високу педагогічну майстерність та вміння зорганізовувати учнів до творчого процесу.
У концертній програмі під назвою «Гімназійне мереживо» прозвучали пісні «Емігрант», «Пісня на добро», «Ми за МИР» тощо, що перегукувалися із нашим сьогоденням. Фрагменти із беаній вирізнялися оригінальністю та неповторністю. А думки ведучої про вічні цінності торкалися кожного серця. Режисерами концертної програми виступили вчителі музики п.Віра Романюк, п.Галина Соневицька та педагог-організатор Тетяна Іванців.
О.Іваник, методист ММК
Г.Соневицька, заступник
директора Дрогобицької гімназії
Якщо ми не знаходимо спокою у собі,
безнадійно його шукати будь-де.
Ларошфуко
Нещодавно у Дрогобицькій гімназії відбулось чергове засідання школи психолога. В засіданні взяли участь практичні психологи та соціальні педагоги загальноосвітніх навчальних закладів мм. Дрогобича і Стебника. Тема засідання є актуальною: «Синдром професійного вигорання – загрози та методи його профілактики».
Сучасний освітній простір вимагає від педагога високого професіоналізму. Кожний день, кожний урок, кожний захід вимагає від нього не лише знань але й максимальної мобілізації душевних і фізичних сил. В наш складний час – щодня струни душі педагога вібрують на межі – соціальні катаклізми в державі, перевантажені шкільні програми, матеріальні та особистісні проблеми.
Як зберегти стабільність в емоційному стані та не в втратити свій професіоналізм і творчий потенціал? Як забезпечити психологічну «самопоміч»? Що робити, коли «сил не вистачає ні на що»? Як запобігти синдром професійного вигорання? Саме про це йшла мова під час тренінгу, який підготувала керівник методичного об’єднання практичних психологів і соціальних педагогів Свойкіна Н.Б.
Працівники психологічної служби сучасного навчального закладу покликані не лише за своїми посадовими обов’язками, але й за покликом душі, здійснювати психолого-педагогічний супровід педагога в умовах освітнього процесу. Перш, ніж надавати професійну допомогу педагогам, практичний психолог повинен добре володіти інформацією з проблеми, діагностичним інструментарієм та методами профілактики, а найголовніше - вони мають бути готовими активно це використовувати в своїй роботі.
Учасникам засідання було запропоновано виявити обізнаність з проблемою під час мозкового штурму. Через синтез думок педагогів було визначено основні фактори ризику, що впливають, на розвиток «синдрому професійного вигорання». В ході мозкового штурму було чітко визначено що таке «професійне вигорання», «синдром професійного вигорання», «стадії синдрому професійного вигорання», «група ризику синдрому професійного вигорання».
Особливий акцент Свойкіною Н.Б. було здійснено на стадіях синдрому вигорання (у відповідності до моделі К. Маслач та С.Джексона), особливостях симптоматики професійного вигорання (психофізичних, соціально-психологічних, поведінкових).
В роботі з особистісними проблемами педагогічних працівників дуже важливо виявити та активно використовувати наявні внутрішні ресурси –
якості, що допомагають фахівцеві уникнути професійного вигорання. Практичні психологи були одностайними в тому, що саме це є найефективнішим у профілактичній роботі з педагогами.
В ході тренінгу практичні психологи виробили покрочно стратегію психолого-педагогічної діяльності у профілактиці синдрому професійного вигорання:
- Психологічна просвіта як форма ознайомлення педагогів з чинниками попередження професійного вигорання.
- Діагностика та психологічний супровід педагога із проявами синдрому професійного вигорання
- Інтерактивні форми роботи з педагогами (індивідуальне та групове консультування)
- Тренінги як форма виявлення та активного використання внутрішніх ресурсів і творчого потенціалу.
Особливо хочеться відмітити, що в роботі школи психолога завжди сприяє адміністрація гімназії. Засідання відбувалось у комфортних умовах, було надано можливість використовувати ІКТ.
Матеріали тренінгу буде розміщено на сайті відділу освіти.
Разумна Л.М. , методист ММК
Повага до особистості - пріоритетний принцип розвитку сучасного цивілізованого суспільства й освіти зокрема. Особливу увагу в цьому напрямку варто приділити саме дитині: навчити її відстоювати свої права та поважати права інших.
На запит сьогодення важливе місце правовій освіті відведено в регіональній програмі розвитку дитини дошкільного віку «Українське дошкілля» - вперше введено підрозділ «Основи правового виховання» з середнього дошкільного віку. Саме тому ознайомлення педагогів та батьків з правами дитини, визнання положень Конвенції про права дитини як основи освітнього простору дитини - завдання надзвичайної ваги. Успішно розв’язати ці завдання можна лише за тісної взаємодії дошкільного закладу і родини.
Нещодавно в дошкільному начальному закладі № 19 " Полуничка " відбулося міське методичне об’єднання практичних психологів ДНЗ мм. Дрогобича і Стебника. Практичний психолог Слотило Віра Несторівна підготувала і провела семінар з елементами тренінгу " Щасливе дитинство - право дитини".
Слухачі методичного об’єднання стали учасниками спільне навчання педагогів і батьків засобами інтерактивних технологій. Метою семінару було привернути увагу учасників освітньо-виховного процесу до проблеми правової освіти дошкільнят, активізувати їх на творчий пошук найоптимальніших засобів та прийомів виховання у дітей ціннісного ставлення до оточуючих, формування поваги та самоповаги, сприяти тісній взаємодії у створенні комфортного простору для особистості дитини..
Тема була вибрана не випадково. Саме у час соціальних потрясінь та порушення ієрархії моральних цінностей цей захід дав змогу кожному учаснику виробити власні ментальні вміння, і, не тільки правильно перетворити проблему на знання, а й віднайти шляхи ефективного їх застосування.
Віра Несторівна добре продумала хід тренінгу, вдало підібрала інтерактивні вправи: «Знайомство», «Мої очікування», «Мікрофон», «Чи знаєте ви Конвенцію про права дитини», «Меморандум», «Зверни увагу», колаж «Щаслива дитина», «Побажання». Такі форми роботи дозволили практичному психологу продемонструвати готовність як педагогів так і батьків виробляти спільні дії.
З особливим інтересом батьки і педагоги слухали інформаційне повідомлення «Державні документи про права та обов'язки дітей». В обговоренні отриманої інформації всі учасники дійшли спільної думки: дитина буде поважати права інших людей, якщо будуть поважитись її права. В спілкуванні практичного психолога і учасників визначилось пріоритетне завдання дорослих, які займаються вихованням дитини – сформувати початкові правові знання, створити для неї безпечне середовище.
Під час виконання творчих завдань, таких як " Меморандум" , " Щаслива дитина" кожен мав змогу побувати і творчим витівником, і висококласним продюсером, і художником. Для педагогів та батьків не склало жодних проблем створити і програти ситуацію «Зверни увагу», обговорити і визначити шляхи до серця дитини. А найголовніше – у всіх без винятку яскраво виразилось бажання і готовність до співпраці у правовому вихованні дошкільників..
Високу оцінку своєї діяльності отримала Віра Несторівна від своїх колег, практичних психологів ДНЗ. Захаряк Л.І. (ДНЗ № 2) відзначила активність, ерудицію, гнучкість мислення педагогів та батьків. Берчук В.С. (ДНЗ № 20) вказав на ефективну структуру тренінгу, гармонійне поєднання вправ, стиль взаємодії практичного психолога і учасників тренінгу. Кіт А.Р. (ДНЗ № 6), відмітила, що Вірі Несторівні вдалося досягти поставленої мети , про це засвідчили високий рівень зацікавленості і активної позиції батьків.
Петришин Г.Я.( ДНЗ № 11), Петрик М. С. (ДНЗ № 26) висловили думку, що в дошкільному навчальному закладі вдалося налагодити тісну співпрацю педагогів та батьків, про що свідчить єдність ідей і думок учасників тренінгу
Особливо необхідно наголосити на виступі завідувача ДНЗ № 19 Коваль О.С., в якому прозвучали теплі слова розуміння та підтримки в адресу практичного психолога, батьків та вихователів. Особливо вразила кожного історія для душі Бруно Ферреро «Розмова дитини з Богом», з якою звернулась до усіх присутніх Ольга Степанівна, і яка зачепила струни душі кожного.
Старух Н.І. (ДНЗ № 15, керівник ММО) подякувала педагогічному колективу та Вірі Несторівні за цікавий тренінг. Вона наголосила на тому, що завдання дорослих - створити такі умови, за яких дитина могла б жити і розвиватися повноцінно, а головне бути щасливою .
В підсумку роботи методичного об’єднання методист ММК Разумна Л.М. звернула увагу на психологічні аспекти правового виховання дітей в умовах дошкільного навчального закладу, дала високу оцінку проведення семінару і в черговий раз наголосила: "Прав дотримується той, хто їх знає". Важливо здійснювати роботу з урахуванням принципів системності, наступності, з урахуванням вікових особливостей дітей , що в подальшому обов’язково дасть свої плоди.
Сучасні батьки відкриті до спілкування, відверті і прозорі, а це одна з вагомих складових успіху у справі виховання. Саме через систему освіти держава може навчати дитину відстоювати свої права та поважати права інших. Щасливі діти – у щасливих батьків !
Старух Н.І., керівник м/о практичних психологів ДНЗ № 15
Разумна Л.М., методист ММК
Шановні колеги, друзі !
Щиро вітаю вас з великим національним святом – Днем Конституції України !
У 1996 році Верховна Рада України, висловлюючи суверенну волю народу і спираючись на споконвічне прагнення українського державотворення, прийняла Основний Закон – Конституцію України, яка стала реальною і дієвою підвалиною розбудови незалежної демократичної правової держави – повноправної учасниці світового співтовариства.
Довгий і складний шлях політичного самовизначення засвідчив невмирущу волю українського народу мати свою державність, бути суверенним серед інших народів. Послідовно і мужньо крізь віки йшов до цього український народ. Витоки конституційного мислення йдуть від видатних державотворців – Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Богдана Хмельницького, Пилипа Орлика, Михайла Грушевського, Михайла Драгоманова.
Це свято кожного з нас, не зважаючи на стать, вік, професію, соціальний стан чи мову. Адже Основний Закон нашої країни гарантує та забезпечує права і обов’язки громадян. Саме людина, її здоров’я, освіта, честь, гідність, недоторканість і безпека є найвищою соціальною цінністю у державі.
Конституція увійшла у суспільне життя як головний оберіг державності і демократії, гарант незалежності і соборності України. Її найвища юридична сила, верховенство права, політична, економічна та ідеологічна багатоманітність – фундаментальні засади, на яких ґрунтується сьогодення і вибудовується майбутнє українського народу. Це першооснова формування політичних, економічних та духовних реалій нашого суспільства
Тож нехай це свято додає нам сил та впевненості для досягнення поставлених цілей на благо нашої держави та громади міста.
Бажаю вам міцного здоров’я, миру, щастя, добра, благополуччя, натхнення та плідної праці в ім’я нашого спільного кращого майбутнього. Хай мир і взаєморозуміння сприяють подальшій розбудові нашої державності, становленню достатку в кожній сім’ї.
Зі святом вас, дорогі земляки!
З повагою начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради П. Сушко
Нещодавно, 1 липня 2013 року, до Дрогобича завітала делегація з австралійського міста Сіднею. Дрогобич у екскурсійному маршруті, який проліг через Київ, Тернопіль, Львів, є неспроста. До далекої Австралії доля закинула багатьох випускників колишньої Дрогобицької гімназії "Рідна школа" (теперішня ЗОШ № 1 ім. І.Франка). Нині на прабатьківщину українських переселенців приїхали їхні діти і внуки.
Гості з далекого континенту приїхали на запрошення дирекції Дрогобицької ЗОШ № 1 ім. І.Франка, яка уже багато років співпрацює із Братською рідною школою ім. Святого Андерея у Сіднеї. Саме навколо цієї недільної школи в Австралії гуртується українська спільнота. Підмурівок тісної культурної співпраці між школами Дрогобича та Сіднею заклала колишня дрогобичанка, випускниця Дрогобицької гімназії, нинішній Почесний голова Братської школи ім. Святого Андрея Елеонора Барчинська.
Близько 40 осіб, серед яких вчителі, учні, батьки, представники духівництва приїхали до України, прагнучи ознайомитися з її культурою, побутом та традиціями. Усі вони – нащадки українських емігрантів у третьому поколінні. Зізнаються, важливо відчути енергетику землі, пізнати той народ, кров якого пульсує у їхніх жилах. Прикметно, що наймолодшому учаснику делегації всього лише 6 років.
Цьогорічні відвідини України присвячені 65-річчю поселення українців на Австралійському континенті.
З хлібом-сіллю і задушевними словами вітали делегацію у школі. Після короткої екскурсії відбулася святкова академія "На відстані душі", під час якої далекі гості споглядали унікальність і самобутність творчості українського народу. Перлини національного танцю яскраво продемонстрували їм вихованці Зразкового дитячого ансамблю пісні і танцю Народного дому ім. І. Франка "Верховинка". Відтак господарів з гостями поєднала задушевна бесіда за круглим столом.
Як зазначила директор ЗОШ № 1 ім. І.Франка Ольга Лужецька, таку численну делегацію з Австралії школа за останні декілька років приймає уже вдруге. Частими є приватні візити - австралійці українського походження приїжджають у пошуках інформації про свої тутешні родини. Трапляється, що саме відомості із шкільного музею допомагають їм за багато років пошуків нарешті знайти свою родовідну лінію.
Гостей із Австралії вітали духовний наставник школи о. Ростислав Мелех, секретар міської ради Тарас Метик, головний спеціаліст відділу освіти міськвиконкому Олег Войцеховський, голова Дрогобицької філії Товариства "Україна - світ" Тимофій Бордуляк, член президія Львівського відділення Товариства "Україна - світ", письменник Роман Пастух, випускник школи №1 Юрій Кульчицький – племінник Елеонори Барчинської, голова Гімназійного братства Лідія Дутко та інші.
Астралійські візитери перебуватимуть на Дрогобиччині лише один день. Крім школи №1, вони відвідають родинне село Івана Франка Нагуєвичі Крім яскравої палітри вражень, гості повезуть подаровані у школі ляльки-мотанки. Вдома, за далеким океаном, ці барвисті символи української культури нагадуватимуть про ту землю, з якої колись простяглося у світ коріння їхнього роду.
Іван Тихий
13 червня 2013 року в місті Києві у приміщені Міністерства освіти і науки було проведено нагородження школярів, які перемогли у Конкурсі з молодіжного споживчого тестування «Молодь тестує якість».
Серед переможців у спеціальній номінації «За споживчу вимогливість» – учень Дрогобицької гімназії Стефанів Сергій, який підготував під керівництвом вчителя економіки Малинівського Андрія Івановича науково-дослідницьку роботу «Зробимо крок до якісного телебачення».
Споживча освіта існує в Україні вже шостий рік поспіль завдяки курсу «Основи споживчих знань», що був розроблений у 2008 в рамках партнерства Міністерства освіти і науки України та Спільного проекту ЄС та ПРООН «Спільнота споживачів та громадські об’єднання.
Цього року конкурс зі шкільного споживчого тестування проводиться вп’яте. Залучення школярів до активного та свідомого споживання є вже багато років частиною навчального процесу в країнах Європи. Споживчі організації є зазвичай ініціаторами таких конкурсів; вони надають інформаційну, організаційну та ідейну підтримку молоді, яка прагне до активних дій в оволодінні інформацією про реалії ринкової економіки. Організатором конкурсу є Благодійна організація «Центр споживчих ініціатив». Постійними та незмінними партнерами конкурсу є ПАТ «Бель Шостка Україна», торгівельна мережа «Фокстрот. Техніка для дому», що відзначать дітей у призових та спеціальних номінаціях «За споживчу вимогливість».
Цього року учасниками конкурсу подано більш ніж 200 індивідуальних та групових робіт, що виконувалися школярами самостійно. Найпопулярнішими темами серед учнівської молоді цього року були: послуги, побутова техніка, молоко та молочні продукти, солодощі, шкільні приладдя, якість послуг мобільних операторів, Інтернет. Не оминули увагою школярі й косметичні вироби, засоби гігієни, шкільні зошити та канцелярське приладдя тощо. Молодих дослідників також хвилює якість продуктів, які діти споживають щодня: солодкі газовані напої, хлібобулочні вироби, йогурти. Особливу увагу школярі приділили цього разу сфері послуг, зокрема, фінансових.
14 червня 2013 року відділ освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради приймав польську делегацію учителів-методистів та керівників осередків удосконалення вчителів. Метою візиту було ознайомлення з системою підвищення кваліфікації педагогічних працівників на рівні методичного кабінету. Зустрічав польську делегацію начальник відділу освіти Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович.
Гості мали можливість поспілкуватись з методистами міського методичного кабінеті у форматі «круглого столу» з питань організації науково-методичної роботи в місті. Завідувач ММК Марчук Галина Григорівна презентувала структуру методичної роботи в мм. Дрогобичі та Стебнику. Сисин Олеся Іванівна, методист ММК, закцентувала увагу на методичному супроводі атестації педагогічних працівників. Про виховання християнської культури засобами проектної діяльності розповіла методист Розумна Людмила Михайлівна. Гевко Ярослав Йосипович, методист ММК, зупинився на питанні формування та розвитку ІКТ-компетентностей педагогів мм. Дрогобича та Стебника. Яремко Ольга Петрівна ознайомила польських колег із досвідом організації роботи з обдарованими дітьми в місті. Гості мали можливість взяти участь у майстер-класі вчителя музичного мистецтва Дрогобицької спеціалізованої школи І-ІІІ ступенів № 4 Антоник Наталії Володимирівни, лауреата ІІІ туру Всеукраїнського конкурсу «Вчитель року-2013» у номінації «музичне мистецтво».
Польська делегація відвідала ряд навчальних закладів міста. Зокрема, побувала у Дрогобицькому педагогічному ліцеї. Директор ліцею Заяць Ольга Василівна розповіла про здобутки педагогічного та учнівського колективів свого навчального закладу. Гості відвідали і Дрогобицьку спеціалізовану школу І-ІІІ ступенів №2. Директор школи Панькевич Лариса Іванівна розповіла про участь свого навчального закладу у міжнародних проектах. (фото1, фото2, фото3)
Для іноземних гостей було організовано екскурсію вулицями старого Дрогобича. Вони мали також можливість відвідати пам'ятку галицької дерев'яної архітектури кінця XV - початку XVI століть - церкву Святого Юра.
Представники польської делегації та працівники відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради домовилися і надалі продовжувати співпрацю та здійснювати обмін досвідом роботи з питань підвищення рівня педагогічної майстерності вчителів. Гостям були вручені пам’ятні сувеніри. Польські колеги залишились задоволені результатом зустрічі та з гарними враженнями залишили наше місто.
З повагою розробники сайту
«При майстрах якось легше. Вони – як Атланти. Держать небо на плечах. Тому i є висота», – писала наша відома сучасниця Ліна Костенко.
Такими майстрами педагогічної праці є вчителі-переможці Всеукраїнських конкурсів фахової майстерності «Вчитель року» та «Класний керівник року».
Метою конкурсів є виявлення і підтримка творчої праці вчителів, підвищення їх професійної майстерності, популяризації педагогічних здобутків.
Основні завдання конкурсів: піднесення ролі вчителя у суспільстві й підвищення престижності цієї професії; привернення уваги громадськості, органів влади до проблем освіти; поширення передового педагогічного досвіду; сприяння творчим педагогічним пошукам, удосконаленню фахової майстерності вчителя.
Всеукраїнський конкурс «Учитель року», як професійне змагання кращих педагогів України, був започаткований на виконання Указу Президента від 29 червня 1995 р. № 489. Він проходить щорічно у п’яти номінаціях. Зокрема, у 2012-2013 навчальному році конкурс «Учитель року-2013» проводився в номінаціях: «Інформатика»; «Музичне мистецтво»; «Російська мова»; «Фізика»; «Французька мова».
Всеукраїнський конкурс «Класний керівник року» проводить Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України, Інститут інноваційних технологій і змісту освіти спільно з Інститутом проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. Конкурс буде проводитися один раз на три роки, починаючи з 1 вересня 2012 року.
Переможцями І туру (міського) Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Інформатика» стали вчитель Дрогобицької ЗОШ № 17 Мазурик Лариса Орестівна, у номінації «Музичне мистецтво» – вчитель ЗОШ № 4 Антоник Наталія Володимирівна, у номінації «Фізика» – директор Дрогобицької ЗОШ № 5 Юрків Андрій Степанович. Вчитель Дрогобицької ЗОШ № 15 Новосільська Наталія Володимирівна зайняла ІІ місце у І турі Всеукраїнського конкурсу «Учитель року-2013» у номінації «Музичне мистецтво», ІІІ місце присвоєно вчителю інформатики Дрогобицької ЗОШ І-ІІІ ступенів № 4 Удич Ірині Володимирівні.
За підсумками ІІ (обласного) туру Всеукраїнських конкурсів «Класний керівник року», «Вчитель року-2013» визнано переможцями у номінації «Класний керівник загальноосвітніх навчальних закладів міст обласного значення» вчителя Дрогобицької гімназії Онисько Любов Степанівну, лауреатами у номінації «Фізика» – учителя фізики ЗОШ № 5 м. Дрогобича Юрківа Андрія Степановича, у номінації «Музичне мистецтво» – учителя музичного мистецтва ЗОШ № 4 м. Дрогобича Антоник Наталію Володимирівну.
28 березня у Дрогобичі в Палаці школяра відбулося свято пошанування переможців і лауреатів обласного туру всеукраїнських конкурсів фахової майстерності. Зі вступним словом виступила завідувач міського методичного кабінету Марчук Галина Григорівна. На святі був присутній начальник відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради Сушко Петро Ярославович, який привітав переможців конкурсів і вручив їм грамоти відділу освіти.
В ході заходу Онисько Л.С. презентувала систему виховної роботи класного керівника, розповіла про реалізовані нею проекти, розробки практичних справ з учнями та їх батьками. Антоник Н.В. провела майстер-клас «Я роблю так!». Про особливості цьогорічного конкурсу «Вчитель року» розповів Юрків А.С. Вчителям довелось в рамках конкурсу виконати творчу (практичну) роботу, яка залежала від специфіки предмету; пройти співбесіду, провести майстер-клас та виконати роботу з перевірки фахової майстерності та навичок використання інформаційно-комунікаційних технологій у практичній діяльності вчителя. Під час свята виконувались музичні номери у постановці вихованців Палацу школяра, Дрогобицької гімназії, Дрогобицької ЗОШ № 4. За сприяння голови міської профспілкової організації педагогічних працівників Гука О.З. вчителям були вручені пам’ятні подарунки.
Традиційний конкурс педагогічної майстерності – це не тільки серйозне творче випробування для вчителів. Його проведення сприяє ефективному розвитку вітчизняної системи шкільної освіти, широкому втіленню в практику цікавих методів і підходів до викладання. Конкурс допомагає краще зрозуміти й усвідомити значущість професії вчителя в житті країни та для її майбутнього.
Запрошуємо творчих вчителів до участі у Всеукраїнському конкурсі «Учитель року-2014», який проводитиметься у новому навчальному році у номінаціях: математика, географія, правознавство, хімія, початкові класи.
У вчителя велика місія на землі. Він навчає, надихає, запалює, наповнює сенсом життя підростаючого покоління. Тож бажаємо учителям нових досягнень у нелегкій, але важливій справі виховання дітей.
Г. Марчук,
завідувач міського методичного кабінету
відділу освіти виконавчих органів Дрогобицької міської ради